sebbevanb Skrevet Mars 18, 2011 Skrevet Mars 18, 2011 Er mulig jeg har sett caben din og Skjønte at det måtte være noe nytt, for har ikke sett noe lignende modda 1-serie i området her før. Var veldig fin! Litt sånn batmobil look.. hehe. Hyggelig å møte fine 1-serier når jeg cruiser rundt i område. Gleder meg til å se fortsettelsen! Så får jeg prøve å følge opp, driver og vurderer full m-sport og diverse andre ting til bilen min, men er pengene som bremser her i gården også, skulle hatt mer penger til bil prosjekter!
Casle Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Har du funnet ut noe mer rundt kodingen av footwellmodulen?
ogee1 Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Skrevet Mars 21, 2011 Venter på interfacekabel. Tar nok et par uker til, er jeg redd. Har søkt mer på nettet, og for pre-FL kan det virke som at det bare er biler med Comfort Access som vil virke med LED'ene koblet til FRM (Footwell Module). De andre må LED'ene kobles til skiltlys bak e.l., hvis du ikke kjøper ny FRM. Men FRM på disse kan fortsatt kodes til å slå av de andre kjørelysene bak. Kommer nok til å montere LED-lyktene snart (med vanlig baklysfunksjon, ikke lys i LED), bare for å se hvordan lyktene tar seg ut.
Casle Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Hva er Comfort Access? --Jeg fant ut av det, automatisk opplåsing av dører når jeg har nøkkelen i lomma har jeg ikke på min bil så da er det evt. strøm et annet sted fra og så omprog. lysene som gjelder...
ogee1 Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Skrevet Mars 22, 2011 Helt riktig. Monterte de nye lyktene i dag. Kjøpte nye kontakthus fra BMW, så jeg slapp å file vekk styretappen som var i veien på mine gamle kontakter. Flyttet bare pinnene over fra det gamle kontakthuset til ny plass i det nye kontakthuset. Så nå har jeg LED-lamper uten LED også. Synes de nye lampene gjør seg godt uansett, men det blir selvsagt konge å få LED'ene i gang. Det er et vanlig problem at det lekker inn gjennom pakningen på lyktene på 1-serien. Fikk sjekket at det ikke var noe vann i bilen min, og tok en grundig rengjøring av pakninger og bil før jeg monterte de nye lyktene. Så får vi håpe det fortsatt holder tett. Var nære på å bestille spoiler til takluka også, men det dukket opp noe før jeg kom så langt.
ogee1 Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Skrevet Mars 23, 2011 En liten oppdatering. Fikk OBD2-kabelen i dag. Litt fikling, og så var det kontakt med bilen! Leste ut status på moduler og parametersettinger. Blir kanskje et forsøk på koding i morgen.
Casle Skrevet Mars 23, 2011 Skrevet Mars 23, 2011 Venter i spenning på å høre hvordan det gikk! Jeg bet meg også merke i noe du skrev tidligere... at du også kanskje skulle se om man kunne kode bort AM radioen... det var en god ide! Brukes aldri og er bare i veien når man trykker seg bort til External source.
ogee1 Skrevet Mars 26, 2011 Forfatter Skrevet Mars 26, 2011 Da er jobben gjort! Koblet strøm på LED'ene i går. Siden jeg har originalt tilhengerfeste, så har jeg en tilhengermodul. Jeg koblet LED'ene til kjørelysutgangene (høyre og venstre) som går fra tilhengermodulen til tilhengerfestet. Eneste lille hake er at LED'ene blinker korte blinke noen minutter etter at tenningen er slått av. Dette er diagnosefunksjonen i tilhengermodulen. Jeg skal se om ikke jeg kan få ordnet dette med et par kondensatorer. Får se til uka. Kodingen gikk veldig greit. Har brukt en del tid på å forberede meg, så oppskriften var klar, og det dukket ikke opp noe uventet. Men jeg skal si at jeg var nervøs da jeg trykket på "start programming" første gangen. Skal se om jeg kan få tatt noen bilder også. Har sett litt nærmere på det med å slå av AM på radioen, men jeg finner ikke parameteren som styrer dette. Kan se ut som dette ikke er mulig på E87, dessverre. Men jeg skal lete videre, i tilfelle jeg har oversett noe.
