Gå til innhold

En minne tråd til Richard Hamann *14.04.1957 † 17. March 2

Bompi88
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om noen andre har lest om det, men grunnleggeren av Gemballa døde jo for noen mnd siden han også (dog litt mer dramatisk). Litt synd at drivkraftene bak den bilverden vi på forumet kjenner godt (ettermarkedstuning og styling) er på vei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt en reportasje i Bilmagasinet om verdens raskeste Bmw for gate bruk. En E30 M3 turbo som var svart og gul fra Hamann Motorsport. Mener å huske at det var ca 410 hk og en toppfart på 303 kmt.Den gjorde vel 0-100 på ca 4,9 sek. Dette var i 1990 og for en gutt på 16 år var dette en sensasjon som måtte videre formidles blant venner og kjente. :wink:

Det har kommet mye råe Bmw er fra Hamann Motorsport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt en reportasje i Bilmagasinet om verdens raskeste Bmw for gate bruk. En E30 M3 turbo som var svart og gul fra Hamann Motorsport. Mener å huske at det var ca 410 hk og en toppfart på 303 kmt.Den gjorde vel 0-100 på ca 4,9 sek. Dette var i 1990 og for en gutt på 16 år var dette en sensasjon som måtte videre formidles blant venner og kjente. :wink:

Det har kommet mye råe Bmw er fra Hamann Motorsport!

Haman Laguna seca 3.5 turbo. Motor fra 745 3.5 M30 turbo, oppskremt til 410hk og 510 nm, mener jeg å huske.

Var vist så dyr at kun 5 ble laga, om jeg ikke husker feil.

Tenk å hatt en org sånn å gnukka på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...