titansølv Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Motor: 520i (m54b22) Tenkte å bytte ut det originale med dette: http://schmiedmann.no/5_serie/E60/utsty ... 1.htm#3748 Forventer ikke noen rå effektøkning, men kanskje hakket grovere lyd. Er dette et greit kjøp, eller er andre løsninger mer aktuell? Er et konefilter en bedre løsning?
SweetBMW Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Effektøkning = 0. Konfilter er heller ingen god løsning da du må ha et varmeskjold og slikt for at du ikke skal trekke inn varmluft fra motorrommet som gir deg MINDRE effekt. Mange av disse er i tillegg satt inn med olje som ødelegger MAFen din. Denne er DYR. Hvis jeg var deg og du var interessert i litt mer lyd ville jeg kjøpt meg en sportspotte og satt på. Filter er ikke verdt penga i mine øyne. Eventuelt får du vel BMW Performance filterboks også til E60 om jeg ikke tar feil?
Reef89 Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Tror heller jeg ville gått for dette, ja det står 525i, men skal passe 520i og det er jo helt likt nedi der. Varmeskjold også. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/aFe-Pro5 ... ccessories Skal prøve denne selv, får jo fin lyd:) Har K&N i boksen nå, men merker lite lyd da siden det er tett/lukket.
SweetBMW Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 Ja det var et slikt jeg snakket om men jeg var abre for lat til å finne ett. aFE har gode reviews når det gjelder lyd og effektøkning Dog ere ikke mye, føles mer på rumpe-dynoen (ræva)
titansølv Skrevet Februar 24, 2011 Forfatter Skrevet Februar 24, 2011 Har byttet potta bak til et Sebring og dette var jeg fornøyd med. Ikke så grov,buldrende og oppsiktsvekkende, men litt finere bass. Konfilter ønsket jeg i utgangspunktet å styre unna og har vel her og nå allerede gjort det. Ser det ligger spesifikt K&N filter til den orignale luftfilterboksen på ebay for en 500lapp. Skal prøve det, så lenge det ikke skaper problemer for resten av systemet. Hva effektøkning med konfilter og katalysatorfjerning osv angår, forlot jeg de prosjektene med forrige bilen. For merkbar effektøkning må man sette inn ny motor eller kompressor. Innen en måned er sistnevnte alternativ forhåpentligvis på plass Skal hente den imorgen:) Prøver fortvilt å finne ut om det går an sette inn en m54b25 eller b30 inn uten store problemer, men har til nå ikke lyktes i å finne dette ut:(
Reef89 Skrevet Februar 24, 2011 Skrevet Februar 24, 2011 K&N filter i orginal boksen går helt fint, har det selv, men lite lyd av det siden det er inni en boks hører liksom ikke samme sugelyd* når en drar på med åpent filter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå