Gå til innhold

Valsing av hjulbuer...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lån deg en valse å prøv selv :wink: er ikke så vanskelig men hvis du ska valse mye er det nok best å få noen te å hjelpe deg.. Ska ikke mye te før det sprekker i lakken å du må lakkere forresten :)

Skrevet

Brukte en kar i Skien. Han valset skjermene bak på min e60 da nyfelgene skulle settes på. 20" med 285bredde. De tok i skjermen ved humper. Han ble anbefalt av GS. Han har garasje ved Kjørbekk. Ranten heter veien.

Han var utrolig dyktig og visste hva han gjorde. Betalte noen få hundre lapper for jobben, og han hadde stålkontroll.

Jeg må likevel innrømme at jeg var rimelig svett da han varmet opp skjermene med blåselampa, men det er over 6 måneder siden og intet negativt er registrert. Kan finne nummeret om du er interessert??

Skrevet

Valse hjulbuer sier jo seg selv, når du valser så bretter du ut hjulbuene, f. Eks hvis du skal ha plass til litt hjul

Når jeg sier bretting, høres det litt voldsomt ut, men man bøyer på en måte buen litt ut, og med valseverktøy er dette meget lett, men også lett og få sprekk i lakk, eller skjevhet i buen, burde gjøres av noen som kan det!

Skrevet

Det er sykt mange biler som blir ødelagt på denne måten. Obs obs. Er foresten god nok plass til 275 dekk på en e39 så ser ikke helt vitsen! Men helt klart stilig.

Skrevet

Ikke alltid 275 passer inn, kommer ann på innpresset på felgene og ;-) ikke det at jeg skal ha breias mulig dekk, akkurat det driter jeg i, men jeg vil ha mye kant ;-P skjermane skal lakkeras uansett, så da er det bedre og få gjort det før man lakker istede for og angre på at man ikke gjorde det :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...