Hevart Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Hei Har motorstyringslys som lyser gult Her er feilkodene som ble lest av på verksted! E3. Drivstoffjustering, rekke 1, grenseverdi overskredet. E.4 Drivstoffjustering, rekke 2, grenseverdi overskredet. Feilkodene ble slettet og lyset kom tilbake etter et par timers kjøring ! Noen med erfaring her? Mvh Håvard Mod.Edit (S.Hafsmo): Endret topig for å inkludere problem og biltype
TRF Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 ja, den suger falskluft fra innsugsbelger eller vevihusvent slanger. (vanligvis er det feilene som gir magert blandingsforhold som trigger lambda). synes det er underholdende at de kaller seg et verksted uten å se på dette for deg.
Hevart Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Skrevet Mars 17, 2011 ja, den suger falskluft fra innsugsbelger eller vevihusvent slanger. (vanligvis er det feilene som gir magert blandingsforhold som trigger lambda).synes det er underholdende at de kaller seg et verksted uten å se på dette for deg. Hei og takk for raskt svar! Har hatt bilen inne på verksted før og betalt i dyre dommer for det, så denne gangen besøkte jeg et annet verksted og de fikk beskjed om KUN lese og slette feilkodene. Har en tråd som beskriver hendelse før dette siste verkstedbesøket som kan lese her: viewtopic.php?f=1&t=156171 Skal være ærlig og inrømme at denne feilen kanskje ligger langt over mitt nivå men jeg prøver og forstå! Skal prøve med startgass og se om jeg finner noen lekkasjer på den. Har prøvd å løse dette problemet over en lengre periode men uten hell, nå er gode råd mye verdt for meg! Har ikke mulighet å kjøre til et BMW verksted sånn uten videre siden det ikke finnes i nærheten av der jeg bor. (Lofoten) Det som er skiftet til nå: Veivhusventilasjon med ALLE slanger og oljepeilingsrør Bensinfilter Toppdekselt er tatt av og renset Begge luftbelgene fra luftmassemåler Bilen rykker litt når den er kald også Venter 6 nye plugger Mvh Håvard
TRF Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 da ble jeg brått litt usikker, stod det ikke noe i kodene om det var mager eller feit blanding? jeg antok bare at det var mager ettersom det er det normale problemet.
Hevart Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Skrevet Mars 17, 2011 da ble jeg brått litt usikker, stod det ikke noe i kodene om det var mager eller feit blanding? jeg antok bare at det var mager ettersom det er det normale problemet. Hei Hei og takk for svar igjen Hehe ! Ja usikker er et ord som er blitt brukt mange ganger på hva som kan være feil med bilen Gikk nettopp over hele systemet med startgass, det finnes ikke reaksjon på motoren når jeg sprayer! Eneste tegn på feil er at den lugger litt når den er kald, ellers så går den supert! Kan ikke fatte hva som gjør dette! Tipper det er en kombinasjon av flere ting, hadde håpet å kunne lese av nøyaktig hva som er galt på den bilen men...... det kommer som sagt ikke opp! Det har nesten blitt en vanesak å kjøre med dette lyset, men Eu godkjenninga gav meg en 1´er feil, hadde lyst til å få den tipp topp! Man skal da ikke kjøre med et motorlys i all eveighet! Mvh Håvard
SveinE46 Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Siden du sier at den rykker litt når den er kald, mener du da at den "napper" eller ryker? For hvis den "napper", så kan jeg tenke meg at du har feks en feil med massemåler selv om du ikke får feilkode på den. Er ikke et ukjent fenomen det.
Hevart Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Skrevet Mars 17, 2011 Siden du sier at den rykker litt når den er kald, mener du da at den "napper" eller ryker?For hvis den "napper", så kan jeg tenke meg at du har feks en feil med massemåler selv om du ikke får feilkode på den. Er ikke et ukjent fenomen det. Hei og takk for innspill Det er akkurat som det ikke er moment i motoren, den "venter" litt før den trykker på! Men det er kun når den er kald, går ganske fort over! Har dratt ut kontakten til massemåler og da dauer nesten motoren så jeg er ganske sikker på den er iorden! Kan det være pluggene som spiller meg et puss her? dårlig tenning? Mvh Håvard
SveinE46 Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Lenge siden du byttet plugger? Kan være greit og ta en igjennomgang av alle "basic" ting, ser du har gått over med startgass. Prøv å se på luftfilter, plugger og om du har lik gnist på alle pluggene. Jeg har opplevd fusking, Eller rettere sagt, tap av krefter da kjølevannstemperatur sensoren var gåen ( på opel vel og merke )
Alarmero Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 +1 lmm har vert borti problem med den selv om den ikke viset feil stmtom og motor død ut når den blir bort koblet. den trenger ikke vere helt ødelagt holder med delvis, man burde klare og se feil med dette men desverre ikke alle på bmw eller andre steder som klarer og gjøre jobben sin riktig hva med når du gjorde rent top deksel byttet pakning? sikker på alt er tett der? vert borti det problemet også du kan også sjekke plugger om den går magert eller motsatt. sistte jeg kommer på er kald start?!?
Hevart Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Skrevet Mars 17, 2011 Hei og takk for svar! Skal skifte plugger snart, får håpe det har innvirkning på bilen! Tror pluggene er kjørt godt over 100 000, grunnen til at jeg ikke har skiftet dem er fordi mellomstykket mellom coil og plugg sitter fast i pluggen og jeg får de ikke av! Har ikke gått hardt til verks siden jeg ikke vil ødelegge dem! Men nå SKAL de av! Luftfilter er splitte nytt! Det som har trigget lyset er for hver gang jeg har skiftet veivhusventilasjon med alt av slanger! da forsvinner lyset nesten umiddelbart, og kommer tilbake etter noen timers kjøring! Så det får meg til å tenke på at det er noen med dette som ikke blir riktig! Alt av slanger til veivhusventilasjon er nye og tette! Er det noe annet i motoren som kan gjøre at trykket til veivhusventilasjonen blir forandret, og har det noe å si for drivstoffjusteringen ? Mvh Håvard
Hevart Skrevet April 2, 2011 Forfatter Skrevet April 2, 2011 Hei folkens! Nye plugger skiftet for 2 dager siden, lyset forsvant etter en times bruk av bilen, den gleden varte i noen timer kjøring så kom lyset på igjen! Klarer ikke å kjenne noe galt med bilen i det hele tatt, den går som den skal, den startet bestandig å det er aldri noe problem med den. Bruker ikke olje eller kjølevæske! Kan dette være en falsk alarm eller? hadde lyst å selge bilen men hvem gidder å kjøpe en bil med et motorstyringslys som står på ? Mvh Håvard
SveinE46 Skrevet April 2, 2011 Skrevet April 2, 2011 Du sa at du hadde et problem med at en del av coilen satt fast? Du har ikke byttet den til en ny en da? For det du kan oppleve nå, kan være rett og slett dårlig kontakt på den ene pluggen, som ikke alltid tenner, og da vil du få feil signaler, i og med at du da får uforbrent bensin i eksosen en eller annen gang?
Hevart Skrevet April 2, 2011 Forfatter Skrevet April 2, 2011 Du sa at du hadde et problem med at en del av coilen satt fast?Du har ikke byttet den til en ny en da? For det du kan oppleve nå, kan være rett og slett dårlig kontakt på den ene pluggen, som ikke alltid tenner, og da vil du få feil signaler, i og med at du da får uforbrent bensin i eksosen en eller annen gang? Hei og Takk for svar! Kjørte motoren varm, så rett i garasjen og tok av alle coilene uten problem. Alle pluggene hadde samme farge, hvit/brun farge så forbrenningen ser egentlig fin ut. Så masse deler som jeg nå har skiftet så må jeg snart treffe det svake punktet. kan det ha noe med Disa ventilen? har googlet noen timer for å si det mildt, og mange nevner disa ventilen, men da skulle jeg vell ha merket det bedre om det var noe galt med den. Kanskje falsk luft fra den, men ingen respons om jeg sprayer startgass på den. Mvh Håvard
SveinE46 Skrevet April 2, 2011 Skrevet April 2, 2011 Har bilen sluttet og "hakke" under kjøring? Hva ligger gjennomsnittsforbruket ditt på? Kanskje du skulle prøvd med en runde "dyse-rens" for å se om det har noe innvirkning. Lett startet? Noe rart du merker med bilen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå