Gå til innhold

Har ikke denne 229 Dynamic Drive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en ser på dette bilde, så har den bryteren(venstre side av girspak) som skrur av/på 229 Dynamic Drive? Stemmer ikke det?

ac1369fc.jpg

Skrevet

Den har ikke den gamle typen med varibla bakdempere. knottene du referer til brukes til å sette opp comfort, normal, sport og sport +. med andre ord den justerer understellet etter den kjørestilen du ønsker. Har dette på min 523 f10. og det virker fantastisk godt. fire biler i en. Variable bakdempere er ikke en del av dette, men ekstrautstyr som hindrer krenging i svinger. Hadde det på min forige e60. Nydelig, men hadde også en del feilmeldinger, plutselig virket det ikke.

Håper det var til hjelp.

ps: kjøper du f10 bør du ha dynamic drive som ulike kjøremodus heter i spec...

Skrevet
  Beamer550 skrev:
Den har ikke den gamle typen med varibla bakdempere. knottene du referer til brukes til å sette opp comfort, normal, sport og sport +. med andre ord den justerer understellet etter den kjørestilen du ønsker. Har dette på min 523 f10. og det virker fantastisk godt. fire biler i en. Variable bakdempere er ikke en del av dette, men ekstrautstyr som hindrer krenging i svinger. Hadde det på min forige e60. Nydelig, men hadde også en del feilmeldinger, plutselig virket det ikke.

Håper det var til hjelp.

ps: kjøper du f10 bør du ha dynamic drive som ulike kjøremodus heter i spec...

Takker for svar. Det var den knappen jeg tenkte på ja, med comfor til sport+.

Ok, den har 704 M Sportsunderstell utenom.

Skrevet

Har den 2TB sportsautomat så har den de knottene uansett, og de justerer da ikke chassis, så det er ikke noe å juble over bare knappene er der, men står det Comfort og ikke normal på den nederste så er det andre boller :)

Skrevet
  RS4 skrev:

Når en ser på dette bilde, så har den bryteren(venstre side av girspak) som skrur av/på 229 Dynamic Drive? Stemmer ikke det?

ac1369fc.jpg

Dynamic Drive er variable krengningsstabilisatorer, og kan ikke justeres fra kupéen. Dette var ekstrautstyr på E60/61, men vet ikke at det er å få på F10/11.

Det ser ut som bilen minimum har Dynamic Driving Control, eventuelt Adaptive Drive (inkluderer også Dynamic Damper Control). Eventuelt kan det som han ovenfor påpeker kanskje være kun regulering av girkassen, akkurat her er jeg usikker.

Skrevet
  gregus skrev:
  RS4 skrev:

ac1369fc.jpg

Dynamic Drive er variable krengningsstabilisatorer, og kan ikke justeres fra kupéen. Dette var ekstrautstyr på E60/61, men vet ikke at det er å få på F10/11.

Det ser ut som bilen minimum har Dynamic Driving Control, eventuelt Adaptive Drive (inkluderer også Dynamic Damper Control). Eventuelt kan det som han ovenfor påpeker kanskje være kun regulering av girkassen, akkurat her er jeg usikker.

hmmm, ifølge @Beamer550 så har han det på sin F10 523.

Eller, forstår ikke helt hva du mener(er noe tranglærte), du skriver i første avsnitt at:

Så sier du at bilen har minimum har Dynamic Driving Control? Denne justeres vel ifra innsiden her da og justere understellet?

Står ikke noe i salgs anonnsen. Skal se om jeg ikke får lagt inn et bud imorgen med kanskje min rs4 i innbytte. Har gjort en del oppgraderinger med bilen min, så skal skaffe all info om bilen først.

Skrevet
  Silverboy skrev:
Har den 2TB sportsautomat så har den de knottene uansett, og de justerer da ikke chassis, så det er ikke noe å juble over bare knappene er der, men står det Comfort og ikke normal på den nederste så er det andre boller :)
Ok ja, den skal ha 2TB sportsautomat ja. Før bare håpe at det står Comfort under der ja :-)
Skrevet

Umulig å si utifra det bildet.

229 Dynamic Drive er del av 2VA som er Adaptive Drive (Dynamic Drive + Dynamic Damper Control) på F10, dette fås kun til 535i, 550i, 550i xDrive, 530d og 535d.

Men du får også comfort/sport knapper dersom du kun har 223 Dynamic Damper Control, som fås på alle modellene, så det er nok dette Beamer550 har.

Dessuten får du slike knapper, men merker normal/sport, med 2TB sportsautomaten.

Satser på at dette oppklarte litt. :)

Skrevet

Den aktuelle bilen som er henvist til har 2TB sportsautomat. Denne girkassen inkluderer giring på rattet og knapperekken til venstre for giret. Knapperekken til venstre for giret har funksjonene Normal, Sport og Sport+ og har ingen innvirkning på bilens dempere.

Knappene kan indikere 223 EDC (Electronic Damper Control), men da har knapperekken funksjonene Comfort, Normal, Sport og Sport+ og disse har en innvirkning på bilens dempere, gir, turtall osv, men dette må bestilles i tillegg. Knapperekken ser helt lik ut.

Skrevet

Ok, dette forklarte masse:-)

Hvor mye skal til å få innstallert slik at man vil få dette Dynamic Drive? Slik at ma kan få justert girkasse, turtall og understell osv?

Dyr prosess? Er sikkert ikke vært å gjøre dette på en bil som ikke har det?

Om det er så, så tror jeg venter med denne bilen, til jeg finner en som har tilsvarende utstyr, men har Dynamic Drive.

Skrevet

Å ettermontere 223 EDC koster mest sansynlig flesk. Så mye at det antakeligvis vil lønne seg å kjøpe en annen bil. Det kan også være at det fysisk ikke er mulig å få ettermontert. Husk at ved bestilling så koster systemet 15.000kr og bare en demper koster alene ca. 10.000kr på ettermarkedet.. Med andre ord - glem tankene.. ;)

Skrevet

Hvilken motor har denne bilen?

Og husk at Dynamic Drive, som bare fås til 535i + 530d og opp, ikke er det samme som som Dynamic Damper Control.

Skrevet

Ser at den har 704 M sportsunderstell.

Dette kan ikke kombineres med 223/2VA.

Så da er det sportsautomat knappene den har, med normal, sport og sport+, som så vidt jeg vet bare endrer styring, gass og giring og ikke understellet.

Skrevet
  E.H.D skrev:
Ser at den har 704 M sportsunderstell.

Dette kan ikke kombineres med 223/2VA.

Så da er det sportsautomat knappene den har, med normal, sport og sport+, som så vidt jeg vet bare endrer styring, gass og giring og ikke understellet.

Ok, takker for svar.

Må finne ut av hva 223/2VA er for noe.

Tror jeg finner en annen med ca samme utstyr, bare uten M understell, og med Dynamic Drive(justerbart understell)

Edit

223 Electronic damping control

2VA Adaptive drive

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...