Gå til innhold

m50b25 går bare på 5 sylindre, koks i ene innsuget


kimf
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en e36 med m50b25 vanos som bare går på 5 sylindre, har tatt av innsugs manifold å ser at det er eksos i innsuget på første sylinder nermest fronten på bilen, resten av innsugene ser rene å fine ut.

bilen bruker ikke vann eller olje, den har vært kjørt en lang strekning på over 100 mil etter den begynte å gå på bare 5 sylindre uten at noe forværret seg.

nå har jeg aldri hatt istykker en slik motor før, men kan det være noe med vanos greia eller kan jeg utelukke det helt ? hva ellers kan være feil ? kan det bare være ventil tetningene som er gåen ?

er det bare å ta av toppen først som sist her ? eller er det andre ting jeg bør sjekke først ?

første sylinder fra front som er den eneste som har koks i seg

5a8angmffxcmofxzs63z_thumb.jpg

slik ser resten av sylinderene ut

gwwxlv5qg0rai0ukxpme_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, skal ta av toppen så man får litt bedre oversikt.

lønner det seg å stripse kjeden fast i tannhjulene på registeret før jeg tar av toppen, å bør jeg sette sylinder 1 på topp først ? noen som har prosedyre på dette for å gjøre det enklest mulig å få sammen igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare helle litt vann ned der og se om det forsvinner..så ser du om det er lekk eller ikke. Å se med det blåtte øye noen ganger kan være vrient da det ikke skal mye til før kompresjonen er lik 0. Så er ikke sikkert du blir noe klokere når du får av toppen ;)

Jeg pleier aldri å henge opp kjede eller noe, bare lar det falle ned. Fisker opp med magnet igjen. Samma åssen posisjon den står i når du tar av toppen..må uansett låse veiv og kam når det skal monteres igjen og ta det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt av topp deksel lokket, får presset ned ventilene med et skruhjern og alt ser ut til å fungere, fikk tatt et bedre bilde fra innsuget der det er koks, her kan det se ut som den ene ventilen ikke lukker helt.

hvis man ser helt til venstre i bak kant

4c2dzwibsgpj2xmeq518_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med en sylinderlekkasje test. Da vil du kjenne om det blåser trykk ut fra innsugskanalen der. Hvis ventilene ikke lukker.

Greit med en komptest først hvis det er mulig.

Hvis du skal av med toppen trenger du hovedsaklig verktøy til å låse kammen og torx piper. Resten er vel vanlig verktøy.

Du klarer deg uten å låse veiva. Du må bare passe på at den står på merket når du setter på registeret.

Edit: Glemte at du hadde vanos. Da blir det litt annerledes. Da trenger du vel spesialverktøy til vanos også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe med å finne en bedre beskrivelse/ebay link over det verktøyet man trenger for vanos + kam for å montere sammen dette ?

Jeg kjøpte dette settet når jeg overhalte Vanosen min:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-Sing ... veQ5fTools

Men de sender ikke til Norge, så jeg brukte Jetcarrier. (Jetcarrier er ett Norsk selskap som gir deg en fysisk adresse i Usa for så å sende det til din Norske adresse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...