Gå til innhold

Kjøp av bilstereo i E38.

Anbefalte innlegg

Jeg kan si med sikkerhet at hverken dynavin eller hualingan sin spiller med midtmontert skjerm ikke passer e38. Jeg har prøvd med hualinganspilleren. Det er en ventilasjonskanal med spjeldmotor oppå i høyre side inne ved åpningen til cd/radio som kommer i konflikt. Det er jo en grunn til at radio/kasset-spilleren er forskjøvet originalt. Kan poste noen bilder senere.

Så når det er sagt, så slipper du å kjøpe en dynavin eller hualingan bare for å prøve, for den passer garantert ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg kan si med sikkerhet at hverken dynavin eller hualingan sin spiller med midtmontert skjerm ikke passer e38. Jeg har prøvd med hualinganspilleren. Det er en ventilasjonskanal med spjeldmotor oppå i høyre side inne ved åpningen til cd/radio som kommer i konflikt. Det er jo en grunn til at radio/kasset-spilleren er forskjøvet originalt. Kan poste noen bilder senere.

Så når det er sagt, så slipper du å kjøpe en dynavin eller hualingan bare for å prøve, for den passer garantert ikke.

Tusen takk for et endelig svar! :-)

Da har jeg ikke noe annet valg enn å montere en enkel cd-spiller der hvor kasset spilleren er pr. idag da?

Vet du hvordan det blir med tlf om det blir installasjon av cd-spiller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det slik med subben jeg hadde i en E38, sponplaten bytta jeg ut med 22mm MDF og brukte glava som demping i reservehjulbrønnen. bygde opp ca 50mm (2"x2") fra MDF og skrudde fast en 11mm pleksiglass plate oppå med åpning mot bakseteryggen....

b7tnrrfrvnxrfo653ise.jpg

det ble en veldig dyp og pen bass som også kunne spille høyt! husker ikke hva elementet het, men det var rockford fossgate T1 eller T2, brukte Rockford 1501db monoblokk til å drive den!

ixh2uesab9pwhim6l8oc.jpg

har fortsatt bagasjerom plassen igjen!

7wtzi2oqadrb9oodytjl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert en sånn spiller i E38 uten problemer... Kjøpte ramma til bil med store navi og kappet litt på denne... Men vet at de har slutta å selge til E38 hos Gs...

Okey, men har bestemt meg for å droppe Dynavin tulllet inntil dem kommer med en som passer perfekt til E38.. Blir heller er saftig Alpine spiller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det slik med subben jeg hadde i en E38, sponplaten bytta jeg ut med 22mm MDF og brukte glava som demping i reservehjulbrønnen. bygde opp ca 50mm (2"x2") fra MDF og skrudde fast en 11mm pleksiglass plate oppå med åpning mot bakseteryggen....

b7tnrrfrvnxrfo653ise.jpg

det ble en veldig dyp og pen bass som også kunne spille høyt! husker ikke hva elementet het, men det var rockford fossgate T1 eller T2, brukte Rockford 1501db monoblokk til å drive den!

ixh2uesab9pwhim6l8oc.jpg

har fortsatt bagasjerom plassen igjen!

7wtzi2oqadrb9oodytjl.jpg

Bra plass-sparende dette ja.. Men jeg vil få frem bassen mer inn i kupen, så skal bygge kasse innerst inn mot armlenet.. :-) Men takk for tips og ikke minst bilder som forslag.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...