Gå til innhold

Problemer etter bytte av motor 525tdsa


Hans
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har nå satt nedi motor fra e36 325td i min e34.

Brukte ledningsnett fra e34 og kobling til diesel pompa passet.

Får diesel til pompa men kåmmer ikke noe ut til dysene så får ikke start! Begge motorene gjikk før bytte.. Og alle ledninger er koblet rett. Noen som har erfaring med dette?

Såg litt forskjell på pompe husa men allt av ledninger var like..

Kjøpte tilbake min tds med problemer med att den gjikk varm.

Bobler i kjølevesketanken å virker so om det er eksos, og er veldi dårlig gjennomstrømning.

blir bare varme inni bil når man gasser litt.

Så har begynt og skru av toppen, og fann ut att det ikke er noen kile i kammen der drevet er festet. det var før jeg fant ut att veiv må låses av og kansje diesel pumpe? er det en kjede til dieselpumpe og en fra den til kam? vil ikke begynne og tukle og feilstille den.

Hvordan skal jeg gå fram når jeg skal ta av kjede på kammen?

Og hvordan få justert den rett igjen etterpå?

Takker for svar!

Mvh hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekje prøve å bytte vannpumpa først då? gamla sin bil hadde samme symptom. eg trudde det var topppkn. men slapp unda med vannpumpa. det var av plasttypen og det var kun aklingen som stod ijenn. resten inngjennom motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går et kjede frå veiv til dieselpumpe og et frå dieselpumpe til kam. Så du trenger strengt tatt ikkje låse dieselpumpe. Men du må ha spesialverktøy til å låse veiv, det er ein låsebolt som skal inn i svinghjulet og så trenger du verktøyet til å låse kammen med. Er ikkje så godt å få dette presist uten dette verktøyet da kamdrevet kun sitter på kon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! :)

Har bytta vannpompa rett før jul, tok den ut og sjekket og den var bra! :) den ryker litt kvitt når den har stått 5 min etter kjøring..

Har bestilt meg spesial verktøy så kåmmer vell snart!

Faan att jeg har løst kam drevet da, er der lett å få stillt dette inn att da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt av toppen i dag, og det var en stor sprekke mellom ventilene! Hehe:p

Har en 325td, lurerer på å ta toppen fra den motoren! Diesel pompene er vell forskjellig så blir vell masse jobb og bytte den og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

td/tds 5serie/3serie, spiller ingen rolle. Men m51 motoren gikk fra å ha ei pumpe med slepekontakt til magnet. Dette mener jeg skjedde ifm TU, altså at biler med maf har ny type pumpe.

Delenummer messig så finnes det vel for 5-6 forskjellige pumpe, men ikke tenk på det. Så lenge pumpe er lik vedr tidl nevnt problem, så går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...