Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg har en m50b25 motor som jeg har satt turbo på. har testkjørt i dag å jeg får den ikke til å gå reint den bare skøt tur påtta ved pådrag. jeg har satt på skip å 315cc dyser. tengte å kjøre på 0,5 0,6 i ladetrykk da jeg har orginal innmat i motor. men det jeg lurer på er hvor mye bensintrykk jeg skal kjøre med på dette oppsettet?

takker for svar... :)

Moderatoredit (R Andersen); Endret overskriften din til noe som fortalte mer om problemet ditt. Vennligst les reglene for forumet før du poster.

Skrevet

Det virker som du har for dårlig kontroll på ting her.

1. Har du bredbåndslambda å justere etter? Hvis nei, skaff dette. Justering i blinde blir som regel ikke noe bra. Hvilket bensintrykk du skal kjøre er vanskelig å si, varerier fra bil til bil, og oppsett. Så derfor bør du ha lambda som du kan se på og justere etter.

2. Hvor mye trykk kjører du nå? Har du kontroll på dette og at den ikke lader over alle hauger?

3. Skjer det kun ved pådrag? Eller ved et visst turtall? Eller belastning? Eller noen andre symptomer? Holder den igjen?

Skrevet

jeg har ikke bredbåndslamda.

jeg kjører 0,5 ladetrykk. å 3 bar bensintrykk å det har jeg kontrol på.

den hålder igjen ved pådrag å den byner å puttre å smelle.

men lmm`en må den være mellom turbo å filter eller kan den være der den sitter orginalt? altså på trykkrør til innsug.

Skrevet

med 315cc dyser og 0.5-0.6 i ladd, så begynner du nok å nærme deg max på dysene, hvis du ikke allerede har gjort det...

Som sagt lengre opp, bredbåndslambda er et must, da ser du det tvert..

Skrevet

Det funker med lmm på både trykk og sugeside, men det er å anbefale å ha den på sugesiden likevel. Tar bare en liten halvtime- time med lodding og forlenging av ledninger, så er den på plass foran turbo. Jeg flytta iallefall min før turbo, og det funker knall.

Har du prøvd å justere bensintrykket opp litt mer og sett om det er samme symptomer? Prøv 3,5 og se om det skjer akkurat det samme. Når det er sagt, så bør du ikke presse mer når den holder igjen. Hvis den magrer ut, så blir det fort varmt, og ting kan gå te helvette rett og slett.

Skrevet

Vad har du för styrsystem? För på 0,5 bar så börjar risken för spikning uppstå och du kan då bränna topp packningen.

315 cc dyser är aldeles lagom , men du kommer få problem att den antingen går fett på låga varv eller snålt på högre varv då du har laddtryck.

Se till att skaffa ett turbochip om du ska använda original styrsystem. Med backad tändning och anpassade bränslemappar efter din setup.

Jag tillhandahåller sådana Turbochip så skicka mig ett PM för mer info och pris på det, vis du är intressert.

Mvh//

A.Fekzen

Sthlm, Sverige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...