Stian Sørmo Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Ja nu e æ kommet tilbake ifra Thailand, og i mellomtiden har Bmw'en min vært hos doktoren i Bodø, nærmere bestemt Østbyen bil. Da jeg sendte den inn, fikk de beskjed om å sjekke for feilkoder,samt undersøke nykkingen som er i bilen under vanlig kjøring på slett vei i 80km\t. Turtelleren ligger på rundt 1500 omdreininger, men beveger seg hele tiden opp og ned (svinger mellom 1300 og 1700 omdreininger). På verkstedet skiftet de luftmengdemåleren,dieselfilteret,for-varmeren til dieseltilførselen,samt eksosmanifoilen som ble påvist sprukket. Har også tidligere skiftet olje på gearkassen + filteret til denne. Samt at det er satt inn nytt batteri i bilen. Så når jeg avleverte bilen til Østbyen Bil, sa jeg helt klart ifra om at nå måtte de være helt sikker på at bilen var helt i orden, når de skulle levere den tilbake til meg. Kan til opplysning fortelle at jeg var uten bilen ifra 06.12.10 til 16.01.11. Har fremdeles samme feil på bilen,dvs dette med at turtelleren ligger å vandrer, og at jeg kjenner dette i hele bilen. Kontaktet idag værkstedet igjen, og de fant ut at turboen sannsynligvis også har fått seg en skade iforbindelse med at eksosmanifoilen var sprukket. Jeg sa til kundeveillederen deres at jeg var svært skuffet over at bilen ble utlevert til meg med en slik feil, og stillte samtidig spørsmål med testkjøringen deres, og kvaliteten på denne... Er det noen som har vært borti lignende?????
Bonden Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Det høres ut som at det kan vere feil med automatkasse da mest trolig converter,det er en ikke ukjent feil på E60 .Oppfører den seg greit hvis du legger den ned et trinn på kassa manuelt ?.
PenguiN- Skrevet Februar 14, 2011 Skrevet Februar 14, 2011 Kjedelig problem med en så flott bil som E60! PS: ved skifte til større batteri(om du har gjort det) så må det programmereres inn...hvis ikke ødelegger du ditt nye batteri.Bare ett lite tips Lykke til og husk å skrive hvordan det hele endte slik at du kan hjelpe andre bimmer førere
Stian Sørmo Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 Det høres ut som at det kan vere feil med automatkasse da mest trolig converter,det er en ikke ukjent feil på E60 .Oppfører den seg greit hvis du legger den ned et trinn på kassa manuelt ?. Har prøvd å kjøre den i sport (DS), og det virket da som den lå stabilt i 2000rpm. Så på meg virker det som om gearkassen fungerer heilt ok da......
Stian Sørmo Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 Hva er km og årsmodell på bilen? 2004 mod, og akkurat runda 134000km
Stian Sørmo Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Skrevet Februar 14, 2011 Kjedelig problem med en så flott bil som E60!PS: ved skifte til større batteri(om du har gjort det) så må det programmereres inn...hvis ikke ødelegger du ditt nye batteri.Bare ett lite tips Lykke til og husk å skrive hvordan det hele endte slik at du kan hjelpe andre bimmer førere Batteriskifte er blitt utført på korrekt måte med programmering av nytt batteri i forhold til størrelse på dette batteriet. Skal også holde dere løpende orientert i saks-gangen........
HMW Skrevet Februar 15, 2011 Skrevet Februar 15, 2011 Tenkte på tett partikkelfilter, men det er litt tidlig på 134000. Regner med du er trygg på km standen
Stian Sørmo Skrevet September 4, 2011 Forfatter Skrevet September 4, 2011 Beklager at det har tatt lang tid siden jeg kunne besvare mitt problem med bilen min.. Fikk omsider reparert denne hos TRONDSEN bil i Tromsø. De kunne med en gang konstatere at dynamoen hadde over-laddet med 17.8 volt, som igjen også tok knekken på gear-kassen. Dette hadde blitt en ekstrem kostnad for meg om jeg ikke hadde hatt motor og driverks-forsikring. Forsikringsselskapet ville ikke skifte ut turboen, selv om verkstedet anbefalte dette, da de hadde påvist slakk på denne. Nå viser det seg at bilen har begynt å ryke av eksosen når jeg "trøkker skikkelig til". Har blitt anbefalt å bytte denne snarest. Har sett at koed.no selger en oppgradert turbo, som skal gi meg 40-50 hk mere. Er det noen som kan svare meg om det er mulig å sette inn en slik turbo uten at dette medfører noen problemer, samt at dette ikke må programmeres på noen måte? mvh Stian
HMW Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Kjempebra med tilbakemelding! Har du lagt merke til at kupelys o.l. har lyst noe mer enn normalt? På eldre biler var det lett å se at det ladet for mye, men ikke like lett på nyere. Fint med ny girkasse selv om det ble mye heft for deg. (tror jeg må sjekke ladespenning i kveld.. har ikke slik forsikring ) I forhold til turbo så høres det noe fantastisk ut å få 40-50 hester av å kun montere en turbo når motor er fullstendig elektronisk styrt, dette inkludert turboen. Derimot sammen med en programmering kan det nok gjøre mye for deg! Hvis du ikke ønsker noe drastisk effektøkning ville jeg ikke byttet til noe større ettersom du vil få et senere ladetrykk og må kompensere med mer diesel på lavt turtall, noe som igjen vil gi litt røyk før ladetrykk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå