Grenadier Skrevet Mars 19, 2011 Skrevet Mars 19, 2011 Hallo folkens, jeg kikker litt på en 5-serie (520 dat) som er til salgs, og lurer på om det er etter facelift eller ikke? Bilen er oppgitt å være en 2007-modell, og er registrert første gang i desember 2006. Snakker vi her om en bil som har fått oppgraderingen som kom "i 2007" (som det står på nettet). Ser at knapper for vindusheisene er montert vertikalt på innsiden av førerdøren, og ikke horisontalt. Trodde horisontalt kom først etter facelift? Takk for ev. svar....
BRIO Skrevet Mars 19, 2011 Skrevet Mars 19, 2011 Faceliften kom vel i januar 2007 og med den ble knappene for vindusheis flyttet
snappy79 Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 Enkleste å se det på interiøret. Dekor listene på dørene. På facelift er det kun dekor oppe langs vinduet, mens på Pre facelift er det dekor på den den vertikale håndtak stolpen på passasjer siden. Er det automat er det jo enda enklere. Da har den nye joystick
Saltkjelen Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 Er det automat er det jo enda enklere. Da har den nye joystick Feil, feil, feil.. Ettersom dette er snakk om en 2007 modell så har bilen den gamle type girkasse. 520d fikk ikke den nye automatiske girkassen før ved 09/2007. Forøvrig er bilen det er snakk om en pre-facelift ettersom den er produsert i 2006. Her er forøvrig komplett liste over facelift på E60/E61, laget av undertegnede.. viewtopic.php?f=1&t=66848&hilit=E60
snappy79 Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 Tenkte ikke over at dette var en 520. Men som sagt. Enklest ut fra noen bilder å se på interiøret. Da er det det samme om det er m sport eller ikke. Men når denne er registrert i 2006 er det jo ikke LCI likevel.
Grenadier Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Skrevet Mars 20, 2011 OK, så da er det pre facelift. Hvor stor ulempe er dette - både mht. å eie/kjøre bilen selv, og mht. videresalg siden? Ser av oversikten til Saltkjelen (kult nick... at det var en ganske stor facelift. Forresten denne joystick'en...jeg synes den ser litt rar ut, i forhold til den mer normale automatgirspaken før facelift! Noen som har erfaringer med joysticken? Funker bra?
Odd-M Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 Jeg liker ikke den Amiga-stikken. Smått raklete og simpel følelse. Den fungerer omtrent som alle andre girstikker, du får byttet til det giret du vil ha. Verken mer eller mindre.
snappy79 Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 Joystick: Funket mye bedre en den gamle. Raskere kasse, alt er bedre. Kassen er også ny, ikke bare skifteren. Alle nye BMW'er har denne, så dårlig kan den ikke være som han over mener. Uaktuelt for meg i allefall å kjøpe Pre LCI. Uaktuelt med BMW uten sekser eller større også. Interiøret er jo mye finere i LCI også.
Saltkjelen Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 Gjevnt over det hele vil jeg si at en LCI er en langt bedre bil. Den virker mer gjennomført (spesielt som en 2009/2010 modell) og den har vesentlig bedre interiørkvalitet. Verdimessig vil jeg nok tro at en facelift holder seg bedre i verdi, men samtidig har jeg registrert meg at det er mange som krever gull og grønne skoger for sin pre-facelift. At noen kjøper en 2003/2004 E60 530d til samme prisen av en 2008 E60 520d forstår jeg ikke Når det gjelder den nye elektroniske girkassen vil jeg si at "joysticken" er en del bedre enn den gamle mekaniske. Svært enkel (om ikke enklere enn den mekaniske) og raskere enn den gamle. I tillegg syntes jeg den ser bra ut.
Odd-M Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 Girkassene liker jeg meget godt, f.eks den nye 8-trinns i F10/11 som fungerer utrolig bra. Men den stikka føles langt fra så solid, massiv og tung som forgjengeren. Raklete følelse, plastfaktor og horete design.
snappy79 Skrevet Mars 20, 2011 Skrevet Mars 20, 2011 Tipper du ikke har LCI. Du mener altså at alle nye BMW'er har et horete jalla plastikk design på stikka. Haha Elektronisk styring krever ikke solid stikke.
Odd-M Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Stemmer, jeg har en preface. Facelift er en bedre bil på mange områder, blant annet med nye motorserier, girkasser og finslepent design. Elektronisk styring eller ei, det er ikke mye kvalitetsfølelse i den nye stikka. Den kunne like gjerne stått i en Subaru.
Saltkjelen Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Jeg vet ikke hvor mye du har brukt den nye girkassen, men jeg har eid en pre-LCI E60 og en LCI E61 med den nye girkassen og sticken på den siste er hvertfall på høyde med den tidligere mekaniske. Dette gjelder også for F01, F10 og F11 med samme stick.
Odd-M Skrevet Mars 21, 2011 Skrevet Mars 21, 2011 Poenget mitt har jo absolutt ingenting med girkassen å gjøre. Det er feelingen i stikka jeg ikke liker. Er det så forbanna vanskelig å forstå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå