Hybris Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Dette er sikkert helligbrøde å spørre om blant alle entusiastene, men jeg prøver likevel. Jeg bruker av og til maskinvask, men alltid børsteløs, da jeg har hengt meg opp i myten om at vaskemaskinene med børste riper opp lakken. Men nå ser jeg at groupon har rabatt på noe de kaller diamant poleringsvask hos Shell (som jeg tipper er Shell perfect shine). Dette er såvidt jeg forstår en børstevask. http://news.groupon.no/c/r?EMID=096036F ... 920188QK84 - her kan man bestille denne til 99kr istedenfor 298kr.. Noen som har erfaring med denne vasken og vet om den i det minste ikke fucker opp bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanielMK Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Har du noen gang kjent på børstene på nyere vaskemaskiner? Det er skumgummi, av mykeste sort. De kan på ingen måte RIPE opp bilen din (med mindre noen har hengt spiker i børstene) - MEN, etter flere gangers bruk, får du "SWIRLS" eller vaskeriper, noe som ikkje er fint i sollys . Men det polerer du bare bort Så det går fint. Å bruke vaskemasin til bil er greit om vinteren, spør du meg. Får av salt, og bilen blir så og si tørr. Om sommeren er det handvask som gjelder Og en god polering med fjering av vaske"riper". Har ingen arfaring med den vasken du viser til .. men kjør på, ingen problem Bare hugs å ta av is og snø FØR du kjører bilen inn i maskina - da dette kan ripe bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Offda. Eneste gang jeg hadde noen gang brukt børstevask er før en full korrigering i tilfelle.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Bruk innendørs vaskehall med høuttrykk og foamcanon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Hvorfor er folk så redd for vaskemaskin egentlig ? nye maskiner lager mindre riper enn det du gjør selv når du står der å gnikker med en svamp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Hvorfor er folk så redd for vaskemaskin egentlig ? nye maskiner lager mindre riper enn det du gjør selv når du står der å gnikker med en svamp Denne videoen sier nok kanskje at du har rett... Men hvis man er litt over gjennomsnittet glad i bilen sin (noe jeg regner med de fleste på bimmers er) så følger man heller denne guiden: http://www.detailersclub.no/index.html/ ... mies-2-r14 Da finner man fort ut at vaskemaskinen på bensinstasjonen ikke er like skånsom som 14-åringen bak kassa lover deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Hvorfor er folk så redd for vaskemaskin egentlig ? nye maskiner lager mindre riper enn det du gjør selv når du står der å gnikker med en svamp Denne videoen sier nok kanskje at du har rett... Men hvis man er litt over gjennomsnittet glad i bilen sin (noe jeg regner med de fleste på bimmers er) så følger man heller denne guiden: http://www.detailersclub.no/index.html/ ... mies-2-r14 Da finner man fort ut at vaskemaskinen på bensinstasjonen ikke er like skånsom som 14-åringen bak kassa lover deg! Nå er jo de nye børstene av neopren lignende materiale og kan ikke sammenlignes med de gamle nylonbørstene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Vaskemaskinvask er bedre enn ingen vask hvis det er alternativet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Vaskemaskinvask er bedre enn ingen vask hvis det er alternativet. Hvis man skal se på ripedannelser isolert sett så stemmer det dårlig, men det er klart at en dårlig håndvask kan være mye mer skadelig enn en "skånsom" maskinvask..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Vaskemaskinvask er bedre enn ingen vask hvis det er alternativet. Hvis man skal se på ripedannelser isolert sett så stemmer det dårlig, men det er klart at en dårlig håndvask kan være mye mer skadelig enn en "skånsom" maskinvask..! Det er jo derfor polering/rubbing er oppfunnet Jeg vasker bilen min ukentlig, ofte mer, i vaskemaskin! Ja, det tærer på lakken, men jeg jobber på bensinstasjon, veldig greit å ha nyvaska bil til vakta er ferdig.. Har også hvit bil, så riper er ikke like tydelig som på en sort bil.. Skal gå over lakken skikkelig når våren kommer for fullt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå