Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips og råd til vedlikehold på en E38 - 740.

Trenger litt tips fra proffer om hva jeg bør være obs på. Og hva jeg bør absolutt ikke gjøre med tanke på vedlikehold/sevice.

Ellers tips ellers om type bil er også hjertelig velkommen:)

På forrhånd takk.

e5l5mrsjf8dr98ga85kq.jpg

Skrevet

Gratulerer med flott e38! :D oxfordgrønn eller? knallfin farge isåfall

jeg synes e38 er meget gode og driftsikre biler jeg. har ikke hatt så mye problemer med de to jeg har hatt. den første byttet jeg noen foringer,1 vindusheis, bensinpumpe, strammet oljepumpa og små bagatell tinger.

den jeg har nå har jeg kun skiftet en vindusheis motor og ei pakning på vannpumpa. det er de andre påkostningene som koster penger har jeg funnet ut :P

generelt om vedlikehold; bilen er tung, så understell får litt juling desverre, spesielt med lavprofildekk. ellers er det lurt å sjekke oljepumpa på v8`erne, disse har det med å løstne. jeg fikk tikking på min 3liter pga løs pumpe...

rust i bunn av dører, enden på hjulbuene bak, skjøten på bagasjeluka, bunnen av framskjermene er typiske plasser..

Skrevet

TAKK!! Vært en drøm lenge som endelig gikk i oppfyllelse:)

Oxfordgrønn kan stemme:) Men har litt skader i lakk og rust som nevnt. Tenkte å sende den til helakkering mot vinteren. Få fargen helt ned:) Ellers er jeg MEGET fornøyd. Litt knask rundtom, men det tar jeg underveis.

Oljepumpen var en god ting å vite om. Det skal jeg sjekke opp i. Tror ikke noe er gale, men liker å vite mest mulig om bilen.

God service historikk på autorisert verksted gjennom hele sitt liv og masse nytt. (Bensintank,rattstamme,alle låser innkl tenningslås og endel foringer). Ellers tenkte jeg å bytte eksosannl. Gode forslag til det? Er en klirring i den ene katalysatoren.

Takk for hjelp og tips:)

Skrevet

å få den lakkert helt ned er pent ja! spesielt om du setter på facelift skjørt! det skal jeg gjøre til sommeren nå.

de selger billige katter på ebay. nytt her i landet koster jo skjorta og litt til. de har både orginal - type, og så er det sånne man kan sveise inn. magnaflow bla. de koster 80$ pr stk tror jeg det var.

på min har forrige eier fjernet kattene, så må skaffe meg noen etter hvert. har magnaflow eksos trur jeg, så er masse lyd i den. egentlig litt for mye. kan se bilder av det i signaturen min. prøvde en med supersprint forresten, den var det fin lyd i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...