SweetBMW Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Få tatt en diagnose. Hvis du ikke holder til langt unna Oslo eller omegn så kan jeg hjelpe deg med det. Det er mest sannsynlig en ABS sensor da det er forskjellige inputs som girkassa trenger for å gire riktig og ene er abs signaler
dynamal Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 Hei, og takk for svar! Bor dessverre langt unna oslo. Har heller ingen bmw verksted her jeg bor. Har vanlige bilverksted utstyr for å tatt diagnose? Og vil diagnosen da fortelle eksakt hva som er feil?
SweetBMW Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 De fleste har bare vanlige Autodiagnose programmer, da kommer det opp en feilkode på ABS føler, men ofte ikke hvilken. Men det burde gå å finne ut med dems program og Lykke til!
Yngvejos Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Fungerer cruisecontrol? Den leser signal fra abs venstre bak. Hvis både cc og speedometer fungerer er en av følerene forran synderen.
dynamal Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 Hei. Det er ikke cruisecontrol på min. Det som jeg er bekymret for er at det er selve abs enheten, det er visst en kostbar sak:( Og det kunne det visst tyde på ifølge en annen post i og med at lampen begynner å lyse etter ca 1 minutt. Noen som kan bekrefte om det stemmer? Hvis en sensor er gåen så burde den lyse hele tiden? Har bestil time til diagnose test på onsdag.
SweetBMW Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Selvom lampa lyser en gang i blandt betyr det ikke at det er enheten. Bremselampa mi kom og gikk pga en abs sensor som hadde halvt knekt ledning.....
TFE Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Mener at ABS kontrollmodulen ikke er plassert i motorrommet på en 97/98 modell E39 (ny type ABS modul fra september 1998, denne er plassert i motorrommet). Dermed er det nok ikke varme fra eksosmanifold som får ABS modulen til å feile etter litt kjøring i ditt tilfelle. Kan vel være dårlig kontakt i en ABS sensor eller i ledning mellom ABS sensor og kontrollmodul.
Rellik Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Hei, har en kamerat me samme problem e39 97 mod 520ia Han har feilsøkt bilen og fikk opp følgende på abs ABS/ASC Nr 6 Nr 67 Nr 57 Vet ikke hva det betyr da, noen som vet? Har skrevet litt om andre problemer også på viewtopic.php?f=1&t=180450
dynamal Skrevet Februar 15, 2011 Forfatter Skrevet Februar 15, 2011 Hei! Hvis det er abs enheten som er kaputt og jeg kjøper en brukt fra samme bil, er det bare å montere og tut og kjør etterpå eller må det programmeres eller noe?
dynamal Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Skrevet Februar 28, 2011 Skiftet abs sensor(orginal fra bmw) og problem fikset! Skiftet begge foran, og knakk en bolt på hver side, så de sitter med kun en bolt. Så til dere som skal gjøre dette selv så anbefaler jeg å være veldig forsiktig, gamle rustne bolter.
trymodin Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 Hei, Har fått meg min første BMW e39 528i 98 modell og har fått tidvis samme problem, kommer og går litt nå og da, men aner ikke hvilke føler som evnt. er gåen. Ser at du byttet de fremme, men hvordan kan jeg evnt sjekke om det er disse hos meg?? Tok du diagnose først? Er det kun BMW verksted som gjør dette enklest. Og til sist, hvor sitter følerene evnt bak/forran og er det enkelt å gjøre selv? Takk for svar...
dynamal Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Skrevet Mars 3, 2011 Tok diagnose test hos et lokalt verksted, der sto det klart og tydelig: VENSTRE FØLER, men oppe i hodet mitt klarte jeg å vri det til at det sto høyre føler, hehe. Så da skiftet jeg høyre først uten hell, så leste jeg papirene igjen og så at det sto VENSTRE føler, så da skiftet jeg den og alt var i orden. Så ja, ta en diagnose test først. I utgangspunktet veldig enkelt å bytte, kun 2 skruer pr føler. Men er du uheldig å knekker begge to så har du et problem. Så da får du vurdere om du skal få en fast pris på å bytte eller prøve selv. Arbeidstid for et verksted er max 30 min, så det kan lønne seg å få en fast pris hvis uhellet er ute:)
dynamal Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Skrevet Mars 3, 2011 http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=53
dynamal Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Skrevet Mars 3, 2011 http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå