Gå til innhold

scoots E30 316 "budsjettrotta" mini-vårprosjekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halllaais.

Som standhaftig bmwmann må man alltid ha en gammel bil og fikle med, og jeg har alltid hatt lyst til å lage et budsjettbygg for å se hva man får til for en billig penge. Har hengt meg litt opp i "rat" fenomenet, og har lyst til å lake en simpel, rufsete og "oldskool" aktig e30.

Da jeg i fjor høst kom over en meeget billig e30, i nogelunde stand som allerede var "litt shabby" så jeg mitt snitt til å kjøpe denne usett. Denne så da slik ut når jeg kjøpte den;

Kort info;

1990 E30, 316i med automat (oyes!). Krokket i front men rettet opp, div småbulker, km stand 150 000 ( dokumentert ). God generell stand.

IMG_0111.jpg

IMG_0109.jpg

1lph51an5almow9bxuw7.jpg

Måtte ta eu på den i fjor høst, en ny bærebru, noen satans bremserør og en ny bensintank senere var den EU til 2012. wopwop!

33685_461510813712_723773712_5087405_5054620_n.jpg

Planer for bilen er enkel;

- Justerbart senkesett

- klassiske 15" MIM felger

- Rustedhood ( da dette er ..hvitt og bilen er grønn )

- litt random stickers

- Vinylx på hovedlykter

+ småstash

Bilen er fra før av litt småshabby, og utstyrt med brune bøttestoler foran :mrgreen: ( jepp, i min 316 automat )

Mye er allerede gjort, senkesettet er på, nye dekk på felgene, den står egentlig ferdig til å pusses ned på panseret. Så det blir gjort når varmen entrer landet igjen, i mellomtiden blir det gjort en del småpuss. Som f.eks å få satt inn litt bilstereo.

Sånn ser den ut nå:

Før senk;

IMG_0163.jpg

Etter senk;

IMG_0208.jpg

IMG_0207.jpg

Husk at dette er et miniprosjekt folkens, så ikke forvent noe større saker! : )

Magnus

Skrevet

2takt den ja:D neida, bare som en hobby. Artig som faen:) Jo den blir nok litt lavere, bilen er jo ikke blitt rørt på med senkesettet montert, så den synker nok i allefall litt til;)

• 1 month later...
Skrevet

Kjører en sneaky pictureupdate her, tatt med iphone ( juhu ). Panseret er nedpussa og begynner så smått og ruste seg ferdig, polert litt rundt om kring. Mangler en real vask innvendig dog.

IMG_0224.jpg

IMG_0225.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...