m@ds Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 Da var det selfølgelig dukket opp en ny feil på Bmwen... Denne gangen er det antispinn/sladd som har sluttet å fungere! Tenkte da at det måtte være en abs sensor...meeeen har nå vært inne hos Bmw for en diagnose, og de får ikke kontakt med ABS-sentralen/styreenheten. De kunne heller ikke gi meg noe godt svar uten litt grundigere feilsøking. Noen som har vært ute for dette? Er styreenheten delt med en hydraulikk og en elektronikk del, eller er det en enhet? Er dette noe man kan feilsøke på selv?
SweetBMW Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 Hvis de ikke får kontakt med DSC enheten ere enten feil på ustyret dems ( lite trolig) eller på enheten i bilen din. Hadde lignende problem på en E34 hvor vi ikke fikk kontakt med hjernen, den var stekt. merkelg nok funka bilen, men selve kommunikasjons delen av hjernen var vekk.
TRF Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 Bilen kan fungere allikevel, da kom delen som du sier går som egen linje. Dersom du ikke får kontakt er det nok styreenheten. Man skal jo egentlig sjekke sikringer og kabler (can) før man konkluderer med at styreenehten er def. Men ofte er den det når man ikke får kontakt.
m@ds Skrevet Februar 23, 2011 Forfatter Skrevet Februar 23, 2011 Lurer på om jeg bare skal prøve å få tak i ny styreenhet da, for så å bytte den selv. Bmw ville jo gjerne feilsøke mer...men de kommer vel sikkert bare fram til at den er gåen. Er vel ikke så mye jobb å bytte denne? Må jeg inn til Bmw å få den kodet etter montering?
m@ds Skrevet Februar 23, 2011 Forfatter Skrevet Februar 23, 2011 Og er det noen som vet hvor denne sitter?
TRF Skrevet Februar 23, 2011 Skrevet Februar 23, 2011 den er noe dritt å komme til på e46.. sitter bak venstre hjulbue foran, under elektronikken der. Og ja den må kodes, og har vært borti at brukte ikke lar seg kode..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå