Gå til innhold

Klakkelyd i motor bmw e36 m3!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute og køyrde bilen litt igår. Når eg gav gass ut av ei rundkøyring, var vel opp på 6000 rpm ca so kom det plutseli ein klakkelyd ifrå motoren. Den klakka ikkje når bilen gjekk på ca 1500 rpm på flaten men med eingong eg gav gass so kom lyden. Etter kvert blei det bare verre og verre. Slepte bilen heim og no når bilen går på tomgang so klakker den.

Har tatt av toppdekselet og sett men ser ingen unormale feil. Prøvd og turna motoren uten tenplugger i og då er det ingen klakkelyd. Høyrest ut som det kjem ifrå under innsuget/bunndelen av motoren. Har tenkt litt på rådebank men synts det var litt rart at den kom sånn plutseli?

Motoren er foresten ein m3 3.0 liter

Legger ved ein video der du høyrer klakkelyden ganske godt.

th_MOV01334.jpg

Nokon som har hatt nokon lignandes feil?

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

skjedde akkurat det samme med meg engang når jeg kjøpte min bil.

og da var det motorfestene som var EKSTREMT slitne, så når jeg ga på så fløy den ene motorfesten ut fra sin plass i traversen og ut på veien.

det er snakk om m3 det også, iom at dette er sterke biler, så når motorfestene er dårlige på dem så ødelegger dette travers festene også.

så jeg måtte få sveist og ordnet igjen festene på traversen og sette på nye motorfester og da gikk det greit.

Skrevet

Det kommer så fort ja, har vært borti det 3-4 ganger før :/

Da må du nok ut med motoren og bytte rådelagre, kjøp forsterka lagere så du slipper det der igjen ;)

Husk å kontrollere veiva også :)

Skrevet

Hard kjøring og/eller lite olje er to avgjørende faktorer.

Det som har vært problemet de gangene jeg har fått rådebank.

Skrevet

Nokon som veit om plasser i hordaland som kan balansere/slipe veiva mi? Har alldri byttet rådelager på ein bil før men regner med at dette ikkje er so store jobben?

Veit deko om nokon plasser der det er rimelige forsterka rådelager? :)

Skrevet

Oslo sylinderservice tar 3250 for sliping av veiva di sist jeg sjekka.

Du må ut med hele motoren, ta av bunnpanna og demonter.

Skrevet

Hei Noen som har hørt om disse :?: Skryter veldig med 40 år i bransjen, Vet ikke om det er så mye å skryte av med dagens tech motorer?

Fant dem i en annonse på Finn.

Min M50 motor høres desverre lik ut etter varmkjøring bortsett fra at min av og til smeller skarpt metallisk som om noen har kastet verktøy i bunnpanna :(

ETP - Engines Transmissions Parts LTD v/Morten

Send epost

Mobil 995 21 000

Skrevet

Prøvde og belaste motoren litt istad. Alltso nett som vist du ska spinne blårøyk berre mildare då.. og etter at motoren fekk skikkeli belastning so stoppa bankelyden ei lita stund heilt til eg gav litt gass so kom den igjenn. Nokon som veit ka dette betyr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...