Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bilen på Eu-kontroll i dag :-(

Fikk mangel på følgende ting:

Rust Bremeskiver bak (disse ble kjøpt nye og montert i april 2010)

Sprekk i bremseslange HB, denne er år gammel da den ble byttet ifbm Eu-kontroll i 2007

Brekk virker ikke, hadde vel en misstanke om at det ikke gikk igjennom, så jeg strammet det i går kveld uten at det hjalp, klossene til brekket ble byttet og brekket ble justert samme dag som skivene i april 2010, og jeg bruker ALDRI brekket på denne bilen siden dette er en Automat.

AIRBAG lampe lyser (har gjort de 9årene jeg har hatt denne bilen)

Slitte viskere, disse er snart en uke gamle !!!!

Hjul-lager bak høyre side defekt !!!

Er det mye pes å bytte dette hjul-lageret?

Bilen er en E39 1997 sedan

Selv om jeg viste frem kvitteringer på deler og verkstedregning på disse bremsene, så mente fortsatt verkstedet at feil er feil :D

Så heretter blir det aldri mer slitedeler fra Snap-drive på meg, for disse har jo ikke holdbarhet i ett år en gang

Skrevet
... og jeg bruker ALDRI brekket på

Er vel det som er problemet...

Men ellers så hørtes det jo rart ut at du fikk feil på såpass nye deler, men klart hvis de er slitt eller ødelagt så får du jo feil.

Det abs lyset er vel som regel enten en abs-sensor eller den føleren i setet.

Skrevet

Mye pes for å skifte hjullager bek selv ja. Du trenger spesialverktøy til jobben

De som har det gjør jobben raskt.

Fikk det gjort på E36 for 2700,-

Skrevet
Mye pes for å skifte hjullager bek selv ja. Du trenger spesialverktøy til jobben

De som har det gjør jobben raskt.

Fikk det gjort på E36 for 2700,-

Hva slags spesailverktøy trenger man ?

Skrevet

Da er alle delene bestilt fra Koed, så får vi håpe noen her inne kan fortelle meg hva slags verktøy man trenger til å bytte hjul-lager.

Så Koed ville at man måtte bestille 4stk skruer til hver av hjul-lagerene bak, så da kjøpte jeg 8stk pluss 2stk hjul-lager muttere, siden jeg velger å bytte på begge sider med en gang.

Bestlite også bremseslanger til begge sider bak siden den ene allerede har sprukket.

Bestilte meg også ventilerte sportsbremseskiver for å teste dette, i frykt for at det skulle slå galt ut forran kontra bak så ble det til alle hjulene pluss klosser, og sko, monterings-sett pluss wire til brekket.

Viskere tørket jeg bare av og vasket ruta grundig med Eple/sitron blandet vann, så nå er ruta ren som ny og viskerene fungerer glimrende.

Koster penger å ha bilen på Eu-kontroll :D:D

(men da blir det i orden)

Skrevet
... og jeg bruker ALDRI brekket på

Er vel det som er problemet...

Men ellers så hørtes det jo rart ut at du fikk feil på såpass nye deler, men klart hvis de er slitt eller ødelagt så får du jo feil.

Det abs lyset er vel som regel enten en abs-sensor eller den føleren i setet.

ABS føler i setet? Du tenker på airbag du :)

Skrevet

Når du skifter skivene bak må du huske å smøre opp delene håndbrekkswiren er festet i, så pleier det å virke fint igjen på E39. Husk også å bruke det jevnlig slik at det holder seg fint!

Skrevet
Mye pes for å skifte hjullager bek selv ja. Du trenger spesialverktøy til jobben

De som har det gjør jobben raskt.

Fikk det gjort på E36 for 2700,-

Hva slags spesailverktøy trenger man ?

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Verktoysett-for-forhjulslager/

Og en kopp i en størrelse mellom 30 og 36 mm.

Det tok meg 10 timer uten dette verktøyet, og 3 timer med. Da stresset jeg ikke og drakk mye kaffe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...