RamNit Skrevet Mars 4, 2011 Skrevet Mars 4, 2011 Jeg og noen kamerater var på tur på E6'n, lå i ca 80km/t. plutselig slutter bilen og dra. Det er akkurat som om bilen strever med og dra seg selv. den begynte og gire litt uregelmessig, og det høres ut som om det er høyt turtall. Noen som har opplevd det samme? Noen ideer om hva dette kan være? Mistenker litt girkassa men har ikke så god peiling på bil...
*MrB* Skrevet Mars 4, 2011 Skrevet Mars 4, 2011 Automat dette skjønner jeg. Og ingen feilmeldinger i instrumentpanelet? Det kan jo være både motor og kasse som tuller seg, men tipper først motor. Om motoren går i nødprogrem av en eller annen grunn, så vil kassen begynne å oppføre seg rart (gire uregelmessig) pga at ytelsen går ned. Synderen kan være en eller annen føler/sensor, LMM etc. Men lit snodig at det skjer plutselig da. Om kassen går i nødprogram, så vil jeg tro den ikke girer i det hele tatt. Har i hvertfall vært slik med andre automatkasser jeg har vært borti. Da må man gire manuelt. usikker på om BMW kassene også er slik. Diagnose er anbefalingen min og.
perpilot Skrevet Mars 4, 2011 Skrevet Mars 4, 2011 Det er akkurat som om bilen strever med og dra seg selv. den begynte og gire litt uregelmessig, og det høres ut som om det er høyt turtall. Hvis du mister trekkraft samtidig som turtallet øker, så tenker jeg at det er girkassa som slipper. For eksempel lavt oljenivå på automatkassen kan forårsake dette. Uansett kan det være greit å begynne med en diagnose ja.
RamNit Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Skrevet Mars 4, 2011 Var først hos en mekaniker, han mente det var for lite olje på girkassa, slo oppi en liter. bilen gikk litt bedre, men fortsatt ikke like sprek som før. reiste til en annen mekaniker og kjørte diagnose, kom ingen feil. han mener jeg må bytte girkasse.. jippi, hatt bilen i 11 dager idag!
bjalle Skrevet Mars 4, 2011 Skrevet Mars 4, 2011 Hadde samme symtomer på min 97 520 når abs føleren tok kvelden,men etter en batteri reset ble kassa bra igjen.Får håpe ikke forrige eier har gjort noe med kassa selv,komplett oljeskift bør helst unngås på langkjørt kasse.Tett katalysator gjør også at bilen mister trekkkraft og vil gå med høyere turtall.
RaymondJ Skrevet Mars 4, 2011 Skrevet Mars 4, 2011 Bare tenk på at det er en rekke ting som kan gjøre at en moderne automatkasse kan begynen å oppføre seg rart. Den benytter seg av en rekke sensorer og parameter for å styre giringen. Bare et lite eksempel, hvis du kjører i sving, skal den ikke gire opp. Den bruker ABS følere til å registrere forskjell i hjulhastighet. Har du et veldig slitt dkk bak, og ett nytt, KAN dette være nok til å få så ulik hastighet at den tror du kjører i sving hele tiden. MEd andre ord følsomme greier dette her... Så vær HELT sikker på at det virkelig er kassa som er problemet før du bytter den. Du er forøvrig klar over at oljjenivået kun skal sjekkes ved ett visst antall grader (på kassa), med motor igang på tomgang i neutral eller park? Anbefaler deg å ta kontakt med et automatkasseverksted for en skikkelig diagnose på kassa. De fleste bilverksteder i dag er delebyttere, og IKKE reparatører... De innehar altfor ofte ikke skikkelig spisskompetanse på ting som elektronikk og automatkasser
hao Skrevet Mars 4, 2011 Skrevet Mars 4, 2011 Var først hos en mekaniker, han mente det var for lite olje på girkassa, slo oppi en liter. bilen gikk litt bedre, men fortsatt ikke like sprek som før. reiste til en annen mekaniker og kjørte diagnose, kom ingen feil. han mener jeg må bytte girkasse.. jippi, hatt bilen i 11 dager idag! Dette hørtes veldig enkelt ut Hør med noen som kan litt med automatgear
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå