pedro Skrevet Februar 25, 2011 Skrevet Februar 25, 2011 Hei Har en motor styreenhet til 530 dat 99mod som fungerer helt fint. Selges etter kjøp av ny: Bud 01 13618507656 Styrenhet DDE, programmerad (4.0) org Effektminskning (4.0) A 03/00 kr. 14,841.41 01 13618507658 Styrenhet DDE, programmerad (4.0) org Effektminskning (4.0) A 03/00 14,841.41 Info 01 13618507646 Styrenhet DDE, programmerad (4.0) org (4.0) A 03/00 13,688.00 0 Info 01 13618507644 Styrenhet DDE, programmerad (4.0) org (4.0) A 03/00 13,688.00 0 EDIT Er for noen som kan bilelektro dette. Ikke noe problem da. Hvis en hjerne som er brukt, men i orden er ubrukelig skulle det jo være litt av en utfordring å bytte hjerner i biler eller? EWSen er ikke noe annet enn en programmering som kan fjærnes eller endres til å passe annen bil hvis man har riktig verktøy. Gjort i en fei FOR DE SOM KAN DETTE OG SKAL HA TAK I EN SLIK HJERNE. Lurer forresten på å chippe min slik at jeg da skal bruke denne selv.Er 99m EWS II på denne Kan programmeres opp flere ganger ev fjærne EWS
pedro Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Skrevet Februar 28, 2011 Bump Bud eler bytte i noe klult til E36 COUPE ELLER SEDAN P
pedro Skrevet Mars 12, 2011 Forfatter Skrevet Mars 12, 2011 Bumper denne i dag Ligger bare her Skal noen CHIPPE ER DETTE EN GREI HJERNE Å SENDE INN SÅ MAN SLIPPER Å BRUKE ORIGINALHJERNEN p
SweetBMW Skrevet Mars 12, 2011 Skrevet Mars 12, 2011 Bare så du veit det, dise hjernen kanke brukes av andre enn bilen det opprinnelig kom fra om du ikke selger med helt sett med EWS og nøkkel og cluster og alt. Ellers må du finne noen som klarer kode om for deg og det blikke billig. Ikke for å ødelegge salgstråden din men det du selger er ubrukelig for andre enn deg som evt eier disse bilene.
pedro Skrevet Mars 12, 2011 Forfatter Skrevet Mars 12, 2011 Ellers må du finne noen som klarer kode om for deg og det blikke billig. Ikke for å ødelegge salgstråden din men det du selger er ubrukelig for andre enn deg som evt eier disse bilene. Som du sier: Er for noen som kan bilelektro dette ja. Ikke noe problem da. Hvis en hjerne som er brukt, men i orden er ubrukelig skulle det jo være litt av en utfordring å bytte hjerner i biler eller? EWSen er ikke noe annet enn en programmering som kan fjærnes eller endres til å passe annen bil hvis man har riktig verktøy. Gjort i en fei FOR DE SOM KAN DETTE OG SKAL HA TAK I EN SLIK HJERNE. Lurer forresten på å chippe min slik at jeg da skal bruke denne selv.
SweetBMW Skrevet Mars 13, 2011 Skrevet Mars 13, 2011 Matching DME(DDE) - EWS III In specific cases, it is possible that synchronization between the DME/DDE control unit and EWS control unit may deviate from each other. In these cases, the test module refers to the matching procedure which must then be carried out. In this way, the variable codes of both control units are reset to the common starting value. This matching procedure must also be conducted when a new engine control unit is installed. In this case, the matching procedure adopts the basic code of the EWS control unit from the DME(DDE) control unit. This basic matching procedure is only possible once. With this matching it is therefore not possible to adjust DME(DDE) control units - which were adapted in another vehicle with another EWS control unit - to a further EWS control unit. Les dette Kan kun kodes en gang. Jeg har funnet ETT firma som fikser dette og det kosta meg en liten formue. Og de var i Canada. Brukte et halvt år på leting i Norge etter noen somkunne, ingen kunne. Ikke forhandler helelr.
Kennethe34 Skrevet Mars 13, 2011 Skrevet Mars 13, 2011 Matching DME(DDE) - EWS IIIIn specific cases, it is possible that synchronization between the DME/DDE control unit and EWS control unit may deviate from each other. In these cases, the test module refers to the matching procedure which must then be carried out. In this way, the variable codes of both control units are reset to the common starting value. This matching procedure must also be conducted when a new engine control unit is installed. In this case, the matching procedure adopts the basic code of the EWS control unit from the DME(DDE) control unit. This basic matching procedure is only possible once. With this matching it is therefore not possible to adjust DME(DDE) control units - which were adapted in another vehicle with another EWS control unit - to a further EWS control unit. Les dette Kan kun kodes en gang. Jeg har funnet ETT firma som fikser dette og det kosta meg en liten formue. Og de var i Canada. Brukte et halvt år på leting i Norge etter noen somkunne, ingen kunne. Ikke forhandler helelr. Stemmer det at EWS III og DME/DDE kun kan samkjøres en gang. Men om det gjelder DME/DDE og EWS II eller I så kan dette samkjøres flere ganger Tror ikke EWS III kom før faceliften på E39 (men er ikke 100% sikker).
pedro Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Skrevet Mars 14, 2011 Preface kan samkjøres flere ganger ja, 3? Sept eller juni? 2001 og videre da er det større problemer/ les "umulig" Min er 06 mnd 99. Blir nok "Tuning" i en eller annen variant for mitt vedkommende hvis jeg beholder bilen. Har ikke så mye å tape på det med en bil som er gått 230,000 hvor alt kan ryke når som helst eller aldri. Utrolig mange forskjellige svar fra BMW og Stenshagen om dette topic. Fikk først til svar at hjernen ikke kunne programmeres om, så da jeg byttet den siden vi trodde den originale hjernen var gåen, ville de at jeg skulle kjøpe delene der og ikke på KOED hvor jeg normalt handler. De lokket med at de kunne ta den tilbake hvis det ikke hjalp. Da spurte jeg tekniker der om den da ikke var "brukt opp"/ ikke reprogramerbar siden den da hadde sittet i bil, fikk jeg til svar at den kunne reprogrammeres tre ganger. På min bil var det irr på kontaktene i dysebrua og bilen ble bedre etter rep. Motorstyringsbytte betydde ingen ting fra eller til for problemet den har og står inne for(død på lave turtall). P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå