Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
E36 M3 kommer jo med 17" org. Jeg mener disse felgene kommer i 7,5x17" og 8,5x17" jeg?

Fra det jeg finner av info, ser det ut som at det er samme innpress på M3 E36 som det er på andre E36. Stemmer det? Jeg finner originale E36-felger i 7.5x17 ET41 foran og 8.5x17 ET41 bak. http://felgenkatalog.auto-treff.com/?felge=240

Ja, høres riktig ut det. Så i teorien da, så kan det være mulig at jeg kan ordne dokumentasjon på ulik dekkdimensjon til bilen min? Så lenge rulleomkretsen er riktig, noe den er. Og det ikke er noe form for subbing, noe det heller ikke er.

Skrevet
Jeg spurte om det ja. Det var ikke mulig så lenge BMW ikke gikk god for noe annet. Ulik dekkdimensjon foran og bak gjaldt bare større biler som regel sa han. Jeg måtte i såfall ha dokumensjon på dette.

E36 M3 kommer jo med 17" org. Jeg mener disse felgene kommer i 7,5x17" og 8,5x17" jeg?

Større biler? Som i SUV? Eller som i 5 serie?

Stort sett alle felger til spesielt E39 blir jo levert i ulik felgdimensjon. Er jo ganske mange som har godkjent f. eks. Rondell D58 i 8,5 og 10x18 på E39.

Double Spoke til M3 er vel 7,5 og 8,5 ja..

Som SUV osv ja. Han sa ikke så mye om det.. Sa egentlig bare at ulik dekkdim gjelder for det meste større biler.

Jeg nevnte ingenting om at det var BMW. Jeg bare spurte generelt..

Man trengte hvertfall ikke å godkjenne i vognkort så lenge det er lik dekkdim foran og bak, og rulleomkrets er riktig.

Skrevet
Ja, høres riktig ut det. Så i teorien da, så kan det være mulig at jeg kan ordne dokumentasjon på ulik dekkdimensjon til bilen min? Så lenge rulleomkretsen er riktig, noe den er. Og det ikke er noe form for subbing, noe det heller ikke er.

Det skulle jo være mulig å få bekreftet fra BMW at de leverer 7.5/8.5 til din bil. Spørsmålet er likevel om biltilsynet da godkjenner 8.5/9.5 hvis du holder deg innenfor reglene om innpress og omkrets, eller om det da begynner å bli så komplisert at de krever en uttalelse fra BMW om at akkurat din dimensjon er OK. Spørs om du må ta en telefon til til biltilsynet? :)

Skrevet

Ja.. De vil nok ha det dokumentert fra BMW eventuelt. Kan gjøre et forsøk på å ringe og høre hva BMW kan dokumentere for meg, og oppgi dimmensjonene mine, se hva de sier. Så ta en tlf til BT igjen:) Jeg vil ha alt på stell!

Skrevet

Jo, ganske sikker på det. Men det betyr ikke at jeg får godkjent dokumentasjon på dimmensjonen min fra BMW fordet :(

Jeg har 8,5" med 225-40-18 og 9,5" med 245-35-18.

Skrevet

Fant i instruksjonsboken at M3 blir levert med følgende:

Foran: 225/45 R17

Bak: 245/40 R17

Da har jeg jo rett bredde på dekkene, er kun profilen som er hakket lavere på begge.

45 og 40, mot 40 og 35.

Kan ikke skjønne at det skal være noe problem! :S

• 1 year later...
Skrevet

Driver akkurat med samme prosess selv til min E39 Touring nå.

E39 sedan er levert med orginalt bredere bak enn foran på enkelte modeller og typegodkjent med disse.

Jeg var hos Bavaria på gardermoen for å få en "godkjennelse" fra de på at jeg også kunne ha det på touringen men den gang ei....de var ikke lette å ha med å gjøre der.

Jeg kontaktet felgleverandøren min og sa at jeg trengte tüv på 8,5 og 9,5x18 til touring og det sendte de meg på mail i løpet av 2 minutter.

Tok deretter med meg vognkort, tüv papirer og dro opp på biltilsynet med disse og spurte om de ville godkjenne dette på bil med de anbefalte dekkdimensjoner som sto i papirene.

Det finnes bortimot 15 oppsett som er godkjent på disse felgene til denne type bil og BT mannen sa at så lenge jeg brukte en av de oppsettene tüv gikk god for og viste en framfelg og en bakfelg løst sammen med bilen så skulle de godkjenne dette.

De ville ikke ha hjulene montert da de alikevel må av for å inspisere vekt, ET og at felgbredden er som oppgitt..

Så greia er, om BMW ikke vil godkjenne det, så er det mye tüv kan hjelpe deg med så sant felgoppsett med forskjellige bredder er godkjent av de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...