kalandseidet Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Meget pen 850 vurderes solgt. Nylig EU godkjent.Ny lakk 2010 grunnet div striper/sår.Byttet utvendige lister rundt vinduer/takluke/sider.Ca 40000,- Ikke vinterkjørt.Lagret i garage. 10x20 og 8,5x20 Sommerhjul.Helt strøkne dekk.Noe steinsprut i felger.Kjøpt høsten 2008.Ca 40000,- Eibach pro senkefjærer.Orginal edc dempere. Montert csi frontfanger. Chipet til ca 330 hk.Kjørt 1000 km etter chip.(orginale følger med) Byttet ratt til mindre sportsratt m/airbag. Full servicehistorikk på bilen. Meget påkostet oppgjennom årene.Bla overhaling av topper,med skifte av register. Komplett nytt soltak. Ny el rullegardin. Overhalt ac anlegg. Ny pioneer cd spiller.Byttet alle høyttalere til focal.Utført hos Bilradiospesialisten. Alle feil/mangler har blitt reparert underveis. Alle orginaldeler følger med. Veldig godt utstyrt.El oppvarmete seter,oppvarmete speil,el justerbare dempere,el rullegardin i bakrute,el seter m/memory,el justering av ratt. Meget velholdt bil.240000,- Årsavgift betalt. Ønsker kun seriøse henvendelser/bud. Ta kontakt på tlf eller mail 90011354 kalandseidet@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Muligens et dumt spørsmål, men jeg tar sjansen. Kan man bruke en 850 som hverdagsbil, eller er dette å banne i kjerka? Mye av kjøringen min er en snau halv time i 70-80 til og fra jobb. Er dette greit for bilen, eller trenger den lenger og hardere kjøring når man først skal lufte den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalandseidet Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2011 Ja jeg brukte bilen hver dag i hele sommersesongen ifjor.Ca 20 min til jobb.Bilen er til for å brukes.Kan ta godt vare på den for det.Også en lengre tur innimellom gjør jo ingenting.Er jo en utrolig komfortabel bil å kjøre,og har det meste av utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Må man regne med å bruke mye penger på å holde den i gang, da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalandseidet Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2011 Jeg har kjørt tre somre og ikke hatt noen større utgifter.normal service,skiftet en bremsetrykkbombe,fordelerlokk og pluggledninger,og fikset en oljesvetting fra bunnpanne.Er faktisk en av de bilene jeg har hatt minst utgifter på.Har brukt en del penger på kosmetiske ting,men ikke noe jeg var nødt til å gjøre.Bare for min egen del:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet Mars 24, 2011 Share Skrevet Mars 24, 2011 Den bruker vel ca 1,6 på mila ved mellomlang pen småkjøring... eller tar jeg helt feil nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trono Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Forbruk varierer litt med stand på motor, tennplugger osv. Jeg kjører min på 1,1 - 1,2 på pen langkjøring. 1,6 blandet høres riktig ut. Ved pen kjøring bruker ikke motoren så mye, men ved pådrag drikker den veldig godt. Jeg kan kjøre 5-6 mil med 1.1 i forbruk for så å hoppe rett opp på 1.3+ etter et par min bykjøring. I tillegg etter hva jeg har hørt så er motorstyringen fra fabrikk ganske dårlig, så ved en remap av innsprøytninga kan man nok få vesentlig lavere forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Mars 25, 2011 Share Skrevet Mars 25, 2011 Wokke, en Tysker har chip som gir store forbedringer ja, om drivstofføkonomien bli så mye bedre er nok ikke så sikkert. Han har derimot en annen nyvinning som definitivt bedrer drivstofføkonomien. Den største årsaken til det høye forbruket er at automatkassen ikke går i lock-up før ved 90km/t. Noe som betyr at man vaser vekk masse krefter i torque converteren under typisk norsk kjøring. En ny modul er derfor utviklet som tvinger kassen i lock-up i alle gir ved 40km/t. rein uoffisiell testing viser en reduksjon på 0.2l på mila på blandet kjøring i Tyskland. Jeg sliter med 1,6 på min, men jeg har 3.45 bakstilling istedet for original 3.15 så der ligger nok mye av årsaken. Jeg får også min ned rundt 1,2 på langkjøring. Motorstyringen er elendig, den forer 3 og 3 sylindre med bensin samtidig bl.a. Overgang til datasprut vill kunne gi store forbedringer i forbruk, og effekt. Til en original bil er Wokke chippene desidert best på markedet og parer man den med den nye girkasse modulen for de med automat får man en mye morsommere bil å kjøre, som også blir litt billigere i drift. Jeg har hatt min i 4 år, har bytta vannpumpe dempere og noen foringer bare, så ikke så dyr å drifte nei. budsjettet for frivillige oppgraderinger og utlegg ser derimot helt anneledes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå