Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle skifte veivhus filteret da bilen min har gått 130.000km. Frister lite å betale 590kr på GS for den lille saken. Finnes det noe uorginalt (OEM) eller billigere filter til bilen min? 2003 320D.

Skrevet
590 kr der.. eller 22 lapper i turbohavari om et år..

Er klar over turbohavariet og er derfor jeg vil bytte det!!!

Er det ingen OEM filter å få tak i?

Skrevet
Under norske forhold bør de skiftes på annenhvert oljeskift.

Det kan da umulig stemme?

Så vidt jeg har fått med meg var det i førsten ikke skiftintervall i det hele tatt på disse filtrene, også skal man plutselig skifte annenhver gang man skifter olje - det syntes jeg virker unødvendig ofte.

Har lest andre mene at annenhver service er passe.

Jeg for min del har skiftet den for hver 100.000km, og har ikke hatt noe problem med det. Bilen min har hvert øyeblikk gått 430.000km(136hk) - mulig det er litt langt, men som sagt ingen problemer grunnet filteret.

Skrevet

På insp skjemaet står det en * om at filteret skal byttes hvert 3. oljeskift. Jeg tror årsaken til problemene er at dette ikke blir gjort.

Selv har jeg ikke noe imot å bytte det oftere, men det gjelder da trimmede biler.

Skrevet

spørs vel litt på hvilken motor man har? husker ikke helt hvor langt "standard"intervallet er, men 22 000 høres riktig ut på e46 ja.

Skrevet

22000 er oljeservice-intervallet på min E46 M47d20.

På mange delesider står det at veivhusfilteret bør byttes ved oljeskift.

Kanskje det er litt ofte, men 590,- er jeg villig til å ofre for en stadig frisk bil :D

Heller for ofte enn for sjeldent, spør du meg.

Skrevet

Heller for ofte enn for sjeldent, spør du meg.

Helt enig med den uttalelsen, men jeg mener man ikke skal overdrive - man skal ha et realistisk forhold til problematikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...