brakky Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Noen tips til hvordan man kan oppgradere til DAB radio i bilen, evt. noen som har gjort det? e92 med Professional lydsystem..
S.Arnesen Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 man kan vel ikke oppdatere en fm radio til dab? Dab er jo ett helt annet system enn fm nettverket.
Tom K Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Du får visst kjøpt sånne bokser som gjør om fra dab til fm
Kjell Z3 Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Det står noe om dette litt nede i dette stykket : http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.908438
Scuirus Skrevet Juli 7, 2011 Skrevet Juli 7, 2011 Noen som vet om det er mulig å ettermontere DAB modul på en 2010 E60 med Professional Navigation?
Bollis69 Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Noen som vet om det er mulig å ettermontere DAB modul på en 2010 E60 med Professional Navigation? Dette lurer jeg også på.. Er det noen som vet..??
awt Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Noen som vet om det er mulig å ettermontere DAB modul på en 2010 E60 med Professional Navigation? Det er mulig, men du må bytte hele navigasjonsenheten med en som har DAB-radio. Dette lurer jeg også på.. Er det noen som vet..?? Om du har en 2004-modell kan du ettermontere original DAB-modul. Begge disse ettermonteringene krever nye ledninger, antenner og annet mikk-makk. Det finnes også uoriginale alternativer, men disse vil naturligvis ikke bli like godt integrert.
rekorden Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Tipper det vil komme bedre moduler de neste årene som er bedre integrert enn dagens enheter. Kan være greitt å vente med denne nedgraderingen til DAB, til en er sikker på at en får en god spiller. De første DAB-radioene er visstnok ikke brukbare lenger da en har endret litt i kodingen på dette systemet.
Gunnar Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 De skitne skitne skitne DAB-greiene. Vi lar oss lure nok en gang og går på ISDN-smellen all over again.
awt Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Stemmer det. Hele DAB-opplegget er en tragedie fra ende til annen. Noe av det som irriterer meg mest er de idiotiske radioreklamene, "ja til radio". Får jo folk til å tro at radioen forsvinner om de ikke går over til DAB, når det faktisk er det motsatte som skjer.
Gunnar Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Og så sitter vi her og syter da, på et forum, og gjør ikke en dritt med det, så sitter vi snart i ISDN-saksa nok en gang, med spesialproduserte produkter i lavt volum til unødvendig høye priser, millioner av FM-radioer som bare kan kastes, og et system som er håpløst å bruke i ting som beveger seg mellom Norges fjell og daler. Lurt igjen...
awt Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Ja, men så har vi dødelige ikke så mye valg heller. Når politikerene har bestemt seg, så er det sjeldent noe vei tilbake, uansett hvor mye protester og argumenter en har. Det hjelper heller ikke på at NRK og P4 gjør det de kan for at dette skal gå gjennom, da de har brukt noen formuer på dette. En ting som er verdt å merke seg er at en viss prosentandel må benytte seg av DAB i 2017 for at FM-nettet skal bli stengt ned, om dette ikke skjer vil nedstengningen bli utsatt i to år.
Bollis69 Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Tipper det vil komme bedre moduler de neste årene som er bedre integrert enn dagens enheter.Kan være greitt å vente med denne nedgraderingen til DAB, til en er sikker på at en får en god spiller. De første DAB-radioene er visstnok ikke brukbare lenger da en har endret litt i kodingen på dette systemet. Håper du har rett. Det blir ikke "nedgradering" her i garden med det første likevel..
John Kr Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Hei Forstår ikke hvorfor dere svartmaler DAB, jeg har DAB i min bil og jeg bruker ikke noe annet, meget bra lyd og jeg har flere kanaler en tidligere. Eneste negative er at DAB ikke virker i tuneller. Når det gjelder DAB som benyttes i dag og kommende DAB+ så er det stort sett dataflow som er forskjellig, høyere ved DAB+. Jeg koser meg med Voice og MP3....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå