Gå til innhold

Spørsmål ang. årsavgift

Ole411
 Share

Anbefalte innlegg

Skal nå skaffe meg en annen bil, så har betalt årsavgift på den bilen jeg har.

Skal bytte den i en annen bil som årsavgift ikke er betalt på, men har ikke råd til den akk nå.

Så kan jeg levere skiltene inn og betale årsavgift når jeg henter skiltene ut igjen ? :S

Moderatoredit (R Andersen); Endret overskriften din fra stor til liten skrift, og endret den litt.

Hvis du sliter såpass med penger at du ikke har råd til årsavgift på den nye bilen burde du vurdere å utsette bilkjøpet en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikke betaler til fristen så kommer det purregebyr på 250kr (hakke dobbeltsjekka summen om den er endret fra i fjor)

om du da ikke betaler den heller så er det bare avskiltningsbegjæring på bilen til den blir betalt, men om du har levrt inn skiltene så har jo ikke det stor betydning.

men tilslutt så får du innkreving fra statens innkrevingssentral, men det tar en god stund, fikk vell i desember jeg tror jeg, så ekke hast om du alikevell skal betale bare litt senere,

men du kan beholde skiltene på til betalingsfristen på purringen går ut, er ikke før da du får avskiltningsbegjæring på bilen, så om du kan betale i april så er det ingenting å bekymre seg over,

og som han over her sier, er igrunn forrige eiers problem om du ikke betaler, men tar fort en god stund før han evnt betaler den da, så er jo du som står der med en bil som er avskiltningsbegjæret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...