Wacman Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2011 yep,er vel en grunn til at BMW brukte M10 motoren i vel 30 år,samt i formel 1 i gamle dager... Det som er litt artig,er jo at man kan borre den opp til 2,2l og sette turbo på den (2002tii) og motoren går like herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Det som er litt artig,er jo at man kan borre den opp til 2,2l og sette turbo på den (2002tii) og motoren går like herlig. E10 2002 tii hadde ikke en turbo. Motoren (M10B20-1990 cm3) hadde derimot mekanisk Kugelfischer innsprøytning og ytet 130 HK ved 5800 rpm og 176 Nm ved 4500 rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Var vel m10 motoren BMW tunet opp til 1500hk i formel 1? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Iallefall 1400 HK... http://www.bmw-power.de/Service/Motor_K ... Turbo.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Gi gamle bilen en sjanse til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2011 Ja,tror jeg skal følge hjertet og gi gamle Birger livets rett godt inn i fremtiden også. Nå kommer jo snart varmere tider,så man kan få pusset ned litt her og der for å lakkere ny hud på'n. Fredrik; mente 2002 Turbo, min feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 20, 2011 Share Skrevet Februar 20, 2011 Ja,tror jeg skal følge hjertet og gi gamle Birger livets rett godt inn i fremtiden også. Nå kommer jo snart varmere tider,så man kan få pusset ned litt her og der for å lakkere ny hud på'n. Fredrik; mente 2002 Turbo, min feil. Hehe gamle Birger, genialt! Burde nesten døpe min til noe også da Jeg pusser for tiden opp min E28, den skal få en fortjent overhaling. Har link i signaturen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2011 Fin bil, liker de felgene der, det ser tøft ut. Lykke til med prosjektet. Døpte bilen Birger i sommer, den har såpass med sjel at Birger bayer liksom falt seg naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 21, 2011 Share Skrevet Februar 21, 2011 Takk for det du. Artig med navn. Tror jeg skal klare å finne på noe til min også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå