735 Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Jeg har en irriterende raklig/tikling fra registerkjedet på min 3,5 L rekke seks. (735 ia-E32) Finnes det noe å gjøre med dette som ikke koster en halv årslønn. Tenkte på noen form foe stramming eler liknende. Motor har gått ca 250 000 km Svar og gode råd mottas med med takk.
ingard Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Og du er 100% sikker at det ikke er noen eksosfester eller lignende som rakler?
735 Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Skrevet Mars 10, 2011 Tja. For meg høres det ut som det kommer fra maskinen. Jeg trodde først det var ventilene som tikket, men jeg har kommet til at det må være registerkjedet. Så vidt jeg kan se er det ikke noen løse fester eller liknende. Uansett lurer jeg på om det er noen form for stramming av dette kjedet som ikke er altfor komplekst å gjøre noe med.
ingard Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Tja.For meg høres det ut som det kommer fra maskinen. Jeg trodde først det var ventilene som tikket, men jeg har kommet til at det må være registerkjedet. Så vidt jeg kan se er det ikke noen løse fester eller liknende. Uansett lurer jeg på om det er noen form for stramming av dette kjedet som ikke er altfor komplekst å gjøre noe med. Det skal jo være en bombesterk motor i disse bilene, så jeg ville vært veldig sikker på at det ikke er noe som rasler. Et løst eksosfeste kan høres veldig ut som noe feil med motoren.
735 Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Skrevet Mars 10, 2011 OK. Jeg skall få sjekket dette litt grundigere. Takk for innspill så langt. Finnes det noen i Asker-Bærum-Oslo regionen som er litt wizzard på BMW som det går å kontakte med slike problemer?
Hauso Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Kan være at reg.kjede strammeren din er på vei til å ta kvelden. Er ikke uvanlig i m42 motorene bl.a. Du hører hvertfall forskjell på ventiltikking, og et raslende kjede. Alf Lie, er det vel, mener at han er en sånn Bmw kar. Men aner jo ikke hvor i verden han holder til:P Er vel en og annen her inne også, som kan svare deg mer presis
JENSSEN Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 kjede og strammer skal følge motorens levetid, vist det er ett bra service heftet, så burde den holde motorens levetid, menne bør få kontrollert kjedet, kan du "filme" mens den går? og legge dette ut?=D
Robin L Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 KAN være strammeren på viftereima. jeg hadde sånn rakkle lyd på merca. byttet denne strammeren og lyden forsvant ellers, er sikkert ikke hyd. løftere på denne? da kan kansje hende at skimsing må til ? ( ser du skriver at du ikke tror det er ventiler men... bare ett tips)
bmwm535i Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 har vært borti flere ganger at kjedestrammer er blitt litt slapp/slitt og begynner å lage lyd. selve strammeren er ikke veldig dyr og er enkel å bytte. sitter en 19mm på siden av registeret på eksos siden av motor. stikker en ca 5 cm lang sylynder ut inni denne er strammeren.
Olelink Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Ville også holdt en knapp på kjedestrammeren. Denne blir ofte slapp gjennom årenes løp og er verken vanskelig eller dyr å bytte
killarinc Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Vært borti at termostaten rakla så det hørtes ut som bank en gang
735 Skrevet Mars 11, 2011 Forfatter Skrevet Mars 11, 2011 Takker for mange gode tips fra dere alle. Fikk litt kjøtt på beinet her må jeg si. Skal sjekke dette med kjedestrammer spesielt. I`ll be back..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå