Gå til innhold

BMW E53, defekt fjernstyring av sentrallås

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Faren min har problem med at fjernåpning av sentrallåsen ikke fungerer. Stenshagen sa at det var en defekt mottaker. Det jeg lurer på er om http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E53-X5-DME-EWS-ENGINE-COMPUTER-KEY-IGNITION-4-4-OEM-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3f0809ebd2QQitemZ270717807570QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories vil fungere. Vi har per idag 2 fjernstyrte nøkler, og en resevenøkkel, mens den fra ebay har bare en fjernstyrt nøkkel. Er det mulig å bare bruke selve mottakeren? i den pakken, eller andre mottakere for den saks skyld?

Mvh Faller

Skrevet

Det er vel samme mottaker i e53 som e39 mener jeg. Så da er det vel defekt grunnmodul eller antenneforsterker. På min var det defekt grunnmodul. Relativt vanlig at dette går i stykker ihvertfall 1 gang i løpet av livet til bilen.

Skrevet

på min E61 virket ikke sentrallås. Da jeg sjekket antenneforsterker var denne MUGLET. skiftet, vips, radio og sentrallås igjen :)

Skrevet

Ah, takk for svar. Hva er forskjellen på grunnmodul og antenneforsterker? Jeg tror det var antenneforsterker som var defekt, men husker ikke det. Jeg kan sjekke det ut.

Men en annen ting jeg lurer på: Hvor sitter de forskjellige delene? (grunnmodul og antenneforsterker) Finnes det noen sider på web som tar for seg "blueprints" av bilen?

Hvilke moduler kan brukes for å erstatte evt. grunnmodul eller antenneforsterker?

Takk for svar så langt :D

Skrevet

Grunnmodulen styrer det meste i bilen i din. Mens antenneforsterkeren tar for seg TV, tror jeg, radio og nøkkel signal. Kanskje noe mer, vet ikke. Begge 2 kan såklart gå i stykker.

Skal du blueprints så sliter du, såvidt jeg vet. Men BMW TIS er en veldig god erstatter. Kan lastes ned evt kjøpes fra ebay

Skrevet

Nå har jeg lært mye nytt. Takk så langt :) Da er det antenneforsterkeren som er defekt. Radioen fungerer fint, det same gjør tven. Mne jeg får ikke brukt nøkkelen til å åpne eller låse bilen. Blir tvunget til å gjøre dette manuelt.

Mvh Faller

Skrevet

Nja, er du sikker på at antenneforstekeren er defekt da? Det bør helst tas en diagnose evt måle litt med voltmeter.

Skrevet

Jeg skal høre i kveld med faren min. Jeg er 80% sikker på at Stenshagen sa at det var antenneforsterkeren, men kan være at jeg husker feil. Det er ikke noen andre feil enn at nøkkel ikke kan fjernåpne eller fjernlåse bilen med noen av hovednøklene. Men som sagt, jeg skal høre når jeg kommer hjem fra skolen.

Mvh Faller

Skrevet

hei igjen. Da har jeg hørt med faren min, og det er antenneforsterker som er defekt. Dette er bekreftet av Bilia Gøteborg. Neste skritt er at jeg trenger hjelp til å finne en ny modul som ikke koster alt for mye.

Og sist men ikke minst lurer jeg på hvor denne antenneforsterkeren er plassert?

Takk for svar så langt.

Mvh Faller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...