Gå til innhold

Ettermontering av koppholder i 1-serie E87

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kjempefornøyd eier av en 1-serie E87. Men det er noen få ting som er irriterende eller mangler. En av dem er en skikkelig koppholder. Siden min bil har iDrive og midtarmlene, finnes det kun én koppholder, og den er selvsagt plassert midt under armlenet. Siden jeg er veldig kaffetørst, så stopper jeg ofte og kjøper kaffe når jeg er ute og kjører, og får et problem med hvor jeg skal sette koppen.

For en stund siden oppdaget jeg at BMW har en koppholder som kan ettermonteres på 1-serien. Denne ble innkjøpt, og i går ble den montert. Siden midtkonsollen måtte ut, tok det noen timer, men resultatet synes jeg ble bra. Det er tre deler som inngår. En brakett som monteres på undersiden av konsollen, det grå dekselet som sitter på toppen, og selve koppholderen. Det må selvsagt lages hull i konsollen for å montere alt sammen. (Hadde litt høy puls da jeg begynte å kutte. Mål to ganger, kutt én!)

Her er det meste demontert.

z9pacufm3y2jguwihn6p.jpg

Her er det ferdige resultatet.

t7oh1s33lj3pzlvcmfwj.jpg

Skrevet

man setter ikke pris på en god koppholder før man sitter der å skal kjøre med koppen i hånden. er det en ting jeg virkelig savner i E30'en så er det koppholder #-o

Skrevet

Hehe,kult..Er sånn som 6 serien har det ;)

Men jeg har I-drive jeg også,savner å ha ordentlig koppholder selv.Kan ikke ha en kaffekopp engang sånn som det er nå..Så den der skal jeg vurdere selv faktisk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...