Johnny.fjetland Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 Hei alle sammen. Jeg satte min bil inn til Jæger for å skifte olje, filter osv på automat kassen. Jeg har aldri hatt problem med bilen før. Den har alltid startet lett og har aldri stoppet, men etter at jeg fikk bilen igjen fra Jæger så har den stoppet opp til flere ganger for dagen. Den har liksom også mistet litt av piffen i seg. Den klarer ikke å holde på farten dersom jeg ligger i 90 og det kommer en liten stigning på veien, og da snakker ikke jeg om en bakke, men en liten helling. hvis jeg trør inn gassen forsiktig så skjer det ikke noe så jeg må trø fortere og da girer den ned til 4 men det er ikke mye futt og selv med gassen i bått så går det tregt oppover. KAN DETTE HA NOE MED GIR OLJE SKIFTE ELLER ER DEN REN TILFELDIGHET??????? HÅPER NOEN KAN SVARE MEG
2000Touring Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 Da hadde jeg levert bilen tilbake til Jæger og bedt de finne ut hva som er galt. Virker jo som om det er noe de har gjort siden det begynte rett etter du fikk den derfra.
Otis Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 Det høres ut som defekt veiv/kam sensor. Og det skal egentlig ikke ha noe med en motor/girkasse olje skift å gjøre. Men som (nesten) bestandig så har 2000Touring et bra svar, så gjør det som han sier.
hao Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 Tipper på olje på kasse er feil ,for mye, for lite, luft? Har selv fått byttet olje og det måtte gøres 2 ganger. Er vist veldig nøye og spesiell prosedyre
SweetBMW Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 Lever den tilbake på Jæger. Få en diagnose. Hvis ikke, klag til Estorilskreppa her, hu jobber visst der. Haha
Johnny.fjetland Posted February 14, 2011 Author Posted February 14, 2011 Hei 2000 Touring. Takker for ditt svar. Jeg lurer på en ting. Har prøvd å følge litt med de siste dagene. Det jeg har funnet ut er at det skjer som regel når bilen går på tomgang. enten jeg står i ro eller når jeg slipper gassen fordi den går i unnabakke eller at jeg slipper gassen for jeg nærmer meg et kryss/rundkjøring. Har du noen ide?? eller kan det være som Otis sier Veiv/kam føler. Er det mulig at det kan være som Hao sier. for mye/lite olje eller luft. jeg tror de vet hvilke olje som skal være på den så feil olje tror jeg ikke, men man vet jo aldri. På forhand tusen takk
Rogern Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 Prøv å ta av luftmassemålerkontakten å kjør deg en tur. Hvis du ikke merker noe forskjell er det nok den. Min gikk akkurat på min 98-520i. Dette var etter at jeg skrudde den av for å komme til på varmeventilene under den. Da jeg koblet den på igjen virket den ikke, bilen ble tregstartet, drar dårlig og bruker mye bensin. Kansje de har vært av med den av en eller annen grunn?
Johnny.fjetland Posted February 14, 2011 Author Posted February 14, 2011 Hei Rogern Hvor ligger den luftmassemålrt kontakten??? Jeg vet at de på Jæger snakket om en kontakt som kan ha blitt tatt av ved olje skiftet.
Rogern Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 Dette er vell en 2001 facelift motor men kontakten står der. Edit: denne er nok riktig.
2000Touring Posted February 15, 2011 Posted February 15, 2011 Skal jeg være helt ærlig har jeg ingen gode ideer, det kan være flere ting. Men dersom dette oppstod rett etter verkstedturen så mener jeg med stor sannsynlighet at det skyldes noe de har gjort. Og stemmer det så må de finne ut av det , og rette opp i det. Du burde ikke la det går for lang tid før du leverer bilen tilbake, helst ASAP - hvis ikke kan du bare regne med å få masse unnskyldninger om at det ikke er noe de har gjort(noe som allikevel kan skje) Er ikke ofte jeg setter bilen på verksted da jeg heller skrur på bilen selv. Men omtrent alle gangene jeg har hatt bilen på verksted må jeg sende den tilbake, eller rette opp feil selv. Stort sett på BMW. Hadde bilen på verksted for å bytte dieselpumpa, når jeg fikk den tilbake lakk den diesel og 3-4 lyspærer hadde gått - ikke særlig sannsynlig at det plutselig skjedde av seg selv.
Recommended Posts