Nøstbakken Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Har opplevd i de site at bilen jager på tomgang med ein gang eg starte opp . Noen som har vært borti noko slikt ? Motoren er ein M42B18 Hadde vært fint viss noken kunne stilt ein diagnose ;D Kan det være tomgangs regulatoren , lmm eller lamdasonden Mvh Nøstbakken Mod.Edit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere motortype Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SveinE46 Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Prøv å bytte plugger og luftfilter, kjør bilen skikkelig varm ( en 3-4 mil med høyt turtall når den har normal motor temp ) La den gå på tomgang i 2 min før du skrur den av, og la den stå over natta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2011 Prøv å bytte plugger og luftfilter, kjør bilen skikkelig varm ( en 3-4 mil med høyt turtall når den har normal motor temp ) La den gå på tomgang i 2 min før du skrur den av, og la den stå over natta. Har skifte plugger , kjører med k/n filter som biler renset OFTE og oljet . Så trur ikkje det , er problemt . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SveinE46 Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 da kan det være lmm. prøvd å koble den ut mens bilen går? hva skjer da? Evt skru den ut og se på tråden inni, se om den er røket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.O.M. Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Prøv å bytte plugger og luftfilter, kjør bilen skikkelig varm ( en 3-4 mil med høyt turtall når den har normal motor temp ) La den gå på tomgang i 2 min før du skrur den av, og la den stå over natta. Har skifte plugger , kjører med k/n filter som biler renset OFTE og oljet . Så trur ikkje det , er problemt . Mulig du renser og oljer filteret for ofte og da skader LMM med olje: http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2192175#Post2192175 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet Mars 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2011 Er det denne "tråen" som skal sjekkes ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Har nøyaktig samme problem med samme motor.. Har byttet innsugsbelg og sjekket for falsk luft men var ikke det.. Men det virker som lmm kødder seg litt, så tror jeg skal se litt nærmere på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2011 Har nøyaktig samme problem med samme motor..Har byttet innsugsbelg og sjekket for falsk luft men var ikke det.. Men det virker som lmm kødder seg litt, så tror jeg skal se litt nærmere på den.. Eg og har sikfte insnsugsbelgen, men ikkje der problmet ligger hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-39 Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Du bør ta en diagnose på bilen din. Blir fort dyrt å bytte del for del Prøv med å skru ut kontakten på Lmm og se om det blir noe forskjell. Prøv med startgass rundt innsug,belg osv. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Mulig du renser og oljer filteret for ofte og da skader LMM med olje: Det er et poeng her. Mener det lmm som jukser hos deg. Koble lmm til og fra mens bilen går for å hør forskjell. Du kan også ta av luftfilter så du har mulig het til å se inn i lmm kjapt etter at du stanser varm motor. Du skal da se trådene inne i lmm gløde et lite sekund. Bør være helt mørkt da, og du må ha hjelp til å stanse motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mars 18, 2011 Share Skrevet Mars 18, 2011 Støtter E-39 ang diagnose. Nøstbakken har en luftmengemåler, ikke en luftmassemåler. Luftmengdemåleren har et spjeld og ikke denne glødetråden som er i luftmassemåleren, derfor skal den ikke bli affisert av litt olje på filteret. Har du sjekket for falsk med startgass? For på min gamle 318 is hadde slangen til tomgangsregulatoren morknet og det var tydelig lekkasje der. Ut over dette vil jeg anbefale deg å dra av kontakten til lambdasonden da den også er kjent for å svikte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polkagrislaila Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Idag så drog jeg ut kontakten til lmm når den var varm, og da gikk den tydelig jevnere og bedre på tomgang. Så er nok den som har tatt kveld.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Joda, men er lamdasonden ødelagt vil bilen fortsatt gå jevnere om du drar ut LMM fordi bilen går i nødmodus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Har akkurat samme problem som deg. Min jager på tomgang når den er kald og varm, så må gi gass for at den ikke skal dø ut. Skiftet Lambda og sjekket for falskluft (fant sprekk i belgen, men ble ikke bedre ved bytte). Gjenstår vel tomgangsregulator eller lmm da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Støtter E-39 ang diagnose.Nøstbakken har en luftmengemåler, ikke en luftmassemåler. Luftmengdemåleren har et spjeld og ikke denne glødetråden som er i luftmassemåleren, derfor skal den ikke bli affisert av litt olje på filteret. Har du sjekket for falsk med startgass? For på min gamle 318 is hadde slangen til tomgangsregulatoren morknet og det var tydelig lekkasje der. Ut over dette vil jeg anbefale deg å dra av kontakten til lambdasonden da den også er kjent for å svikte. AT-Mass air flow forstår jeg som luftmassemåler? Rmfd-vol. air flow forstår jeg som luftmengdemåler. M42 er levert med begge deler http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ow_sensor/ Samme det. Hadde en E30 med samme problem. Den jaget mye på turtallet både varm og kald. E30 har en noenlunde likedan lmm der jeg justerte denne selv Tok av lokket på toppen av lmm og justerte på hjulet som ligger der. Tror jeg snurret hjulet så fjæra ble strammere et eller 2 hakk. Gjorde dette for vi var sikre på at lmm var gåen, men det viste seg at motoren gikk som en klokke etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå