Gå til innhold

Utveksling på ix sperrediff?

M|Fjeld
 Share

Anbefalte innlegg

Blir ikke detta litt høy utv.? Mange tusen rpm har man i 100 på 5. Da tru?

Jeg har 3.9 på min e30 med 320 girkasse. der har jeg ca 2500-2700 i 100 i 5 gir. Husker ikke helt, var i sommer sist jeg kjørte den. Men det er rett rundt der et sted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har 4,10 utveksling på min 316. Og det er ikke å anbefale dersom du skal overstige 80km/t. Du blir liggende å gasse hele tiden pga den høye utvekslingen.

Hva med M3/325 diffbrems 3,25 ? Det har eg på E30 M3'n, synes det er veldig fin utveksling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har 4,10 utveksling på min 316. Og det er ikke å anbefale dersom du skal overstige 80km/t. Du blir liggende å gasse hele tiden pga den høye utvekslingen.

Hva med M3/325 diffbrems 3,25 ? Det har eg på E30 M3'n, synes det er veldig fin utveksling.

Hehe, skal laaangt over 80km/t for å si det slik ;)

Tenkte å ligge på 1500-2000 i 100km/t da dette skal bli en langtursbil for bruk nedover i europa og slikt.

Og da er det greit med lavt turtall og høy fart :)

EDIT: Bilen skal ha 300-350hk så vil ikke bli noen sinke akkurat 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg helt sikker på hvilken utveksling ix-difffen min har, men det er langt i fra sjenerende å kjøre i hastigheter over 100kmt.

Og at den bremser litt når man slipper gasse ser jeg på som positivt.

Trenger jo nesten ikke å bruke bremsene jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 2.9 på min e30 med 320 girkasse tidligere. da hadde jeg ganske nøyaktig 2000 rpm i 100km/t.

Var ganske digg å kjøre i 80 med ca 1500 rpm. lite støy og det blir ikke så masete å kjøre.

Men det var litt stress når det var kø kjøring, for på tomgang så gikk den litt fortere en de andre bilene i køen.

Den sperret på ca 100-110 i andre gir og 160 i 3 gir.

Merket ikke at det var noe dårligere aks med 2.9 diffen en med 3.9 diffen. Men nå var det vinter mellom jeg monterte 3.9 diffen, så er vanskelig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...