rookie Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 det rister i rattet mellom 60 og 80 km/t, over 80 rister det nesten ikke i rattet men kjenner ristingen mer i hele bilen. Noen ganger er det værre enn andre.. Det rister også ved nedbremsing ifra 100 og 80 km/t, ikke så mye ifra 60 km/t! Hva bør jeg skjekke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 dekk er jo en grei plass å begynne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Sjekk om det ligger dritt inne i felgene. Skal lite til. Hvis ikke så sett inn bilen og få hjulene balansert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rookie Skrevet Februar 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2011 Har gjort det, den ene felgen var det en liten bulk i, men kan det ha noe og si med at bilen drar litt til venstre+ rister ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoName Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 sett den felgen med bulk i bak da, så ser du om det rister i rattet da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Hva slags bil er det snakk om? om det ikke er E39 kan det være at felgene dine har større hull i senter enn størrelsen på hjulnavet, slik at du ikke får sentrert dem skikkelig. Isåfall er det bare å kjøpe senterringer som de har på de aller fleste bildelforretninger (mekonomen, autoparts, torshov etc). Ellers er jo balansering av felger et greit første skritt som nevnt over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Har du billigdekk så kan de være urunde,går ikke å balansere bort,dekket må løsnes på felgen og flyttes en halv runde for å få de nogenlunde i balanse,ellers så kan utslitte støtdempere gjøre dekk urunde.Etter din beskrivelse er jeg sikker på at feilen er dekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riberto Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Hvilken bil det gjelder da? Er det f.eks. E28 eller E34 og sikkert flere med samme type forstilling, kan det med stor sannsynlighet være casterstagene som er slitt. Disse har utskiftbare foringer i tillegg til opphengskuler ute ved navet. Bytt for sikkerhetsskyld hele sulamitten, det vil si både stagene og nye foringer. Mvh Robert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivarandre Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 pulsering i bremser foran eller bak er noe du burde sjekke om det "rister" i rattet når du bremser, om det rister bare når du bremser? Ellers har jeg hørt att di indre foringene på nedre lenkearmer går på disse og dette vil gjør att bilen rister iblant ved kjøring. dette skjer da iblant, kan ikke garantere dette men har hørt det av en annen billmekaniker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rookie Skrevet Februar 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2011 Takk for svar bilen er en e36, jeg skjekka dem gummi foringene på bærebrua, da kunne jeg løsne det svarte festet rundt gummi`n lix dra den av skal det gå ann ? snakker om den delen man skrur inn i ramma med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riberto Skrevet Februar 16, 2011 Share Skrevet Februar 16, 2011 Det kan høres ut som disse trengs og byttes uansett da, så jeg anbefaler å prøve det. Mvh Robert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivarandre Skrevet Februar 16, 2011 Share Skrevet Februar 16, 2011 Det skal ikke gå ann nei prøv og bytt dem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rookie Skrevet Februar 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2011 Da får jeg gjøre det også en ting til, bilen min drar litt til venstre da jeg bremser, jeg har gjort rent front bremsene ordntlig, og det så omtrent likt ut med klosser på vær side også har jeg bytta bærekule og den andre kula på bærearmen, på begge sider hva kan det være da ? kan det være den gumi foringa på bærearmen som gjøre det å ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 16, 2011 Share Skrevet Februar 16, 2011 hvis den drar litt til siden ville jeg tatt en tur innom en firhjulskontroll etter at du er ferdig med å bytte ut alle kuler/foringer/oppheng som er dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rookie Skrevet Februar 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2011 Noen som har peiling på hvor det lange stabilisator leddet sitter ? kan ikke se det da jeg har av hjulet mitt se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå