Mickl Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Hei bimmers.no Har sett litt på markede og leiter etter en bmw, helst e46 med m-tech 2 eller m3 styling. Fant noen som har gått mellom 200 og 300 tusen mil! Har mest lyst på en diesel, men de er så dyre, hadde ikke tenkt og bruke mer en en 100 000,- Noen som har tips og råd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Håper de som du har funnet har gått mellom 200 og 300 tusen kilometer, ikke mil... Markedet er stort når det gjelder E46. Lag deg noen kriterier, vær kresen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mickl Skrevet Februar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2011 haha mente kilometer!! Ja motormessig er jeg ikke så kresen, er tross alt en førstebil. Her er krava jeg har lyst og stille: Sportseter M-tech rundt hele bilen 19" felger med senk Lykter med linse og xenon dette er de største krava eg stiller. si ifra om dere vet om noen, eller om dere selger tips og råd er flott som sakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Velkommen til Bimmer Hvis du ikke er klar over det har Bimmer salgsside over BMW Her en link viewforum.php?f=12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mickl Skrevet Februar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2011 takk takk ja har sett det men klarer aldri bestemme meg, finner alltids en ny en.. Har sett litt på 316i, synest det er ok som førstebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Hvordan er det med forsikring osv. på en såpass "ny" bil som en E46? Ser for meg at den kan bli dyr å vedlikeholde i forhold til gode gamle E36/E30/E34 etc. Jeg vet ikke hvor DIY vennlig E46 er? Skulle jeg personlig "begynt på nytt", hadde jeg nok valgt E32 750i til førstebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrvangen Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Hvordan er det med forsikring osv. på en såpass "ny" bil som en E46?Ser for meg at den kan bli dyr å vedlikeholde i forhold til gode gamle E36/E30/E34 etc. Jeg vet ikke hvor DIY vennlig E46 er? Skulle jeg personlig "begynt på nytt", hadde jeg nok valgt E32 750i til førstebil. Jeg har en 2000 E46 323ci og den er forsikret med kasko på ca 9.000kr, står riktig nok ikke på meg men syns ikke det er så ille. den er nok noe dyrere i vedlikehold kan jeg tenke meg men desto nyere bilen er er det vel mindre sjangs for at noe alvorlig skjer. og skulle du virkelig hatt en 5 liter til førstebil om du fikk "begynne på nytt" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Min erfaring er litt motsatt av det du sier der. De jeg kjenner som kjører nyere biler bruker støtt og stadig større summer på feilsøking/reprasjoner på verksted etterhvert som div. småfeil dukker opp. mens min gamle Granada fra 1985 fungerte helt utmerket i 4 år, hvor det totale beløpet på vedlikehold endte opp på 4000,-. E34'en som jeg har nå har jeg og hatt i snart 4 år og brukt ca. 2-3000,- i slitedeler/reprasjoner. Forøvrig tviler jeg på at BMW's V12 klarer å bruke like mye drivstoff som Granadan, så ja, jeg hadde nok gått for en V12. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mickl Skrevet Februar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2011 reknet ut på gjensidige med kasko på en 316! rundt 14 lapper i året med 75% bonus! er ganske dyrt, men det går greit! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Har du 75% bonus på din første bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Jeg har en 320 cia med mtech sportsinteriør osv 160 på telleren nylig eu godkjent 120tusen med helt ny vinterdekk, send meg en pm vis du er intr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Har du 75% bonus på din første bil? Sikkert en av foreldrenes forsikring. Jeg er ellers helt enig i at man bør gjøre det litt enkelt når det gjelder førstebilen. E46 er forsåvidt greit nok, men dropp diesel og dropp de største motorene. Jeg hadde satset på en 318i med 143 HK og manuelt gear. Den modellen har nesten perfekte kjøreegenskaper (lett foran) og ikke mer effekt enn at du kan håndtere hestekreftene på en fornuftig måte uten alt for mye erfaring. Bilen går mer enn bra nok med 0-100 Km/t på rett over 9 sekunder og en topphastighet på nesten 220 Km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mickl Skrevet Februar 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2011 tenkte på pappa sin forsikring ja. Den bilen din dirtydicky såg veeldig fin ut! akkurat slik jeg vil ha den bortsett fra automat gir .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 Ja ser den! nei du får ta kontakt vis du plutselig kan tenke deg automat gir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigvald Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 reknet ut på gjensidige med kasko på en 316!rundt 14 lapper i året med 75% bonus! er ganske dyrt, men det går greit! Dette var jo ufattelig dyrt?? Jeg betaler 14k for min e39, dog kun ansvar. Men det er med 20% bonus (startbonus) og ja det er veldig dyrt det og... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå