Gå til innhold

På'n igjen 318iS--->M3 3,2l Godkjent hos BT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lakkerer først motorrom så blir bilen satt sammen og kjørbar før jeg lakker hele bilen.

Når du bygger om fra 318iS så har du mindre vekt å gå på, så da kan bilen fort bli godkjent som 4-seter, men det spiller vel ingen rolle, er jo ikke plass til 3 personer bak i en coupe uansett.

• Svar 220
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Sjå der ja, understellsmassen ser bra ut den, men blir den heilt tørr og fin ? I tilfelle er den veldig aktuell hvertfall :)

Den er tørr nå, men det blir jo ikke noe struktur i den da den kommer fra sprayboks. Har brukt en annen type tidligere som du kan legge på med sprøyte, da får du fin struktur og den blir hard, men den blir forholdsvis blank..

Skrevet
Har trua på dette jeg Bård, satser på å bli ferdig før Mai eller? forresten, bruker du stor kompressor når du lakkerer? :)

Trenger ikke så stor kompressor til å lakke motorrommet, trenger jo ikke kjøre så høyt trykk heller, har brukt en med 60l tank, holder fint det..

Skrevet
Lakkerer først motorrom så blir bilen satt sammen og kjørbar før jeg lakker hele bilen.

Når du bygger om fra 318iS så har du mindre vekt å gå på, så da kan bilen fort bli godkjent som 4-seter, men det spiller vel ingen rolle, er jo ikke plass til 3 personer bak i en coupe uansett.

hørt det ikke er lov lengere.. har du sendt søknad og fått godkjent osv?

Skrevet
bilder ? :D går rykter om at det er masse deler på vei :D

Fått bestilt litt deler ja, så håper de er her før helga.

Var på BT å blomberte donorbilen i dag, så da kan jeg begynne å skru på den snart:)

Men var å henta meg en "ny" bruksbil i går, men den trenger ny girkasse så prioriterer det først, satser på å få gjort det i morgen. Skal legge ut noen bilder av den når jeg har bytta kasse og fått på sommerhjul og lagt den i bakken. Er en 325i med DBilas innsug og Bilstein PSS9, så blir deilig å få sommerhjul på den:)

Skrevet
Rått :D Biler av motorrom på 325'n? eller kanskje mulig å stikke innom på torsdag-fredag for å se :D

Bilder kommer, men er jo bare en slapp 2,5 da;) hehe men liker innsuget, ser meget bra ut.

Bare å stikke innom, men ring først så du vet om jeg er på plass:)

Skrevet

Da har jeg satt inn donorbilen, så får begynne å demontere den i helga. Håper det kommer bremserør, foringer osv i morgen.

Har også fått byttet girkasse på nye arbeidsbilen samt byttet olje på den og fått på sommerhjul.

Specs: Bilstein PSS9, Zimmermann bremseskiver fram og bak, sperrediff, justerbare camberstag, supersprint eksos, full M-pakke utvendig, DBilas innsug og Dave F induction-kit, GSP justerbar shortshift, fjærbeinsstag foran og bak, blinklys innfelt i sidelist, depo AE.

Så noen bilder.

kb7opevarlolhbypfxq1.jpg

tyr0ym1f18tgoxgpbd9f.jpg

4cqj27db95p99vb4xo15.jpg

ljr9bmp8kk2lkg82cpyw.jpg

b7tx60p5lze37q3h1e5j.jpg

aeoi9jmlwhz2wztth5t8.jpg

p527whkjuacng5f3xphn.jpg

11hp669nb3pwharx3j7v.jpg

ys41hcpg9l80duowbzwx.jpg

Satser på å få lagt ut noen bilder fra demontering av M3'n i helga:)

Skrevet

Da kommer bilder av et annet motorrom enn de av bruksbilen, har fått gjort litt fornuftig i dag også. Nå venter jeg bare på nye foringer, bremserør, coilovers ++.

Så nå er det bare kose jobb igjen:) Legger ut noen bilder, mange av bildene jeg hadde tatt var av helt ubrukelig kvalitet, men legger ut de som er ok..

Da er demontering av donorbilen igang.

3iuq710l54tr5g61gded.jpg

fqt6pn2qi86q3cye3vud.jpg

1558bftg6q9671nnjakq.jpg

pfqj2adpza2wfv6smn3y.jpg

Eksos og mellomaksel demontert.

rxrekxxvfmejppwkhp8h.jpg

Godklumpen på vei ut..

h26vuuqk5g6afg6jhv5f.jpg

mtrrqj6vc3nfd9jrp16v.jpg

Ute:)

z9x1g0one3z82u0bkdae.jpg

Ledningsnettet på motoren må jo endres litt på

erd5jrxiyv69vx5p6rn1.jpg

z9x1g0one3z82u0bkdae.jpg

Ferdig

2bbf54ef7yua2oyis65z.jpg

owdxt42jes2bfkrvse36.jpg

På vei inn i sitt nye hjem:)

cpyyy91edcbgyekcr2yz.jpg

cpyyy91edcbgyekcr2yz.jpg

Motor på plass.

x6psj2f51fxxtf5h61ls.jpg

Sikringsboksen på rett plass igjen etter lakkering.

dbj3l2qd7v12nhsiu061.jpg

Giroverføring på plass, så da har bilen fått et ekstra gir samt 180 hk ekstra å ratte med:)

gxbbfnaw1nejkdn6q66w.jpg

Så da er motor gir og forstilling på plass, må bare få coilovere og nye ytre/indre endeledd så er forstilling klar. Så blir å legge opp nye bremserør bakover, få på bakstilling med powerflex, mellomaksel og eksos ila uka håper jeg. Samt få på plass innsug og gjøre motorrom ferdig, mangler vannrør som jeg må få før jeg setter på innsuget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...