rakett Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Til en viss grad kan raske transitions/vendinger forklares med at bilen har ombygde spindler, med 2-3 runder fra lock -lock, og når disse forhjulene når lock, har han kanskje 80 graders vinkel på forhjula? Det er er ihverftall ekstremt liten svingradius. Dermed kan han ligge ganske brett, bare ved å vri relativt lite på rattet, og tilsvarende, veksle gjennom en kontra veldig fort uten å måtte ratte seg ihjel. Denne modifikasjonen gjør det antagelig enklere å ratte kontraene fort. Supra har, selv med ombygde spindler, brukbar selvoppretting, og er utrolig gode å kjøre. Har sjøl prøvd bilen til S. Marthinsen på Mantorp, som også har ombygde spindler. Gode, sterke biler å kjøre, selv med originale turboer. Parkerer alt av E30 med S38 og S50/s54 motorer for å si det sånn... Må nok over på v8 og presse, eller turbo for å få samma følelse i en E30. Supra er heller ikke så tunge og "bælete" å kjøre som alle tror, dette er en internettmyte. Dere får huske på at med carbon bakluke, dører og panser sommange bruker, faller vekta. Mange kjører desuten uten interiør og dash + varmeapparat. Mange kg spart her og. Man kunne aldri ha oppnådd tilsvarende resultater uten en bil som var bygd spesiellt for formålet drifting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Til en viss grad kan raske transitions/vendinger forklares med at bilen har ombygde spindler, med 2-3 runder fra lock -lock, og når disse forhjulene når lock, har han kanskje 80 graders vinkel på forhjula? Det er er ihverftall ekstremt liten svingradius.Dermed kan han ligge ganske brett, bare ved å vri relativt lite på rattet, og tilsvarende, veksle gjennom en kontra veldig fort uten å måtte ratte seg ihjel. Denne modifikasjonen gjør det antagelig enklere å ratte kontraene fort. Supra har, selv med ombygde spindler, brukbar selvoppretting, og er utrolig gode å kjøre. Har sjøl prøvd bilen til S. Marthinsen på Mantorp, som også har ombygde spindler. Gode, sterke biler å kjøre, selv med originale turboer. Parkerer alt av E30 med S38 og S50/s54 motorer for å si det sånn... Må nok over på v8 og presse, eller turbo for å få samma følelse i en E30. Supra er heller ikke så tunge og "bælete" å kjøre som alle tror, dette er en internettmyte. Dere får huske på at med carbon bakluke, dører og panser sommange bruker, faller vekta. Mange kjører desuten uten interiør og dash + varmeapparat. Mange kg spart her og. Du har rett i det, de er ikke tunge som alle mener. Fredric sin er kun moderat lettet, kunne sikkert gjort mye mer. Og ang styreutslag har han jobbet MYE og brukt sykt lang tid på å teste ut dette. Er ikke alltid lett å henge med når fredric prater om det han har gjort med oppsette på bilene sine Da jeg kjørte rundt i den gule supraen i depot på Mantorp ble jeg nesten satt ut over styreutslaget samt få runder lock to lock. Men evnene til fredric overgår bilen hans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Eg er meget spent på korleis det blir når han får den nye bilen sin i USA, er ikkje tvil om att han får det til men lure på forskjellen imellom den og Supraen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Den nye blir nok meget grom. Vet Steffen og Fredric har gitt de masse info om hvordan de ønsker bilen. Men det er faktisk visse ting som er en utfordring... Feks torpedoveggen som ikke kan flyttes er lengere fram på den nye kontra supra og det er egentlig ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Kva motor er det snakk om å bruke? Veit du det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 ja, han har talent. Men talent alene holder ikke for å komme dit han er nå. Mitt inntrykk er at han har vært utrolig dedikert og viljesterk også. Han hjulkjørte E30en til Finland i 2007 for å være med på ett av løpene, gjorde han ikke? Og brant opp dekk, lessa bilen full, og kjørte hjem igjen. Hvem andre hadde gjort det? INGEN. Han var seriøs, og mente noe med det han gjorde. Vet ikke om noen andre som har hatt samme "driven" og motivasjon til å komme seg opp og fram. Vi andre som er interessert i drifting og sladding, vi surrer jo stort sett rundt på baner i norge, og er så late at f.eks. finland er jo alt for langt unna. Prioriteringer må til og penger må satses. Det folk gjør feil, er at de påkoster bilene mangfoldig hundre tusen, og er for gjerrige/late til å være med på mest mulig treff. Aasbø begynte med en svært billig e30, som han kunne kjøre så hardt det bare gikk, uten at det ble dyrt når noe gikk i stykker. Og så brukte han heller tid på AHIS - ass hours in seat , eller hva det var han kalte det . Er sånn man lærer. Dessuten har han også gjort "nybrottsarbeid"... Det gikk jo en rød supra i drifting i 2007, året før aasbø begynte med supra. Aamodt hadde vel den, og det funka jo ikke noe spesiellt bra. Alle trodde 200sx var den ultimate driftebilen, bla. siden kenneth moen gjorde det bra med 200sx. Aasbø puttet sine løsninger og ideer inn i sin supra, og bilen var relativt modifisert, noen løsninger var okonomiske og hjemmemekka, men de gjorde jobben på en bra måte. Det nytter ikke å ta en standard supra og leke drift king, da de har ræva styreutslag feks. Husker første gang jeg så den røde supraen i 2008, den så jo dritrar ut. Forskjermene gleppa 10 cm i bunn mot døra, og avstanden mellom forhjula var helt SYK, han hadde space de så mye ut for å kunne ha ekstremt styreutslag. Bilen fungerte dårlig også første gangen, vålerbanen mai 2008. Ingen ble noe særlig imponert over kjøringa, han havnet på en relativt dårlig plass, og sa han savna E30en.. MEn etter det hadde han progresjon nærmest loddrett oppover, og ikke to måneder etter engang eide han Gatebil Mantorp og kjørte ræva av alle, med en "standard" supra.... Og mantorp er en ganske krevende bane å kjøre, oppfordrer folk fra bimmers til å dra dit! Noen som har vært der? Husker han sa han traff fartsperra inn i karusellen på mantorp hehe. Da har du mot. PS: dette er ting jeg har observert selv, er ikke sikkert aasbø himself er enig i alt jeg skriver. Ole: det blir brukt en 4 sylindra motor i den nye 2,7 L volum... Blir jo trist lyd ift 2JZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Oki, men så har det seg sånn att trimma 4 sylindra er sinnsjukt bra respons i så mulig det funker bra Eg hadde helst sett han i ein Supra for tydlegvis høyre han heime i ein japansk rakett Utenom E30`n da Eg såg gutten for første gang på Våler med E30`n, husker ikkje året men han kjørte til vannspruten stod ut av motor rommet den helga, var og første mann eg har sett som tok begge svingane i ein drift rett før depoet, var ikkje snakk om kontra eingang, full sats og mykje hånbrekk Etter den dag har eg fulgt han heile veien, snakka om han på fylla osv, folk har ikkje skjønt kem eg snakka om no før i seinare tid. Mannen er rett og slett nokke for seg sjølv, og vist det er sant det du seie att han kjørte E30`n til Finland, kjørte gris å kjørte heim igjen. Da har du motet på plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Han har forska mye på styrnga på de bilene han har hatt, men ikke noe hokkosspokkus han har funnet ut. Kun sveisa om spindler, så hjula svinger mye, det enkleste er ALTID det beste. Supraen er da litt tung, men lett kjørt. Rykter går på at den nye bilen blir ca 200kg lettere, og 4 syl på 2.7 liter med masse moment. Jeg tror han kommer til å blir u slålig med den nye bilen. Den historen med at han kjørte til Finland, er helt rå. Som person, skal du lete lenge etter å finne en så flott fyr som Fredric også er, ikke bare kjøringa som har fått han dit han er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Enda ein film Legge til att fytte svarten for ein kant det er på Mad Mike sine felgar, og bilen hass er sinnsjukt fett drifting stuk på http://www.youtube.com/watch?v=t9iqoGwi0eA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanux Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Enda ein film Legge til att fytte svarten for ein kant det er på Mad Mike sine felgar, og bilen hass er sinnsjukt fett drifting stuk på http://www.youtube.com/watch?v=t9iqoGwi0eA Flere enn meg som irriterte seg litt over filmingen?... Under, over osv med konstant focus change... Men still, Awesome kjøring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Enda ein film Legge til att fytte svarten for ein kant det er på Mad Mike sine felgar, og bilen hass er sinnsjukt fett drifting stuk på http://www.youtube.com/watch?v=t9iqoGwi0eA Lyden i den RX8'en er faktisk ennå råere enn felgene (selv om de felgene er heeelt syke), 4-rotors wankel gir frysninger langt innover i ræva!! Personlig likte jeg RX7'en hans bedre (PS: blir plutselig jævla stusselig med supra ): Klassiske Mazda 787B, Respons, hæææ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Jeg er en av de som frykter det blir veldig uvandt for han med ny bil. Har jo grisekjørt Supra en god stund, og blitt godt kjent med den nå.. Men får han dreisen på tC'en, så skal nok de store slemme gutta med energidrikk sponsorer slite hardt ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Jeg er en av de som frykter det blir veldig uvandt for han med ny bil. Har jo grisekjørt Supra en god stund, og blitt godt kjent med den nå..Men får han dreisen på tC'en, så skal nok de store slemme gutta med energidrikk sponsorer slite hardt ja Han er sykt flink til å finne seg fort til rette i ny bil. Når han kjørte litt med Silvian når E30 lakk bensin, gikk det like bra med den. Da hadde han ikke kjørt mye høyre ratta bil. Så jeg tror også at når han kommer på V siden med rattet igjen, blir det enda bedere + lett bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Enda ein film Legge til att fytte svarten for ein kant det er på Mad Mike sine felgar, og bilen hass er sinnsjukt fett drifting stuk på http://www.youtube.com/watch?v=t9iqoGwi0eA Lyden i den RX8'en er faktisk ennå råere enn felgene (selv om de felgene er heeelt syke), 4-rotors wankel gir frysninger langt innover i ræva!! Personlig likte jeg RX7'en hans bedre (PS: blir plutselig jævla stusselig med supra ): Klassiske Mazda 787B, Respons, hæææ?? Rx8`n har vel 3 rotor turbo? Rx7`n hadde vel 4 rotors sugis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Fant en film: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå