Zodarion Skrevet Februar 17, 2011 Skrevet Februar 17, 2011 Hei. Var ute og kjørte her om dagen, da clutchen plutselig ble bedraktlig dårligere for hver gang den ble brukt. Kjørte ikke noe kjempehardt, og synes den sluttet å virke litt brått på. Lurte på om noen hadde vært borti dette problemet // framgangsmåte på å finne feilen. Er av typen rekkesekser - toliter ( b50!? ) om det hjelper Mvh Rolf .
Otis Skrevet Februar 17, 2011 Skrevet Februar 17, 2011 Det kan jo være en lekkasje på systemet, altså at bremsevæske lekker ut fra en sylinder som går til clutchen. Men det kan jo også være mer drastisk, slik som oljesøl på selve clutchen som kan feks stamme fra en utett simmering på motor. Men du kan godt spesifisere mer om hva som skjer når du sier at clutchen ikke virker.
Zodarion Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Skrevet Februar 17, 2011 Kjører altså da clutchen enkelt og greit, nokså rett i bånn, uten at det skjer en døyt.. Har vært inne på tanken med lekasje. Får kikke på volumet i mårra.
PenguiN- Skrevet Februar 17, 2011 Skrevet Februar 17, 2011 når du har den i gir og skal til å starte kjøringen så skal jo motoren ruse seg kraftig og kun litt/ingenting skjer i form av framdrift...? da er clutch gåen ja.
Otis Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Ja, det høres ut som lekkasje ja. Nesten ingen tvil heller, spør du meg.
S.Hafsmo Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Vil si det er lekkasje ja. Merker ikke så mye på clutchpedalhardheten når clutchen er utslitt. Ta en tur under bilen og sjekke om det henger noe olje under slavesylinderen, vær obs at denne kan lekke inn i clutchhuset, så du kan med fordel ta den ut og sjekke andre siden. Er bare 2 bolter/muttre)
Zodarion Skrevet Februar 18, 2011 Forfatter Skrevet Februar 18, 2011 Takker for alle svar Er litt i tvil hva noen av di opperste innleggene menes med. Men det ruser seg ikke opp. Fikk kjørt den hjem i 2 gir, og å prøve og bruke clutch var til ingen nytte.. Død liksom..
Otis Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Var det mitt innlegg som var uklart? Isåfall, spesifiser hva som er uklart.
Zodarion Skrevet Februar 18, 2011 Forfatter Skrevet Februar 18, 2011 Nei "Otis " . Fikk lest litt fort på innlegget til " PenguiN ", så stussa litt på det med å ruse seg opp og ingenting skjer om clutchen var defekt. Takker for alle svar !
Otis Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Aha, jamen da er jo nesten alt i orden, forutenom bilen din da
bmw520 Skrevet Februar 19, 2011 Skrevet Februar 19, 2011 Ikke glem masterpumpa ved clutchpedalen, vis simringen går i stykker på den, så får man en indre lekasje som resulterer til ditt problem, altså pedalen går rett i golvet, om det er det som er problemet er en annen ting, men at det er noe med hydraulikksystemet til clutchen, vil jeg tro er mest sannsynelig. Som andre innlegg her, sjekk lekasje både inne i bilen og under.
Zodarion Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Skrevet Februar 20, 2011 Skal gjøre det.. Tipper det blir søndagsjobb dette her hehe..
Zodarion Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Skrevet Februar 20, 2011 Fikk kikka litt på det i dag. Er som dere sier lekasje i Slavesylinder, som igjenn har ført til lekasje inn i clutchhuset :-/ . Da er det nye spørsmålet : Hvordan lar det seg gjøre og plukke ut clutchen og gjøre det rent for bremsevæske, for så og bytte slavesylinderen. Blir det greit da tror dere ?! Tips ?!
S.Hafsmo Skrevet Februar 20, 2011 Skrevet Februar 20, 2011 har det kommet clutchveske på clutchen da? kan jo være at det er nok å bare bytte slavesylinder. Skal du gjøre rent inni der blir du jo nesten nødt til å ta ned girkassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå