Gå til innhold

E28 518i turbo !

e30_joakim
 Share

Anbefalte innlegg

Med mindre du kobler på en bredbåndslambda for å sjekke at blandingsforholdet er riktig, blir det bare prøving å feiling før du får det til å gå. Om ikke motoren raser først da..

Du sparer fort inn hva en bredbåndslambda koster, om du skal drive bytte toppakninger hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for hjelpen ! kjøpte motoren brukt , og vet ikke hvor dysene er fra men han sa m3 dyser. den får rikelig med bensin , men hvordan skal vi stille tenningen ? er det derfor topp pakningen har røki ?

det sylinderet som jeg sa at det var "prikker" er ikke det samme stedet der topp pakkningen røyk ...

HEI.!!

Hvordan vet du at bilen får rette mengede bensin når den ikke er målt??

En orginal motorstyring er ikke satt for turbo bruk. om man kaster på noen m3 dyser forandrer man bensin mengden over hele registeret og ikke bare under boost.

m3 dyser fra s14 er 250cc er i minste laget kan holde til ca 180hk ved 3bar.

Det er ikke bare tenningen du får tennings bank av. husk at turbo forlanger mye høyere bensin forhold en NA oppsett, dette er for den exstra bensinen kjøler forbrennings kammeret og motvirker detonasjon (tennings bank).

Helt ening med bcrazy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en bredbåndslamba så vi skal prøve det ;)

men et annet spørsmål vi fikk beskjed om var at vi må dra til toppen mer , får vi dro til det toppen skulle bli dratt til og det er jo uten turbo , kan det være feilen ? at vi må dra til mer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det skal du ikke gjøre.

Grunnet til at pakninga har røket et annet sted er enkelt og greit fordi du har for mye sylindertrykk ettersom du lader så mye.

Den kunne like godt ha røket mellom en annen sylinder.

Det er mye som tyder på at du har tenningsbank. Så du bør skru ned trykket og få justert bensin og tenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hadde turbo på min 518 holdt det ca 700mil på 0,4-0,5.. Men tok kveld dagen etter jeg justerte opp til 1 bar.. Da med tenningsbank, org dyser..

Alltid dratt til 90gr ekstra enn det står på papiret di gangene jeg har byttet toppakning på min 518turbo.. Ingen problem med det.. Selvfølgelig etter å kjørt et par dager å fått varme i motoren osv osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører rett å slett knitring fra motor.. Det høres godt inne i coupèn.. Så når du er ute å tester den en runde merker du fort tenningsbank.. Da er det bare parkere å justere tenningen gradvis en bestemmt retning til alt stemmer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører rett å slett knitring fra motor.. Det høres godt inne i coupèn.. Så når du er ute å tester den en runde merker du fort tenningsbank.. Da er det bare parkere å justere tenningen gradvis en bestemmt retning til alt stemmer.. :)

Hører ikke noe sånn lyd , det som er så rart :( men får pakkning i løpet av uken så da setter vi på den , men fant noen momenter til toppen på google.

men noen andre som vet om momenta til e28 518i topp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må måle AFR verdien med bredbånds lamdaen. du leser jo ikke hva folk skriver til deg????????? :shock:

Må jo se hvor mager motoren siver under full trykk og under andre forhold.

det er det du får tennings bank av ikke fortenning allene.

Kan kjøpe banke sesorer. ser ikke helt poenget, når du kan justere det vekk med mer bensin. Men kan tippe at det er det som er problem dit.

Juster tenningen er jo bare å koble til strobe til tennplygg kabel 1 og lyse ned på fremre reim hjul, er 2 punkter der du skal gå utifra.

Men så lenge du har koblet vekk tennings forskyvningen på fordeleren er det jo ikke fortenning og det er det som er problemet når du bryker turbo på en NA motor uten å justere noe.

Når man hører tennings bank med hørsel er det som rege for sein. [-o<

m10 topploks bolter

steg 1 60 nm vent 15 min

steg 2 33 grader tiltrekkning

steg 3 25 grader tiltrekkning

Har du plant toppen mellom vært pakning bytte? eller i det minste målt skjevhet i toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må måle AFR verdien med bredbånds lamdaen. du leser jo ikke hva folk skriver til deg????????? :shock:

Kan kjøpe banke sesorer. ser ikke helt poenget, når du kan justere det vekk med mer bensin. Men kan tippe at det er det som er problem dit.

Juster tenningen er jo bare å koble til strobe til tennplygg kabel 1 og lyse ned på fremre reim hjul, er 2 punkter der du skal gå utifra.

Men så lenge du har koblet vekk tennings forskyvningen på fordeleren er det jo ikke fortenning og det er det som er problemet når du bryker turbo på en NA motor uten å justere noe.

m10 topploks bolter

steg 1 60 nm vent 15 min

Har du plant toppen mellom vært pakning bytte? eller i det minste målt skjevhet i toppen.

jo jeg leser :P skal gjøre det , fått lånt bredbåndslampa å en som skal se på tenningen med lampe ;)

ikke plannet toppen , har målt og den var ikke skjev :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m10 topploks bolter

steg 1 60 nm vent 15 min

Litt tillegsinfo på det der tiltrekkinga på toppen..

Mellom steg 2 og 3 skal du starte bilen å la den stå å gå seg varm til driftstemp/kjøre en tur til butikken i nærområdet elller lignende.. :)

Så stramme tiil 25gr igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...