yahhh Skrevet Mars 8, 2011 Skrevet Mars 8, 2011 1.Plages med lys for slitte bremser...byttet sensorer...fant kunn 2...høre side bak å venstre forran..stemmer det? 2.Har den store kjørekomputern i min å det er kunn forbruket som virker??tips?? 3.har byggd om eksosen..tømt bakpotta og sveiset på to stusser...vart pent men er ikke noe selig mere lyd???tett katt?? 4.forbruket ligger på 1,2-1,3l på mil.synns det er mye på en 520i dreger også litt dålig.kan dette vere at katten er tett..
Robin L Skrevet Mars 8, 2011 Skrevet Mars 8, 2011 forbruket ditt ligger ca på samme som min e34. så det er ikke så unormalt på bykjøring. disse motorene drar ganske tungt i disse bilene husk er bare to slitasjevarslere ja. sett tenninga på 2 i 30 sekk eller hva det var så skal det resettes. en kompis har supersport eksos på sin. dette ga sykt fin 6er lyd iaff. men nå revnet opphenget til det så han tok det av midlertidig. er mørk og grov 6er lyd uten bakerste potta iaff. så burde jo være det på din og no egentlig. hmm.
Mikael-B Skrevet Mars 9, 2011 Skrevet Mars 9, 2011 1.Plages med lys for slitte bremser...byttet sensorer...fant kunn 2...høre side bak å venstre forran..stemmer det?2.Har den store kjørekomputern i min å det er kunn forbruket som virker??tips?? 3.har byggd om eksosen..tømt bakpotta og sveiset på to stusser...vart pent men er ikke noe selig mere lyd???tett katt?? 4.forbruket ligger på 1,2-1,3l på mil.synns det er mye på en 520i dreger også litt dålig.kan dette vere at katten er tett.. 1. Er kun to sensorer ja. 2. Prøv å resette først. Ta av minuspolen en stund, så skal det resettes selv. 3. Eksosen på E39 er ganske tett helt forfra, men hvis du føler det gir utrolig lite lyd burde du vurdere et katalysatorbytte. Event. rense den hvis du liker bråk. 4. Det kan linkes opp mot katalysator bytte ja, men kan også være mye annet. Blant annet vanos som trenger overhaling, veivaksel/kamakselgiver som er på vei til å gå, tett veivhusventilasjon osv. En diagnose kan også være lurt.
yahhh Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Skrevet Mars 9, 2011 takk for gode svar;) Mikael-b har hatt diagnose å den viste kamsensor å veivsensor + luftmassemåler...byttet veiv å kamsensor da var alle feilmeldinger borte..d som var så rart..men sammtidig så er d ingen forsjell om jeg dreger ut kontakt på på luftmassemåler. Har liggende en m52b20 motor som ligger som jeg skal bruke som delemotor...tenkte jeg skulle ta av vanos på den og overhale den å så sette den på min.er det noen som vet om det er mye jobb å overhale vanos? min bruker også litt vann å litt olje..men ingenting som vises på olje å bilen er tørr inni..så lurte på om noen som har vert bortig det før..?
Mikael-B Skrevet Mars 9, 2011 Skrevet Mars 9, 2011 Oljeforbruk kan være veivhusventilasjon, ventiltettninger eller oljeringer på stempel. Vannforbruk kan være toppakning, sprekk i topp, radiator eller termostathus som lekker (skal sees på bakken i tilfelle). Ikke noe spesielt vanskelig å overhale vanosen. For å være på sikre siden burde du låse kammene. Det trenger du eget verktøy til. Sjekk ut beisansystems.com, der ligger det både FAQ og DIY på dette, samt at du kan kjøpe komplett overhalingskit derfra.
AngryBird Skrevet Mars 9, 2011 Skrevet Mars 9, 2011 2.Har den store kjørekomputern i min å det er kunn forbruket som virker??tips?? Prøv å gå inn på BC(kjørekomputer) ved radio cd spiller, og rett å slett prøv å trykke på de forskjellige alternativene du får opp, evt reset BC. Hadde det samme selv og drev på å fikla inne i den menyen. Plutselig var alt tilbake til det normale. Ikke en helt nøyaktig beskriving, men husker dessverre ikke eksakt hva det var som fikk BC til å fungere igjen. Håper det fungerer for deg
yahhh Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Skrevet Mars 9, 2011 takk for det men har ikke orginal spiller;( vist d er der man trykker..fant en meny vist jeh holt inne ene knappen(samme som du rester tripp teller) på høyre side da kom d opp en meny nå test greier..vet du noe om det?
AngryBird Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Ja jeg har original CD spiller og der er det jeg får opp den menyen (var en BC knapp der også). Prøvd å holde inn BC knappen på hendelen for å se om noe skjer? Det med tripp telleren vet jeg ingenting om men kan ta en titt imorgen.
WilliamsF1 Skrevet Mars 11, 2011 Skrevet Mars 11, 2011 4.forbruket ligger på 1,2-1,3l på mil.synns det er mye på en 520i dreger også litt dålig.kan dette vere at katten er tett.. Dette var veldig høyt. Min E39 520 med 528 motor og steptronickasse ligger på 0.90-0.95 på blandet kjøring. Har du manuell kasse skulle du ligget lavere enn meg med tanke på at jeg har automat samt 2.8L.
AngryBird Skrevet Mars 12, 2011 Skrevet Mars 12, 2011 takk for det men har ikke orginal spiller;( vist d er der man trykker..fant en meny vist jeh holt inne ene knappen(samme som du rester tripp teller) på høyre side da kom d opp en meny nå test greier..vet du noe om det? Fikk bare resettet trip telleren og ikke en meny Når det gjelder forbruket som er nevnt over her tror jeg faktisk at en 528 skal bruke mindre enn en 520. Mener å ha lest dette på Broom.no. Jeg har en 523 og når jeg kjører forsiktig klarer jeg å ligge på ca 1,1 liter mila.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå