Gå til innhold

Blitt stoppet? Sivilpoliti


Peak
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syns det er greit med fartsgrenser jeg,er greit å forholde seg til noe.Blir jævlig slitsomt å bestemme en hastighet selv til en hver tid..

Men ja,syns det burde være 120 fartsgrense på enkelte motorveier.Er da man kjører økonomisk,i stden for å putre i 100 km/t,blir liksom rykk å napp hele tiden..Og 50 sonen burde forsvinne helt.Behold 40 sone ved skoler,boligfelt og i sentrum av et sted..Bruke 60 på visse steder,mest 80..Og 100-120 soner på motorvei.Er latterlig å betale masse avgifter på en bil,og maks hastighet på motorveien er 100.

Men nå sporer tråden av,hehe.Så gir meg nå jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er greit med fartsgrenser jeg,er greit å forholde seg til noe.Blir jævlig slitsomt å bestemme en hastighet selv til en hver tid..

Men ja,syns det burde være 120 fartsgrense på enkelte motorveier.Er da man kjører økonomisk,i stden for å putre i 100 km/t,blir liksom rykk å napp hele tiden..Og 50 sonen burde forsvinne helt.Behold 40 sone ved skoler,boligfelt og i sentrum av et sted..Bruke 60 på visse steder,mest 80..Og 100-120 soner på motorvei.Er latterlig å betale masse avgifter på en bil,og maks hastighet på motorveien er 100.

Men nå sporer tråden av,hehe.Så gir meg nå jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er greit med fartsgrenser jeg,er greit å forholde seg til noe.Blir jævlig slitsomt å bestemme en hastighet selv til en hver tid..

Men ja,syns det burde være 120 fartsgrense på enkelte motorveier.Er da man kjører økonomisk,i stden for å putre i 100 km/t,blir liksom rykk å napp hele tiden..Og 50 sonen burde forsvinne helt.Behold 40 sone ved skoler,boligfelt og i sentrum av et sted..Bruke 60 på visse steder,mest 80..Og 100-120 soner på motorvei.Er latterlig å betale masse avgifter på en bil,og maks hastighet på motorveien er 100.

Men nå sporer tråden av,hehe.Så gir meg nå jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent Bradbury en dag vil du nok være uheldig du også som oss andre og bli tatt selvom du følger den fine regla di.

Ja, det er ikke usannsynlig. Jeg har null respekt for de fleste fartsgrensene, så det er gode muligheter for at jeg får meg en smekk etter hvert. At jeg ikke respekterer fartsgrensene betyr ikke at jeg burner i 180 km/t gjennom nabolaget, men det betyr at jeg synes de fleste fartsgrensene er for lave. Det er 60 der det burde vært 80, 80 der det burde vært 90 etc, og da ligger jeg i den hastigheten jeg selv mener er forsvarlig. Jeg kan begrense muligheten for å bli tatt ved å være var ovenfor potensielle sivile politibiler, men det er lite jeg kan gjøre for å unngå en ape uti veikanten med laser.

Jeg har forresten fått én bot før. Da ble jeg tatt med laser i 64 km/t i 50-sonen. Det ble kr 1.300 til statskassen. Ah, det glade 90-tallet da nivået på foreleggene lå på et nivå som nesten kan minne om det fornuftige...

+1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går en klass ny svart mb e-klasse på motorveien vestfold-sanvika. den sølvgrå mb har jeg sett flere ganger. drammen-sandvika-hønefoss går det en koksgrå volvo s60, uten tusenmetre, de oransje markeringslysene er byttet ut med klart glass med strober inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mandal går det i volvo, vinrød v70 flere av de!

får du en opp i rumpa, er det bare å trø :P

kjenner godt til den ja, litt for godt kan man si. holder seg litt i kristiansand også....

Hehe du også ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående disse MB-politibilene på E18 Vesfold/Buskerud/Akershus:

Vet dere hvilken motor disse er utstyrt med? Bensin med kompressor, bensin med turbo (fom årsmodell 2010 på de fleste) eller turbodiesel/CDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mandal går det i volvo, vinrød v70 flere av de!

får du en opp i rumpa, er det bare å trø :P

Har de fortsatt Merca i Mandal?

Fikk min første fartsbot av den. Er 8 år siden nå, men bremser fortsatt når jeg ser en grå merce i speilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en svart S60 som går som sivilbil i Lørenskog hvertfall, mulig den patruljerer litt nordover også.. den er IKKE original, makan til rufsete tomgang er det sjeldent jeg har hørt på bil med skilt... Og så er turboen større og høyere montert, og grenrør og downpipe er behørlig pakka inn i eksosbandasje :P Blei stoppa av den for ei stund sia, og spurte om å få titte litt siden jeg var litt interessert i biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppet søndagskvelden av en sølvfarget passat på Toten. Han ventet i Bøverbru, og kom etter meg i det jeg hadde kjørt for fort gjennom der. Tok meg igjen rett før Reinsvoll, og jeg fikk en anelse om hva det var i det han kom dritfort bak meg, uten å kjøre forbi, så jeg la meg under grensa.

Han stoppet meg på Reinsvoll, og spurte om å få se førerkortet mitt. Han sa jeg gjorde en god innsats for å miste det, men hadde ikke fått noen måling. Han begynte med skremselspropaganda, og kommenterer at jeg har en gammel BMW, og hvor utrygt det da er. Fokuserte hardt for å ikke være spydig tilbake..

Kamerat av meg ble stoppet av en eldre Saab på rv.35 i høst. Fikk måling i 136 i 80'n. Han mista egentlig lappen i 10 måneder, men fikk den igjen i det han møtte opp hos statens vegvesen.. Takket være rot mellom politiet og statens vegvesen fikk han den tilbake uten å ta ny oppkjøring, og uten å måtte vente ti måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...