Bimmerfører Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 Hei Jeg får opp feilmelding på diagnosen om feiltenning på sylinder 1 og 5. Mener den da sylinder nummer 1og5 fra radiator og bakover, altså første og nest siste sylinder, eller er det de 2 første sylinderene siden denne rekkesekseren har tenningsrekkefølge 1-5-3-6-2-4 Får også opp feilmelding om defekt kamaksel-sensor, men jeg regner med at dette også mest sansynlig kan være veivakselsensoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 Det er sylinder 1 og 5 fra radiator og bakover ja. Teller fra front og mot bil. Hvis du får feilmelding om kamakselføler så er det mest sannsynlig det den mener, etersom at veivakselføler har egen feilkode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2011 OK Takk for svar, men har ikke M52 motoren 2stk kamakselsensorer da, så må jeg da bytte begge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 M52TU med dobbelvanos har det ja... Du har M52 med singelvanos, only one camsensor og en veivsensor. M52TU har to kamakselsensorer og en veiv. Om jeg ikke tar helt feil, isf skal jeg legge emg foran flyet etterpå. Men jeg TROR jeg har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2011 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 M52TU med dobbelvanos har det ja... Du har M52 med singelvanos, only one camsensor og en veivsensor.M52TU har to kamakselsensorer og en veiv. Om jeg ikke tar helt feil, isf skal jeg legge emg foran flyet etterpå. Men jeg TROR jeg har rett. Helt riktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 M52TU med dobbelvanos har det ja... Du har M52 med singelvanos, only one camsensor og en veivsensor.M52TU har to kamakselsensorer og en veiv. Om jeg ikke tar helt feil, isf skal jeg legge emg foran flyet etterpå. Men jeg TROR jeg har rett. Helt riktig Godt. da slipper jeg og legge meg foran flyet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 Kan like gjerne være Veivakselføler som kamføler, har selv fått feilmelding på Kamføler når det var veivføler som var defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2011 Byttet coil, coil-ledning og plugg på syl 1 og 5, pluss at jeg byttet veivakselsensoren (hadde ny liggenes) Slettet feilmeldingen og tok meg en kjøretur. Ikke så mye som ett host eller hark fra motoren etter dette. Kjørt 8mil blandet kjøring by og motorvei, stått 20min på tomgang, og bilen er god som gull Så nå blir det ett stort glass rødvin og noen bokser med kaldt øl på meg her. Takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå