John90 Skrevet Februar 27, 2011 Skrevet Februar 27, 2011 Var ute og køyrde bilen litt igår. Når eg gav gass ut av ei rundkøyring, var vel opp på 6000 rpm ca so kom det plutseli ein klakkelyd ifrå motoren. Den klakka ikkje når bilen gjekk på ca 1500 rpm på flaten men med eingong eg gav gass so kom lyden. Etter kvert blei det bare verre og verre. Slepte bilen heim og no når bilen går på tomgang so klakker den. Har tatt av toppdekselet og sett men ser ingen unormale feil. Prøvd og turna motoren uten tenplugger i og då er det ingen klakkelyd. Høyrest ut som det kjem ifrå under innsuget/bunndelen av motoren. Har tenkt litt på rådebank men synts det var litt rart at den kom sånn plutseli? Motoren er foresten ein m3 3.0 liter Legger ved ein video der du høyrer klakkelyden ganske godt. Nokon som har hatt nokon lignandes feil?
///M85 Skrevet Februar 27, 2011 Skrevet Februar 27, 2011 skjedde akkurat det samme med meg engang når jeg kjøpte min bil. og da var det motorfestene som var EKSTREMT slitne, så når jeg ga på så fløy den ene motorfesten ut fra sin plass i traversen og ut på veien. det er snakk om m3 det også, iom at dette er sterke biler, så når motorfestene er dårlige på dem så ødelegger dette travers festene også. så jeg måtte få sveist og ordnet igjen festene på traversen og sette på nye motorfester og da gikk det greit.
John90 Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Skrevet Februar 28, 2011 Kjeme rådebanken so fort då? såg for meg at den kom litt og litt etter meir dei blir utsleten. Høyrest jo ut som noko e laust inni der :S
M|Fjeld Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Det kommer så fort ja, har vært borti det 3-4 ganger før :/ Da må du nok ut med motoren og bytte rådelagre, kjøp forsterka lagere så du slipper det der igjen Husk å kontrollere veiva også
Morty999 Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 må nok slipe veiva og.. er du heldig har råden overlevd..
///M85 Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 hvordan oppstår rådebank., noe man kan gjøre med bilen for ¨å unngå dette
M|Fjeld Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Hard kjøring og/eller lite olje er to avgjørende faktorer. Det som har vært problemet de gangene jeg har fått rådebank.
John90 Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Skrevet Februar 28, 2011 Nokon som veit om plasser i hordaland som kan balansere/slipe veiva mi? Har alldri byttet rådelager på ein bil før men regner med at dette ikkje er so store jobben? Veit deko om nokon plasser der det er rimelige forsterka rådelager?
M|Fjeld Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Oslo sylinderservice tar 3250 for sliping av veiva di sist jeg sjekka. Du må ut med hele motoren, ta av bunnpanna og demonter.
stiann Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 du bør jo også kontrolere den råden du har fått bank på. er mest sansynelig blitt oval den
pedro Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Hei Noen som har hørt om disse Skryter veldig med 40 år i bransjen, Vet ikke om det er så mye å skryte av med dagens tech motorer? Fant dem i en annonse på Finn. Min M50 motor høres desverre lik ut etter varmkjøring bortsett fra at min av og til smeller skarpt metallisk som om noen har kastet verktøy i bunnpanna ETP - Engines Transmissions Parts LTD v/Morten Send epost Mobil 995 21 000
John90 Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Skrevet Mars 1, 2011 Må vel ta av fronten for og få ut m3 motoren? såg ganske trangt ut ellers?
John90 Skrevet Mars 1, 2011 Forfatter Skrevet Mars 1, 2011 Prøvde og belaste motoren litt istad. Alltso nett som vist du ska spinne blårøyk berre mildare då.. og etter at motoren fekk skikkeli belastning so stoppa bankelyden ei lita stund heilt til eg gav litt gass so kom den igjenn. Nokon som veit ka dette betyr?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå