Jhamre Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Hei, jeg hadde bilen (E61 525iAT) inne hos Bavaria Sandnes her en dag p.g.a at PDC'en har sluttet å fungere. etter litt feilsøking(les diagnose avlesing) så mener de at ordningen på dette problemet vil være å oppdatere software..... dette synes jeg høres rart ut, hva synes folket??? mvh Jone
Otis Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Tja, det kan godt hende at boksen har rotet litt med softwaren, så om de mener det så bør det prøves. Skal uansett ikke koste allverdens. Men på generell basis så kan man vel si at sensorer pleier å ryke om man har problemer.
PenguiN- Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Viktig: På min E61 kom det opp PDC failure med engang jeg startet bilen og den funket ikke i det hele tatt. Løsning: skiftet flere sensorer i støtfanger forann..(skru på tenning og sett bilen i revers..så legger du øret inntil hver og eneste sensor og hører hvilken som IKKE lager lyd..DEN er gåen...) Det koster ca 1500,- pr sensor...(VELDIG sjeldent det er PDC enheten som går...men husk evt og sjekk eldninger for brudd mens du har fanger(e) av!
PenguiN- Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 og ps: hvorfor skal bilen etter mange år (?) plutselig begynne å trenge ny software for at PDC skal fungere? tullball. (forutsatt at den har fungert fint tidligere såklart og at ingenting fysisk / software messig er endret på og etter det så har PDC forsvunnet)......
Leo Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 +1 PenguiN Ledninger som kommer i klem gir også pdc feilure...... De tåler ingen ting disse ledningene og kontakene før de gir feilmelding. Basic first......
Bollis69 Skrevet Oktober 6, 2012 Skrevet Oktober 6, 2012 Når jeg setter min -04 e61 i reverse, hyler pdc-en som om jeg er helt inntil noe på høyresiden bak i følge i-driven. Det er ingen feilmelding å se. Jeg har vasket og pusset hver eneste sensor uten noen forandring. Men en og annen gang virker den som den skal.. Men det er kortvarig.. Kan det være styringsenheten som tuller her og trenger en oppdatering, eller kan det være selve sensoren som er kaputt..?? Eller...?
Otis Skrevet Oktober 6, 2012 Skrevet Oktober 6, 2012 Veldig sannsynlig med defekt sensor. Det er sjeldent at kontrollboksen går i stykker. Evt ledningsbrudd om fangeren har vært av en gang.
Bollis69 Skrevet Oktober 6, 2012 Skrevet Oktober 6, 2012 Veldig sannsynlig med defekt sensor. Det er sjeldent at kontrollboksen går i stykker. Evt ledningsbrudd om fangeren har vært av en gang. Da får jeg bare skifte den sensoren og se da.. Er det mye styr å skifte den..??
aloebiz.net Skrevet Oktober 6, 2012 Skrevet Oktober 6, 2012 Tips: Sjekk ebay Du får (nesten) 8 sensorer til prisen av 1 her i Norge
Bollis69 Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Tips: Sjekk ebay Du får (nesten) 8 sensorer til prisen av 1 her i Norge Det skal jeg gjøre vettø..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå