Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

om det er tilfelle så spør jo han fortsatt om viv et om et verksted der dem ikke bryr seg om bremsetest ergo sikkerhet.. HEV bilen å heller senk den igjen etterpå.. uansett så kan den bilen UMULIG være godkjent senket

Skrevet

Hadde problemer med E39en min på bremsetesten til Formo her i Skien hvertfall, den la seg nedpå chassiet når hjula var nedi rullene.. Og den kom akkurat fra Statens Vegvesen med den høyden.

Skrevet
Da kan de ta testen pä vanlig vei mener jeg

Men da får de vel ikke sett om det event. ikke bremser på bakhjulene, i forhold til forhjula? Trodde de måtte ha en viss verdi å måle seg etter på hvert hjul.

Skrevet

Arnesen Auto i Sædalen har ikke bremsetester.

Mange mindre verksteder som ikke har dette..

Jeg var hos dem med en Prelude som jeg håpet de skulle se litt "lett" på.. men istedet fant de masse tullefeil (som egentlig ikke var noe feil med, lage seg arbeid?) Reiste så til NAF og fikk den godkjent med kun en mindre feil..

Jeg går utelukkende til NAF i fyllingsdalen eller til trafikkstasjonen med bilene, har aldri hatt noe tull med verken godkjenning av (for) brede felger, 70mm senking eller solfilm på siderutene framme..

Men om bilen er ikke er i en slik stand at den er mulig å godkjenne med de delene som sitter på, så er det håpløst..

EDIT: Alt over 11cm klaring under frontfangeren går fint på bremsetesteren til Naf..

Skrevet
Så lenge bilen er livsfarlig så burde ingen godkjenne der. Går på trafikksikkerhet. Fiks problemet å få bilen trygg

har du røyka sokka dine eller? en bil er ikke livsfarlig om den er senka for mye til og gå klar av en bremsetester!

Skrevet

Her var det mange engasjerte sjåfører med tilbakemledinger. Takk for all tilbakemelding.

Bilen har GODKJENT senkesett, er ca 5-7 cm fra bakkeplan, så like gøy når onkel blå stopper oss for og se vognkortet :-) :-)!

Vil ikke kalle biler livsfarlig uansett hvor lav dem er, spørs på sjåføren det!

Var innom NAF fyllingsdalen igår med BMW´n, de lo godt når de så hva de hadde i vente, men heldigvis kun sjekk på bukk (de laveste) hos dem igår, ingen EU- kontroll..

Er så forbanna drit og ta an fangeren og skjørtet, så hadde vært topp om jeg hadde sluppet det!

Skrevet
Ute på Ravnanger, på Askøy er det noe som tar eu-kontroll som isje er så "grundig" så lar mye gå gjennom.

Javell, men tar de bremsetester? Vet flere som tar bremsetester ved og testkjøre den. Gjør dem det? Isåfall hadde det vært flott med firmanavn :-)

Skrevet
Så lenge bilen er livsfarlig så burde ingen godkjenne der. Går på trafikksikkerhet. Fiks problemet å få bilen trygg

har du røyka sokka dine eller? en bil er ikke livsfarlig om den er senka for mye til og gå klar av en bremsetester!

Var ikke det jeg mente heller. Les skikkelig før du svarer

Hvis han feilet bremsetesten jeg mente

Skrevet

Var ikke det jeg mente heller. Les skikkelig før du svarer

Hvis han feilet bremsetesten jeg mente

Eh. Er da ingen som har sagt noe om å feile på bremsetest? Trådstarter har lav bil, og sliter med å få bilen til å passe på rullene som bremsetestene utføres på, og lurte derfor på om det fantes steder som egnet seg til senkede biler. Ikke noe muffins med det vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...