Gå til innhold

E38 740i ombygging til E85


Muztang289
 Share

Anbefalte innlegg

jeg fikk et tilbud på 5500kr kanskje fordi jeg har 6 sylinder, men meg sa han også at han skal sjekke justere gjør bilen klar til at den blir kjørbar med e85 med kvitto:)

åssen er bilen din nå? går den like bra uten konvertering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 262
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nice..

Ja, det er forskjellig pris utifra hvor mange cyl..

Bilen min går bra.. Merker en del mer effekt over hele registeret.. Spesielt etter 3500rpm.. DA skjer det ting.. :-)

Ellers om morningen selvom det ikke er så kaldt nå, så er det ingen problem å starte, selv om den har stått noen dager osv.. :-)

Eneste forskjellen jeg merker på å kjøre slik som jeg kjører nå med 50/50 er at lommeboka har et lettere liv og motoren går bedre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jeg virkelig tenke meg, når skal du opp til bioflex mannen?

Vet ikke enda.. Må vente litt på penga først.. Har kjørt opp 16 tusen km siden nyttår, så måtte forlenge kjørelengden med 20.000 km til.. :P Så venter en nydelig regning i posten til uka.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg turte ikke å fylle mer siden er redd for å kverken bilen min. men det blandingen du nevner funker den bra uten konvertering

50/50 fungerer fint på min bil hvertfall.. Mer effekt og billigre pumpepris.. Føler det hvertfall er MYE billigre å fylle.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja! jeg fylte 5 liter bio og 5 liter bensin igår bare for å se om det funker faen bilen startet med en gang men samtidig motoren min gikk veldig pent når den stod stille på tomgang men den ble sikkelig hissig når jeg testet den på motorveien merket effekten. så med andre ord gamle biler tåler litt blanding.

igår på Statoil furuseth så fylte jeg den blandingen jeg snakket om så snakket jeg med den ene ansatten der og han mente at deres sjef kjørte på etanol uten konvertering og han hadde nyeste range rover og denne hadde passert 60 000km på etanol jeg ble veldig overasket. men han som ekspederte meg han sa faren hans hadde en gammel Chrysler 96mod som han kjørte uten konvertering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører pr.idag en 40/60 blanding på E39'en og tenkte å gjøre det litt fremover for å rense opp systemet før full konvertering.

Er det noen her som har testet Fuelcat (http://www.fuelcat.no/bestill.htm) sitt konverteringkit? Prisen er forlokkende 4400 for 6-sylindret motor og med dagens prisforskjell på <>5,-/ltr så er det interessant.

Et grovt regnestykke med utgangspunkt i 15,-/ltr for Bensin og 10,-/ltr for E85:

Hvis jeg regner et gjennomsnitt forbruk på 1ltr/mil på blandet kjøring så koster det i bensin 15,-/mil

Med E85 og max 30% forbruksøkning så tilsvarer det 1,3ltr/mil så koster det 13,-/mil

På en tank med volum på 70ltr så vil det m.a.o være en besparelse på kr: 350,- pr.tank

Ombygginskit'et til kr.4400,- vil da være innspart på ca. 12,5 tankfyllinger... etter det er det en ren besparelse.

(Ved mindre enn 30% økt forbruk vil inntjeningen selvsagt gå der til raskere)

Og motoren (min) får en effektøkning fra dagens 150hk til et sted mellom 165 og 180hk... det er en bonus jeg gjerne tar i mot!

Miljøgevinsten ved mer eller mindre 0 skadelig Co2 utslipp, renere motor samt mer power og rimeligere befraktning må da være den aller billigste og mest fornuftige form for "trimming" man kan foreta seg (for dem som nøyer seg med bare litt mer motoreffekt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...