Hans Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Hei Har nå satt nedi motor fra e36 325td i min e34. Brukte ledningsnett fra e34 og kobling til diesel pompa passet. Får diesel til pompa men kåmmer ikke noe ut til dysene så får ikke start! Begge motorene gjikk før bytte.. Og alle ledninger er koblet rett. Noen som har erfaring med dette? Såg litt forskjell på pompe husa men allt av ledninger var like.. Kjøpte tilbake min tds med problemer med att den gjikk varm. Bobler i kjølevesketanken å virker so om det er eksos, og er veldi dårlig gjennomstrømning. blir bare varme inni bil når man gasser litt. Så har begynt og skru av toppen, og fann ut att det ikke er noen kile i kammen der drevet er festet. det var før jeg fant ut att veiv må låses av og kansje diesel pumpe? er det en kjede til dieselpumpe og en fra den til kam? vil ikke begynne og tukle og feilstille den. Hvordan skal jeg gå fram når jeg skal ta av kjede på kammen? Og hvordan få justert den rett igjen etterpå? Takker for svar! Mvh hans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2011 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TDV Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 vekje prøve å bytte vannpumpa først då? gamla sin bil hadde samme symptom. eg trudde det var topppkn. men slapp unda med vannpumpa. det var av plasttypen og det var kun aklingen som stod ijenn. resten inngjennom motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Det går et kjede frå veiv til dieselpumpe og et frå dieselpumpe til kam. Så du trenger strengt tatt ikkje låse dieselpumpe. Men du må ha spesialverktøy til å låse veiv, det er ein låsebolt som skal inn i svinghjulet og så trenger du verktøyet til å låse kammen med. Er ikkje så godt å få dette presist uten dette verktøyet da kamdrevet kun sitter på kon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 edit: forbiss var før meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2011 Takker for svar! Har bytta vannpompa rett før jul, tok den ut og sjekket og den var bra! den ryker litt kvitt når den har stått 5 min etter kjøring.. Har bestilt meg spesial verktøy så kåmmer vell snart! Faan att jeg har løst kam drevet da, er der lett å få stillt dette inn att da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Med spesialverktøyet er det null problem sjøl om du har demontert det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2011 Flott! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 Har tatt av toppen i dag, og det var en stor sprekke mellom ventilene! Hehe:p Har en 325td, lurerer på å ta toppen fra den motoren! Diesel pompene er vell forskjellig så blir vell masse jobb og bytte den og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Trur ikkje pumpene er forskjellige på 325 og 525 tds men det kan sikkert trf svare på med sikkerhet. Er han som er dieselguruen her:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 td/tds 5serie/3serie, spiller ingen rolle. Men m51 motoren gikk fra å ha ei pumpe med slepekontakt til magnet. Dette mener jeg skjedde ifm TU, altså at biler med maf har ny type pumpe. Delenummer messig så finnes det vel for 5-6 forskjellige pumpe, men ikke tenk på det. Så lenge pumpe er lik vedr tidl nevnt problem, så går det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2011 Okay, får se om pumpene er like da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet April 5, 2011 Forfatter Share Skrevet April 5, 2011 Har nå satt nedi 325td motor92 modell.. Ledningsnett fra 95mod tds.. Men bilen starter ikke! Får ikke diesel.. Kontakten til pompa er lik.. Hmm! Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet April 6, 2011 Forfatter Share Skrevet April 6, 2011 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 6, 2011 Share Skrevet April 6, 2011 kontakten til pumpa er alltid lik. Har du sjekka at den elektroniske delen er lik? (ta av ØVERSTE del av lokket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå