Torek Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Det finnes vel ingen fargekode, men er det noen som vet om en farge som igrunn er så godt som identisk med originalfargen? Takk for alle svar/forslag
Orjan Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Har lest på blant annet TheAlpinaregister at Würth sin felglakk ligger tett opp til original kulør... Jeg fikk lakket mine i en ordinær sølv metallic - ukjent kode...
wicky124 Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 "Ikea-sølv" er vel den fargen jeg fikk beskjed om lignet mest på alpina-sølv...
Torek Posted March 11, 2011 Author Posted March 11, 2011 Tatt for 3 minutter siden http://images.bimmers.no/files/ezy3yt3s6f1okcnh8qga.jpg http://images.bimmers.no/files/rtfk8xz9hs12vdsl8xsn.jpg Det der ble jo knallbra! "Ikea-sølv" er vel den fargen jeg fikk beskjed om lignet mest på alpina-sølv... Jahaaa, men jeg finner ingen kode til den farga. Eh, jeg tar bare å gjør som "Orjan". Lakkerer dem i en eller annen sølvmet farge.
wicky124 Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Eller så er bmw sin "tital silver" tilnærmet lik.. eller Sebring Grey (229)
Torek Posted March 11, 2011 Author Posted March 11, 2011 Ja, den ser jo grei ut. Takk for forslag Edit: Sebring Grey så ut til å være litt i mørkeste laget.
anders87 Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Eh, jeg tar bare å gjør som "Orjan". Lakkerer dem i en eller annen sølvmet farge. Si ifra hvilken farge du havner på da!
FTE Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Du skal vel ha et ganske godt trenet øye for å se forskjell på nyansene på en tilnærmet lik grå/sølv-farge og original Alpina-grå når felgene sitter på bilen tror jeg Kjør på mann!
Torek Posted March 11, 2011 Author Posted March 11, 2011 Si ifra hvilken farge du havner på da! I will Du får nok bilder etterhvert som ting blir klart Jada, det er sant nok det Vanskelig å se forskjell så lenge jeg ikke står ved siden av noen med den originale farga. Ikke sikkert det blir grå farge heller
Erik O Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Svaret jeg fikk av Alpina, var at de ikke hadde noen fargekode, men kalte fargen "lettmetall sølv" .........
Recommended Posts