Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei alle sammen.

Jeg satte min bil inn til Jæger for å skifte olje, filter osv på automat kassen.

Jeg har aldri hatt problem med bilen før. Den har alltid startet lett og har aldri stoppet, men etter at jeg fikk bilen igjen fra Jæger så har den stoppet opp til flere ganger for dagen. Den har liksom også mistet litt av piffen i seg. Den klarer ikke å holde på farten dersom jeg ligger i 90 og det kommer en liten stigning på veien, og da snakker ikke jeg om en bakke, men en liten helling. hvis jeg trør inn gassen forsiktig så skjer det ikke noe så jeg må trø fortere og da girer den ned til 4 men det er ikke mye futt og selv med gassen i bått så går det tregt oppover.

KAN DETTE HA NOE MED GIR OLJE SKIFTE ELLER ER DEN REN TILFELDIGHET???????

HÅPER NOEN KAN SVARE MEG

Posted

Da hadde jeg levert bilen tilbake til Jæger og bedt de finne ut hva som er galt. Virker jo som om det er noe de har gjort siden det begynte rett etter du fikk den derfra.

Posted

Det høres ut som defekt veiv/kam sensor.

Og det skal egentlig ikke ha noe med en motor/girkasse olje skift å gjøre.

Men som (nesten) bestandig så har 2000Touring et bra svar, så gjør det som han sier.

Posted

Tipper på olje på kasse er feil ,for mye, for lite, luft?

Har selv fått byttet olje og det måtte gøres 2 ganger.

Er vist veldig nøye og spesiell prosedyre

Posted

Hei 2000 Touring.

Takker for ditt svar.

Jeg lurer på en ting. Har prøvd å følge litt med de siste dagene. Det jeg har funnet ut er at det skjer som regel når bilen går på tomgang. enten jeg står i ro eller når jeg slipper gassen fordi den går i unnabakke eller at jeg slipper gassen for jeg nærmer meg et kryss/rundkjøring.

Har du noen ide?? eller kan det være som Otis sier Veiv/kam føler.

Er det mulig at det kan være som Hao sier. for mye/lite olje eller luft. jeg tror de vet hvilke olje som skal være på den så feil olje tror jeg ikke, men man vet jo aldri.

På forhand tusen takk

Posted

Prøv å ta av luftmassemålerkontakten å kjør deg en tur. Hvis du ikke merker noe forskjell er det nok den.

Min gikk akkurat på min 98-520i. Dette var etter at jeg skrudde den av for å komme til på varmeventilene under den. Da jeg koblet den på igjen virket den ikke, bilen ble tregstartet, drar dårlig og bruker mye bensin. Kansje de har vært av med den av en eller annen grunn?

Posted

Skal jeg være helt ærlig har jeg ingen gode ideer, det kan være flere ting. Men dersom dette oppstod rett etter verkstedturen så mener jeg med stor sannsynlighet at det skyldes noe de har gjort. Og stemmer det så må de finne ut av det , og rette opp i det. Du burde ikke la det går for lang tid før du leverer bilen tilbake, helst ASAP - hvis ikke kan du bare regne med å få masse unnskyldninger om at det ikke er noe de har gjort(noe som allikevel kan skje)

Er ikke ofte jeg setter bilen på verksted da jeg heller skrur på bilen selv. Men omtrent alle gangene jeg har hatt bilen på verksted må jeg sende den tilbake, eller rette opp feil selv. Stort sett på BMW.

Hadde bilen på verksted for å bytte dieselpumpa, når jeg fikk den tilbake lakk den diesel og 3-4 lyspærer hadde gått - ikke særlig sannsynlig at det plutselig skjedde av seg selv.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...