huldra66 Skrevet Februar 27, 2011 Skrevet Februar 27, 2011 Programmere lys på e39 til automatisk på. med BMW DIS Har 2x e39 der den ene er programmert til dagslys i posisjon 0 på bryteren , men skulle gjærne gjort dette på den andre også. Noen som har gjort dette med BMW DIS programmet??? Prøvde i går men fant ikke ut av hvordan det skal gjøres. Fikk likevel lagt inn en annen fuksjon som er litt stilig , nå blinker blinklyset når bilen låses , programmerte bilen til og tro att Alarm modul er installert Tøft , men også praktisk da jeg har for vane å låse bilen på kvelden fra stuevinduet , nå vet jeg att signal er mottat og bilen låses. Terje
TRF Skrevet Februar 27, 2011 Skrevet Februar 27, 2011 at lyset går på i pos 0 er ikke en normal funskjon, sikker på at ikke denne er koblet om? vet at flere forhandlere drev med dette, altså gjorde det på gamle måten.
Mikael-B Skrevet Februar 27, 2011 Skrevet Februar 27, 2011 Er det ikke en normal funskjon for biler kjøpt i Norge å ha kjørelys i pos. 0? Min som er importert har ihvertfall ikke noen slags lys før jeg vrir bryteren til pos 1 (park) eller pos 2 (kjørelys).
TRF Skrevet Februar 27, 2011 Skrevet Februar 27, 2011 nei, det er normalt at du lar bryteren stå i pos 2, også når du stopper bilen. Flere forhandlere har nok tatt insjativ og koblet opp i pos 0, men det er ikke slik det er tiltenkt på e39.
Mikael-B Skrevet Februar 27, 2011 Skrevet Februar 27, 2011 Da vil min ihvertfall pipe fra varslingen og parklys, instrumentlys, kjørelys bak og skiltlys lyse Mulighet for å programmere om dette da?
TRF Skrevet Februar 27, 2011 Skrevet Februar 27, 2011 Ja. I "normal tysk" utførelse er lysene helt manuelle. Du må vri bryteren til pos2 for å få nærlys/kjørelys. Dersom du da stopper bilen og skal gå, vil den pipe osv som du sier. Når man programmerer inn "kjørelys" (daytime running lights heter det i progman) vil du fremdeles måtte vri bryteren til pos 2 for å få lys, derimot vil alle lysene slukke når du stopper bilen, og du lar enkelt og greit bare alltid bryteren stå i pos2. Alle andre varianter enn dette er noe hjemmesnekra (eller tukla med gjennom et program som jeg aldri husker hva heter). Da anbefaler jeg å fjerne det uoriginale som er gjort, for så å programmere bilen til daytime running lights.
huldra66 Skrevet Februar 27, 2011 Forfatter Skrevet Februar 27, 2011 at lyset går på i pos 0 er ikke en normal funskjon, sikker på at ikke denne er koblet om? vet at flere forhandlere drev med dette, altså gjorde det på gamle måten. Nå måtte jeg pinadø ned i garasjen og sjekke , har hatt bilen i 8 år men ble usikker Men bilen ble programmert hos BMW rett etter att jeg kjøpte den mens jeg var tilstede med daytime running lights så den skal ikke være klusset med. Bilen går på med lys i Pos 0 og 2 helt lik funksjon Lysene går av både i 0 og 2 når tenning slåes av. I pos 1 blir parklysene stående også med tenning av Men hvordan programmere dette? hvilken modul styrer dette ?? Kansje jeg får leke litt mere med BMW DIS Hilsen Terje
kabeldeigen Skrevet Februar 27, 2011 Skrevet Februar 27, 2011 "Fikk likevel lagt inn en annen fuksjon som er litt stilig , nå blinker blinklyset når bilen låses , programmerte bilen til og tro att Alarm modul er installert Tøft , men også praktisk da jeg har for vane å låse bilen på kvelden fra stuevinduet , nå vet jeg att signal er mottat og bilen låses". Sånn vil jeg også ha
TRF Skrevet Februar 27, 2011 Skrevet Februar 27, 2011 hmm.. nå ble jeg i tvil.. selv om jeg har kodet uttallige slike.. forøvrig bør du bruke (og regner med du bruker) SSS Progman, som er den delen av GT1 som primært brukes til koding
hanssae Skrevet Februar 27, 2011 Skrevet Februar 27, 2011 Noen som har gjort dette med BMW DIS programmet??? Prøvde i går men fant ikke ut av hvordan det skal gjøres. Terje Her ser du hvordan det gjøres med DIS 44 http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1406749&highlight=daytime+running+lights
TRF Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 beklager, jeg regna faktisk ikke med at noen fremdeles brukte v44 (gammelt!) som selvfølgelig har muligheten til å kode/individualisere.. etter v44 gikk disse oppgavene over i SSS progman.
huldra66 Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Skrevet Februar 28, 2011 Noen som har gjort dette med BMW DIS programmet??? Prøvde i går men fant ikke ut av hvordan det skal gjøres. Terje Her ser du hvordan det gjøres med DIS 44 http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1406749&highlight=daytime+running+lights Takker akkuratt hva jeg trenger , fanken var jo der inne og kikket også uten og se det men men , blir prøving i kveld. ' beklager, jeg regna faktisk ikke med at noen fremdeles brukte v44 (gammelt!) som selvfølgelig har muligheten til å kode/individualisere.. etter v44 gikk disse oppgavene over i SSS progman. He he jo har nettop fått DIS , primært for bruk på 850'en men tenkte og leke litt på dieseldyret til jeg er komfortabel med programmet før jeg kobler til 850'en. Til hjemmebruk får dette være bra tenker jeg , men SSS Progman er det noe som egner seg til garasjebruk?? Hilsen Terje
TRF Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Antar at du da kjører en "kopi" fra en vanlig pc med en usb-diag kontakt.. og dette er mer enn godt nok for garasjebruk ja. For min del ble det en litt drøy overgang fra merkeverksted til privat, så jeg har "full pakke".. men dette er da litt mer enn vanlig garasjebruk. Bruker det ifm ombygginger, kontroll av tuning, soft oppdatering osv. alle biler med gammel elektronikk, altså e31, fungerer vel kun gjennom dis fosåvidt.. er usikker på om SSS støtter dette.
aloebiz.net Skrevet Februar 28, 2011 Skrevet Februar 28, 2011 Programmere lys på e39 til automatisk på. med BMW DISHar 2x e39 der den ene er programmert til dagslys i posisjon 0 på bryteren , men skulle gjærne gjort dette på den andre også. Noen som har gjort dette med BMW DIS programmet??? Prøvde i går men fant ikke ut av hvordan det skal gjøres. Fikk likevel lagt inn en annen fuksjon som er litt stilig , nå blinker blinklyset når bilen låses , programmerte bilen til og tro att Alarm modul er installert Tøft , men også praktisk da jeg har for vane å låse bilen på kvelden fra stuevinduet , nå vet jeg att signal er mottat og bilen låses. Terje Min E39 blinker 1 gang med blinklysene når jeg låser og 2 ganger når jeg låser opp! Syns det er kjekt ^^ Den er også sånn at i posisjon 0 er alle lys av uansett om motor går eller ikke. I pos 2 kan den stå hele tiden og da slår alle lys seg av når jeg stopper motoren og nærlysene skrur seg på når jeg starter opp.
huldra66 Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Skrevet Februar 28, 2011 Programmere lys på e39 til automatisk på. med BMW DISHar 2x e39 der den ene er programmert til dagslys i posisjon 0 på bryteren , men skulle gjærne gjort dette på den andre også. Noen som har gjort dette med BMW DIS programmet??? Prøvde i går men fant ikke ut av hvordan det skal gjøres. Fikk likevel lagt inn en annen fuksjon som er litt stilig , nå blinker blinklyset når bilen låses , programmerte bilen til og tro att Alarm modul er installert Tøft , men også praktisk da jeg har for vane å låse bilen på kvelden fra stuevinduet , nå vet jeg att signal er mottat og bilen låses. Terje Min E39 blinker 1 gang med blinklysene når jeg låser og 2 ganger når jeg låser opp! Syns det er kjekt ^^ Den er også sånn at i posisjon 0 er alle lys av uansett om motor går eller ikke. I pos 2 kan den stå hele tiden og da slår alle lys seg av når jeg stopper motoren og nærlysene skrur seg på når jeg starter opp. Regner med att du har orginal alarm installert da? Min blinker nå kun ved låsing, ikke når en låser opp ( har ikke alarm modul ) men bilen er nå prog til og tro den er installert. Tror opplåsings blink kommer fra alarm modul , og tror de vil blinke flere blink om alarm har vært aktivert , stemmer ikke det?? Hilsen Terje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå