Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Godtfolk!

Tenkte å bytte olje på min 99 523ia før jeg kjører til østerrike i midten av mars.

Noen formeninger om olje? Castrol? Det blir olje jeg kjører på frem til høsten

Skrevet

Finnes mange varianter. Bruker den ikke olje så kan du fylle på helsyntetisk, men og bevege deg ned under 5w olje, det vil jeg ikke anbefale. (I strid med den flotte Castrol BMW spekken) . 5w olje eller 10w (da er vi over på delsynt) er fint. Kommer helt ann på om den bruker olje ved helsyntetisk

Skrevet

Castrol er vel den oljen som BMW annbefaler. Men det er jo hovedsakelig pga en avtale mellom BMW og castrol, og ikke fordi oljen er bedre enn andre oljer med samme spekker. Mercedes annbefaler Mobil 1 av samme grunn. Stort sett alle kjente olje merker har oljer som er like gode og kanskje bedre enn disse merker. Bruker selv Shell Helix Ultra 5w-40. Denne oljen er i hvertfall jeg meget godt fornøyd med.

Skrevet

Mest opptatt av om jeg skal ha helsyntetisk. aner ikke om den bruker olje. jeg tror ikke det. Har bare kjørt bilen 5000 km selv, men har ikke brukt noe olje da. Hvilke olje vil passe best i forhold til vær og litt hard kjøring på autobahn etc?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...