Casle Skrevet Mars 26, 2011 Skrevet Mars 26, 2011 Så bra at det virket, hvor lang tid tok det fra du koblet deg til Er du kanskje intr. i å programmere litt for andre også, send gjerne en PM?
sebbevanb Skrevet Mars 26, 2011 Skrevet Mars 26, 2011 Det blir jo strøkent med LED da! Gratulerer! Har du prøvd deg på noe koding ang frontlysene ennå? Hadde hvert spennende om du fant ut hvordan man kan kode om lysene til park og tåke Sånn at man slipper å skru det på manuelt hver gang man setter seg inn i bilen!
ogee1 Skrevet Mars 26, 2011 Forfatter Skrevet Mars 26, 2011 Det blir jo strøkent med LED da! Gratulerer! Har du prøvd deg på noe koding ang frontlysene ennå? Hadde hvert spennende om du fant ut hvordan man kan kode om lysene til park og tåke Sånn at man slipper å skru det på manuelt hver gang man setter seg inn i bilen! Har ikke sett noe om hvordan dette gjøres på 1-serien, så det vil ta en del tid å finne ut av. Foreløpig står ikke dette på prioriteringslista mi, så vi får se. Her er forresten et bilde av de nye baklysene. Skal få tatt noen på dagtid etterhvert også.
Casle Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 Btw, hvordan koblet du strømkabelen til lyktene. fikk du tak i spadekontakt som passet inn i den ledige plassen i pluggen? isåfall hvor fikk du tak i disse spadene?
ogee1 Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Skrevet Mars 27, 2011 Til lyktene kjøpte jeg løse pinner med delenummer 61138364832. Dette er "crimp"-pinner, dvs. at man egentlig må ha en spesiell tang for å klemme de fast på kabelen. Men med en vanlig nebbtang og litt fikling fikk jeg kabelen til å sitte ordentlig. Kjøp noen ekstra pinner, så du har å jobbe med. Så er det bare å ta av låsefliken på lyktekontakten og tre i den nye pinnen i hull 4. Pinnene jeg kjøpte er ikke helt like de gamle. De nye passet perfekt i det nye kontakthuset, mens de gamle passet best i det gamle. Det er når du skal klemme på låsefliken etter å ha tredd i pinnene at du det blir litt knoting. Men med litt tålmodighet går det seg til. I andre enden, dvs. tilhengermodulen er det ikke ledig kontakt i pluggen. Jeg kjøpte en type "strømtyv" (link) hos Biltema som du klemmer på ledningen, men som har tilkobling til flatstift, i stedet for å klemme fast en parallell ledning, som de vanlige strømtyvene gjør. (Jeg kjøpte art. nr. 44114 for 0.5-0.75mm kabel.) Dette gjør at du kan koble fra den ekstra ledningen senere, hvis du skulle få behov for det. Jeg liker generelt ikke strømtyver, synes det ser litt lugubert ut, men den typen jeg kjøpte ser litt ryddigere ut enn de gamle. Og siden jeg koblet meg på på utgangen av TM, så har jeg ikke gjort noe med det "interne" strømnettet i bilen. Uansett hvor du kobler deg til for å ta 12V, synes jeg at den type strømtyv jeg kjøpte er en brukbar løsning. Pinnen til lykta Den nye kontakten (låsefliken har brukket, men funker likevel) Strømtyv, én lykt koblet til
ogee1 Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Skrevet Mars 27, 2011 Har bestilt rød Lamin-X-film. Blir spennende å se om det blir noe fint med helrøde lykter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå