E-39 Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Vurderer ett åpent konfilter og montere det på ett pvc rør som går ned bak støtfangeren for å suge inn mest mulig kald luft. Ser at Pipercross selger ett kit de kaller Viper,men det koster jo en god del. Med tanke på vann og møkk er det vel lite gunstig å legge det så langt fram ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Er det noen grunn til at du ønsker kon-filter egentlig? Om du har den bilen som står på kjøretøy, altså E39 520i, så må jeg ærlig innrømme at jeg ikke ser helt vitsen.. Kjøp heller et "sportsfilter" som passer i original-boksen. KW tror jeg har noe av dette i alle fall. Jeg har det i min bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alarmero Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 +1 styr unna åpne filter dette er stort set bare bra for lyd triming eller ved eftermontert turbo/presse og du ikke får på filter boxen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Thomas Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 +1 styr unna åpne filter dette er stort set bare bra for lyd triming eller ved eftermontert turbo/presse og du ikke får på filter boxen Lyd trimming FTW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Jeg syns det blir finere lyd med åpent filter. Viss du skal montere et konfilter foreslår jeg at du lager en avskjerming slik at det er inne i et "eget rom" med en slange som du sier. Ellers vil den bare trekke varmluft inn, og det vil vi ikke ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Hele vitsen med åpentfilter er jo for å få frem den fantastiske sekserlyden, VRÆÆÆÆÆÆÆL! Fremme i motorommet. Folk bare snur seg etter deg når man kjører forbi de slitne 4sylindra personbilene.. Det som faktisk overhode ikke har noe for seg er de KN innstastfiltra dere snakker om man bytter med det orginale, verken lyd eller funksjon endrer seg. Like greit med orginalt da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Hvis man skal frem med sex`er lyden, så kjøp et annet eksosanlegg da vel.. Er vel ikke akkurat mye VRÆÆÆÆÆÆL å hente på en konfilter i en E39 520! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Jo det er det faktisk, m50b20 med konfilter høres veldig bra ut imo, men blir enda bedre desto større motoren er og des mer luft den super. Eksosanlegg bør man jo ha uansett, mem digg å høre innsugslyden før bilen passerer og man hører eksosen etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Her er en løsning. Det finnes flere som selger disse filtrene men husker ikke hvem. Jeg kjøpte her. Fin lyd ja og ønsker selv å tro at det kan gå mere og kaldere luft gjennom et slikt ett http://www.hova.com/bmw/e-36/e36-coupe- ... 534-1.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Synd Dave F ikke selger slike kit lengre, det var veldig bra. Har et slikt Simota kit på M3en, anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 Synd Dave F ikke selger slike kit lengre, det var veldig bra.Har et slikt Simota kit på M3en, anbefales! Ser at Schmiedmann selger Simota til M52 for ca 3000,- Sikkert fet lyd og noe effektøkning,men siden jeg kun har en 520,så blir det lite effekt og dyr lyd.. Det hjelper nok på 528 og større motorer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Effektøkningen merker du ikke uansett motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 Vurderer ett konfilter fra Bilxtra til ca 400,- og bruke den orginale luftfilterboksen (kun bunn) Da får det vel nok kjølig luft? Dette for å få en morsommere innsugslyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Om du først begynner å tulle med innsug osv, sleng heller på en søt kompressor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2011 Om du først begynner å tulle med innsug osv, sleng heller på en søt kompressor Blir ikke det sykt dyrt da Chris ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå