karl92 Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Heisann bmw-entusiaster! Jeg har en E39. Den har nå rullet 265.000, og toppakning og diverse andre slitedeler for ca. 20.000 uten arbeid ble byttet når jeg kjøpte den for litt under 10.000 km siden. Men, automatkassen er fremdeles den som orginalt kom i bilen. Så bør jeg være bekymret for automatkasse-havari eller motorhavari nå etter hvert? Eller kan den rulle en del lengre, i hvertfall til 300.000 uten store problemer? Når den når 300.000 vil jeg mest sannsynlig prøve og selge den uansett. Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer og kjøpe en nyere BMW om det er slik at det er stor risiko og beholde den til 300.000km. Så til et annet spørsmål. Hva tror dere min BMW E39 523IA, 170HK 2,5L er verdt? Litt om bilen: I mine øyne er bilen i god stand, og et prakteksemplar. Den er senket. Motor går fint, og kassen girer pent og pyntelig. Bilen har ingen bulker, men et par veldig overfladiske riper etter katter, feks på panser. Ikke veldig synlig. Når jeg kjøpte bilen fikk jeg beskjed om at det var litt rust i hjulbuer, men dette er ikke noe særlig synlig nå da forrige eier fjernet det meste av dette rett før jeg kjøpte den. Dn er EU-godkjent frem til sensommeren 2012. Årsavgift er betalt. Bilen har et nydelig beige skinn-interiør. Alle setene er i topp stand, bortsett fra førersetet som er litt slitt. Ikke mer enn hva man skulle forvente av en 16 år gammel bil. Men det er lettere og se i lyst skinn enn mørkt. Jeg kjøpte nå i år nye vinterdekk, som også var testvinner nemmelig Continental Conti5, jeg har også kjøpt nye felger til vinterdekkene i år. Samlet kostet dette 12.000kr. Både dekkene og felgene er som nye. Sommerdekkene er også i god stand, og på dem sitter det 19" M6-felger. Dere kan selv se bilen her: viewtopic.php?f=6&t=176534&p=1849471#p1849471 Tusen takk for alle svar!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Tut og kjør. Det er billigere enn å ta verditapet i nyere biler. Du kan være uheldig med at noe kostbart ryker, men disse bilene begynner å bli så gamle at det er god tilgang på brukte deler. Kan du gjøre enkelt vedlikehold som f.eks bytte av slitedeler selv så er mye gjort. Dersom du trenger verksted til den minste ting derimot, så er det kanskje rimeligere å kjøpe en nyere bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Okei, takk takk! Flere innspill på dette, eller på ca-verdien på bilen min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 tenker du da på rent salg eller innbyttepris ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Hm, interessant vinkling. I utgangspunktet ren salgspris, men inbyttepris kunne jo også vært interessant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 KM er bare et tall ,se heller på bilen stand. Er mange biler som har kjørt langt men teller verket (km) er ikke kjørt så langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Tut og kjør. Det er billigere enn å ta verditapet i nyere biler. Du kan være uheldig med at noe kostbart ryker, men disse bilene begynner å bli så gamle at det er god tilgang på brukte deler. Kan du gjøre enkelt vedlikehold som f.eks bytte av slitedeler selv så er mye gjort. Dersom du trenger verksted til den minste ting derimot, så er det kanskje rimeligere å kjøpe en nyere bil. Jeg er helt enig og som Z1 skriver er antall kilometer på tripptelleren bare et tall... spesielt når bilen har kjørt langt. Hvorvidt det står 250K, 300K eller 350K på telleren er ikke så veldig interessant. Bilens tilstand er avgjørende. Det vil komme et behov for vedlikehold og det vil komme til å koste noen kroner, men på den annen side kan bilen ganske sikkert klare 500000 Km med et godt vedlikehold og fornuftig behandling. Bare du kan avgjøre hvorvidt bilen har en større handelsverdi enn bruksverdi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Innbytte er en råtten løsning, du får nesten dobbelt så mye ved rent salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Lie Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Tut og kjør. Det er billigere enn å ta verditapet i nyere biler. Du kan være uheldig med at noe kostbart ryker, men disse bilene begynner å bli så gamle at det er god tilgang på brukte deler. Kan du gjøre enkelt vedlikehold som f.eks bytte av slitedeler selv så er mye gjort. Dersom du trenger verksted til den minste ting derimot, så er det kanskje rimeligere å kjøpe en nyere bil. Jeg er helt enig og som Z1 skriver er antall kilometer på tripptelleren bare et tall... spesielt når bilen har kjørt langt. Hvorvidt det står 250K, 300K eller 350K på telleren er ikke så veldig interessant. Bilens tilstand er avgjørende. Det vil komme et behov for vedlikehold og det vil komme til å koste noen kroner, men på den annen side kan bilen ganske sikkert klare 500000 Km med et godt vedlikehold og fornuftig behandling. Bare du kan avgjøre hvorvidt bilen har en større handelsverdi enn bruksverdi. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 Tusen takk for svar alle sammen! Noen som har en formening om hva bilen kan være verdt ved rent salg ca. da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Mellom 45 - 70, avhengig av hvor mye utstyr du har og feil på bilen. Det beste slik markedet er for bruktbil og spesielt E39, er å beholde den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet Mars 23, 2011 Share Skrevet Mars 23, 2011 Post bilder og gi litt generell info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet Mars 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2011 Hei, Goty. I det første inlegget, så vil du se en hel del informasjon og en link til bilder av bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå